Citat:
Ursprungligen postat av M4gnusson
Visst finns det idioter av olika slag som låter sig drivas av hat, men din generalisering här är en ren dumhet. Det finns många goda grunder för en nationalistisk inställning som håller sig långt från hatet. Jag tror att problemet till stor del ligger i hur man bemöts av omgivningen. Om man ser något i samhället man tycker är fel vill man förstås försöka göra något åt det, om man då möts av hån, hat, demonisering, förlöjligande eller bara tystnad, hur påverkas man? Hur förväntas man reagera när ens själva identitet och bakgrund förnekas och förlöjligas.
Jag tror att den stora majoriteten av alla människor grundar sina åsikter i vad de tror är gott och att alla med en allvarlig åsikt förtjänar att tas på allvar i ett samhälle som kallar sig demokratiskt.
Jag tror att den stora majoriteten av alla människor grundar sina åsikter i vad de tror är gott och att alla med en allvarlig åsikt förtjänar att tas på allvar i ett samhälle som kallar sig demokratiskt.
Alltså, man kan vara invandringskritisk, och där får mainstream-media och etablissemanget ta på sig att inte de åsikterna har fått luftas utan demonisering. Men väldigt många SD-anhängare och höger om det drivs av hat, isolationism och paranoia snarare än en pragmatisk syn på varför man borde sänka invandringen. Dessa extrema åsikter måste bemötas starkt för de har en vidrig människosyn, som i förlängningen bara kan leda till krig, mord och allmän förödelse. Jag känner så många invandrare som vill vara en del av samhällsorganismen, men vars hjärta blir krossat av människor som säger "det här är inte ditt land, det kommer aldrig bli ditt land, det är mitt land"