• 1
  • 2
2013-01-01, 20:13
Medlem
Precis som titeln. Man hör ju alltid att gymmen _kommer_ bli proppfulla tills Februari eller så pga nyårslöften m.m, men är det verkligen så?
Citera
2013-01-01, 20:14
Medlem
Matte__s avatar
Ja, mer eller mindre.

Det är ju mest spinningcyklar, löpband o.d. som fylls upp. Det lättar dock redan efter två veckor.
Citera
2013-01-01, 20:14
Medlem
Kanske, jag gymmar på fitness 24/7, kan gå dit närsomhelst, på kvällarna är ingen där, då går jag dit, ska bli stark!
Citera
2013-01-01, 20:15
Medlem
Kipps avatar
Förra året var det så. Pintjockt i en månad ungefär.. Allt var upptaget och det var lögn att försöka köra enligt sig schema. Vände flera gånger direkt när man kom dit för det var så smockat. Kan ju bero på vilket gym det är men i Göteborg på kedjorna är det hemskt
Citera
2013-01-01, 20:15
Medlem
Ja. Och du kommer se massor med reklam från diverse gym i tbanan och bussar. Det är guldrush varjeår efter nyår för alla gym.

Folk som köper årskort och tränar någon månad och sedan försvinner i mörkret.
Citera
2013-01-01, 20:18
Bannlyst
Det är lungt. Efter två veckor så är det tomt igen.

Gud vad jag hatar folk som har nyårslöften men inte håller dem. Och varför ska man lova sig själv saker bara för att det är nyår?
Citera
2013-01-01, 20:30
Medlem
Verkligen, anar att jag kommer bli rätt irriterad.

Konstig fråga, men vad är medelåldern på de som kör dessa löjliga nyårslöften? Har nämligen möjlighet att träna när som helst på dagen (mellan 09.00 - 20.00). När är det minst folk, så man slipper stå och köa? Studenter brukar ju trilla in efter 16, medans folk med jobb brukar komma vid lunch eller efter 6, och pensionärer rätt tidigt.
Citera
2013-01-01, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av creqaw
Verkligen, anar att jag kommer bli rätt irriterad.

Konstig fråga, men vad är medelåldern på de som kör dessa löjliga nyårslöften? Har nämligen möjlighet att träna när som helst på dagen (mellan 09.00 - 20.00). När är det minst folk, så man slipper stå och köa? Studenter brukar ju trilla in efter 16, medans folk med jobb brukar komma vid lunch eller efter 6, och pensionärer rätt tidigt.

Vad jag har sett så är det oftast gamla kärringar och tjejer som börjar med dessa nyårslöften som de sedan bryter efter 2-3 veckor. Mellan 16-20 brukar det vara fullt i min lokala gym, så det är nog bäst att börja så tidigt som möjligt. Jag tränar 07:00(när det öppnar) och då är ingen där. Det är riktigt skönt att träna själv.
Citera
2013-01-01, 20:36
Medlem
zecraps avatar
Jag brukar sikta på runt 11-12 tiden, otroligt få runt den tiden på mitt gym (Fitness 24/7)

Idag var jag helt själv på styrkevåningen vid den tiden, konditionsavdelningen var dock som flera tidigare nämnt inte helt tom.
Citera
2013-01-01, 20:37
Medlem
Jag tränar på fitness 24 seven och det brukar vara fullt mellan 15-22:00 typ. Brukar träna på morgonen kl 8 ibland och då är det nästan tomt.
Citera
2013-01-01, 21:05
Medlem
Kafes avatar
Det var många nya ansikten på gymmet redan idag. Men inte så värst mycket folk dock, blir säkert mer under veckan. Förra året var det sjukt mycket folk hela januari.
Citera
2013-01-01, 21:11
Medlem
Skabbtantens avatar
Varje år är det precis samma visa. Bara hålla sig borta eller gymma jävligt sent eller tidigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in