2013-01-01, 13:36
Medlem
Hej, jag har en son här på 17 år som är mycket intresserad och angelägen om att fixa ett sommarjobb/helgjobb.

[Han har skrivit detta]
Jag har försökt innan att komma in på IKEA, flertal mataffärer, caféer och ålderdomshem mm. Jag har skrivit CV och har alltid försökt gå till bossen (chefen) för affären för att få en dialog med honom/henne. Men eftersom jag nu sitter här utan jobb, så kanske ni fattar att jag lyckades tyvärr aldrig att få ett jobb! Antingen är (har) jag varit för ung eller så har dom helt enkelt andra som passar inte bättre.

Så min fråga till er här på Flashback är, har någon några tips? Kanske någon som har lyckats komma in på Burger King/McDonalds, hur gick ni till väga? Gick ni till stället och bad om att få en praktik plats, eller gick ni direkt på frågan "Finns här sommarjobb/helgjobb ledigt?"

Jag kan tänka mig alla slags jobb, från städjobb till trädgårdsjobb, men reklamutdelning och sälja expressen (eller liknande) är jag tyvärr inte intresserad av.

Jag bor i vellinge och kan ta mig till Malmö/Trelleborg ganska lätt med buss ifall det är någon som undrar eller har något tips på ett bra ställe i närheten som kanske funkar för mig!

Och detta visste inte jag vart jag skulle posta, för jag hittade inget bra ställe att lägga denna tråden! Jag är ganska ny här på flashback! =)
Senast redigerad av Davodoo 2013-01-01 kl. 14:18. Anledning: Blev problem med åldersgränsen sorry!:)
Citera
2013-01-01, 13:37
Medlem
Ändra snabbt din ålder till 18 annars blir du bannad
Citera
2013-01-01, 13:38
Medlem
SeMeNoMores avatar
Bara gå runt och fråga precis som du skriver i din TS. Det finns massa platser. Det är bra att du är ute i god tid också.

Lycka till.
Citera
2013-01-01, 14:25
Medlem
datormissbruks avatar
skaffa dig ett truckkort och kolla i olika lager.
Citera
2013-01-01, 14:54
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Kolla på blocket. De brukar ha lite sommarjobb här och där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in