2012-12-31, 18:02
Medlem
StuGs avatar
Välskriven beskrivning. Dock märkligt att du kommer till slutsatsen är du "har fel" - verkar snarare som du vigt för stor del av ditt liv åt detta så att det gått ut över ditt privatliv och din allmänna hälsa. Du har "tröttnat" helt enkelt. Kan man ju göra oavsett politisk inriktning. Seså, bosätt dig inte i en stuga i skogen nu utan hitta balans.

Du har sett och förstått för mycket redan.

(Snygg avatar förresten)
Citera
2012-12-31, 18:08
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Att TS skall ha den minsta ådran av nationalism i sig tro jag inte på för en sekund. Det är den enda rationella slutsats jag kan dra efter att ha läst ett antal inlägg från mästerkatten.

Till bevis för något som står i posterna kan produceras utgår jag från att allt är bluff!

F ö är partipolitik och demokrati skit.
+1 TS borde rösta på SvP då kan vi börja prata om nationalism
SD är för mångkultur ....
Citera
2012-12-31, 18:10
Medlem
ZhongNanHais avatar
något högtravande och patetisk ja....

men vad är din politiska ståndpunkt idag då?
Citera
2012-12-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Vad är sensmoralen? Att nationalister har fel? Ja det tycker jag visserligen att de har, men den här berättelsen handlar egentligen inte om politik utan om en osund kultur runt en politisk åskådning. Jag är övertygad om att det finns intelligenta nationalister, goda nationalister, nationalister som mår bra. Men det finns en sjuklig kultur runt den nationalistiska rörelsen på internet. Det sjuka består i att man avskärmar sig från allt som motsäger den egna världsbilden och trissar upp ett hat och en paranoia hos varandra mot resten av samhället. Det är ett sektbeteende. Det leder till radikalisering och skapar instabila människor. Några få hämtar geväret och ger sig på den fientliga omgivningen. En del knäcks istället mentalt som jag gjorde. De flesta gör ingetdera, men jag är övertygad om att de går miste om mycket.

Det är förvisso fint att du mår bättre. Och nu när du lämnat nätnationalismens osunda träsk bakom dig och kommit i bättre balans, är det ju guldläge för dig att anamma socialkonservatismen IRL, med allt vad det innebär av öppen svenskhet och andra gråzoner. Försumma nu inte att prata med dina närmaste om hur de tänkt sig att rösta 2014

Äh, jag larvar mig bara. Lycka till med allt och så vidare.
Citera
2012-12-31, 18:14
Medlem
Så som jag tolkar det står du besegrad av vårt degenererade samhälle. Får nästan kusliga vibbar av detta. Ungefär som Winston Smith har du blivit besegrad och nedbruten och orkar inte längre ifrågasätta det som är fel. I alla fall det som du förut tyckte var fel.
Citera
2012-12-31, 18:36
Medlem
TokayGecks avatar
Jävligt bra skrivet, tycker mest synd om dig att du fått leva med sådan paranoia.

En annan kan förstås ha svårt att förstå allt detta som du gått igenom, men jag tror detta är ett beteende som kan utformas hos alla som tar ställning i frågor som gemeneman står emot. Det behöver inte vara invandring som i ditt fall, det kan röra droger, homoäktenskap eller vad som. Därför anser jag att de finns bitar där man känner igen sig.

Jag ser mig själv som en stark människa och läser bra mycket mer medier och forskning än flashback. Jag bryr mig inte själv så mycket om invandringen, utan jag har andra frågor som jag anser är "orättvisa" i samhället men ser mig själv i grunden som en liberall. Jag är glad att det börjat lösa det för dig.

Jag har i många år sett ditt användarnamn här på Flashback och jag är glad att du funnit vägen ut och blivit lycklig, livet är för kort för att vara förbannad på sin omgivning. Om alla endå fick göra som de ville utan att behöva leva med folks moraliska förföljelse, då hade vi sluppit många av de problem vi har idag.

All lycka till dig och gott nytt år!
Citera
2012-12-31, 18:57
Medlem
Röstar du fortfarande SD?
Citera
2012-12-31, 19:09
Medlem
Välkommen tillbaka till livet.
Citera
2012-12-31, 19:14
Medlem
JeffDs avatar
Du är ganska patetiskt och tragiskt.
Citera
2012-12-31, 19:34
Medlem
bl1nks avatar
Som du skriver, du blev helt socialt isolerad. Jag får känslan av att "political soldier" är något du har hittat på för attt ge ditt liv en mening. Och att du "hade ju faktiskt ett uppdrag" eller att du valde allt detta själv. Ett litet självbedrägeri för att rättfärdiga allt. Som du egentligen ville skulle vara något annnat, något som du anser dig ha kämpat för. När du just borde ha gjort något annat.

Och jag vet inte hur mycket du känner att du har fått tillbaka av just SD. Men förmodligen inget, men de är nog glada över att du finns. Lite som om man skulle få något av en okänd på stan. Först blir man glad och tacksam, men sedan försvinner detta och man kommer inte ihåg personen, för att sedan några år senare säga, kommer ni ihåg presenten jag fick av den där personen på gatan? Det var snällt. För att sedan försvinna igen efter någon minut. Något som ger äkta betydelse har man med sig alltid och inte bara några minuter då & då.

Tycker att det är bra att du skriver allt detta, för oftast brukar man kunna få ett bättre perspektiv på sakerna då. Trevligt att ha dig på forumet oavsett politisk ideologi.

Ps. se det nya året som ett steg till i ditt liv, man förändras alltid under resans gång, det är därför allt är så spännande. ds.
Senast redigerad av bl1nk 2012-12-31 kl. 19:38.
Citera
2012-12-31, 19:43
Medlem
otukts avatar
Citat:
"Men det finns en sjuklig kultur runt den nationalistiska rörelsen på internet. Det sjuka består i att man avskärmar sig från allt som motsäger den egna världsbilden och trissar upp ett hat och en paranoia hos varandra mot resten av samhället."

Där har vi essensen i nationalistisk politik.

Hur ser det politiska läget ut för dig nu då?
Citera
2012-12-31, 19:44
Medlem
Ovanligt, personligt och intressant inlägg på Flashback. Tack för att du delade med dig av dina tankar. Bra även att du vågar visa din sårbarhet. Det är en styrka.

Din text är en emotionell odyssée över dina år som politisk nätaktivist.
Intressant detta att även du inser att SD inte har alla svaren. I synnerhet inte om man söker en heltäckande analys över varför det ser ut som det gör här i världen. Det kräver en del intelligens för att komma fram till den slutsatsen.

Politiker är per definition populister och opportunister - därför bör man inte leta efter svaren där. Det är hos de intellektuella och hos mystikerna du måste söka för att få dina frågors svar formulerade.

Är man ung, utan så mycken annan livserfarenhet, och ägnar all sin tankeenergi åt att insupa det som skrivs på Flashback eller på olika "sd-bloggar" är det inte konstigt att man till slut får en skev verklighetsuppfattning.

Då är det inte konstigt att man istället för att känna kärlek till sin nation istället börjar hata andra nationaliteter. Men det är en mognadsfråga. Kom ihåg: Emotion och kognition hänger ihop. Tanke och känsla hänger ihop. I lika hög grad som du ackumulerar kunskap måste du utveckla din etik och moral. I det sistnämnda brister många. Där finns mycket arbete att göra.

Så älska, hata, gråt, känn ångest, lycka. Endast så blir du till slut en mogen människa.

Lämna datorskärmens sterila, flimrande, ljus bakom dig. Gå ut och känn jordens dragningskraft istället. Se världen och förundras över miraklet.
Senast redigerad av Freddes 2012-12-31 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in