Jävligt bra skrivet, tycker mest synd om dig att du fått leva med sådan paranoia.
En annan kan förstås ha svårt att förstå allt detta som du gått igenom, men jag tror detta är ett beteende som kan utformas hos alla som tar ställning i frågor som gemeneman står emot. Det behöver inte vara invandring som i ditt fall, det kan röra droger, homoäktenskap eller vad som. Därför anser jag att de finns bitar där man känner igen sig.
Jag ser mig själv som en stark människa och läser bra mycket mer medier och forskning än flashback. Jag bryr mig inte själv så mycket om invandringen, utan jag har andra frågor som jag anser är "orättvisa" i samhället men ser mig själv i grunden som en liberall. Jag är glad att det börjat lösa det för dig.
Jag har i många år sett ditt användarnamn här på Flashback och jag är glad att du funnit vägen ut och blivit lycklig, livet är för kort för att vara förbannad på sin omgivning. Om alla endå fick göra som de ville utan att behöva leva med folks moraliska förföljelse, då hade vi sluppit många av de problem vi har idag.
All lycka till dig och gott nytt år!