• 3
  • 4
2012-12-31, 15:13
Medlem
zepofans avatar
Mmmm, vad gott det låter. Tror att jag ska fixa till en härlig vaniljpanacotta på matlagningsgrädde tills i kväll.
Citera
2012-12-31, 16:07
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinistraMano27
Jag har nästan jämt kört med matlagningsgrädde och liknande produkter samt marfarin.

Mitt stora problem när jag gjort t.ex pastasås på matl.grädd så har såsen "försvunnit" och kvar i pannan är en blandning av baccon å grönsaker med tight klet runt sig (kanske pga att jag låter det puttra för länge?)

Men så testade jag att laga rätter med grädde och volken skillnad! Mycket såsigare å man kan låta allt puttra ett tag så smakerna gifter sig. Jag blandar ibland i mjölk/creme fraiche för en lättare smak. Så nu är det grädde som gäller.

Kommer sluta med margarin så fort denna förpackning är slut då det faktiskt är skit.

Har fått barn som börjat äta vanlig mat så jag har funderat mycket över vad jag vill att hon ska få i sig.

Övervikten beror inte på grädde/smör utan på hur aktiv man är, hur mycket man rör på sig och hur mycket energi man gör sig av.

Exakt, och jag hoppas att fler och fler personer inser hur fantastiska råvaror vi har och hur mycket godare det blir om man inte köper dessa halvfabrikat. Om jag hade haft barn så hade jag sett till att de inte ens vet vad matlagningsgrädde är för något
Citera
2012-12-31, 17:34
Medlem
Pankreatits avatar
Håller med TS. Att gå över till riktig grädde, mjölk, smör osv gör maten godare och bättre på alla sätt och vis. Fett gör ett bra jobb.

All Light är ett jävla otyg...Ja utom vid deff då.
Citera
2012-12-31, 17:48
Medlem
Qarabags avatar
Den här tråden verkar ha fått ett enormt genomslag för när jag var på ICA och handlade nyss så var ALL vispgrädde helt slut. Fick ta en laktosfri...

Helt sant detta, på ICA Sannegårdshamnen i GBG.
Citera
2012-12-31, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qarabag
Den här tråden verkar ha fått ett enormt genomslag för när jag var på ICA och handlade nyss så var ALL vispgrädde helt slut. Fick ta en laktosfri...

Helt sant detta, på ICA Sannegårdshamnen i GBG.
Vi två tillsammans. Fick köra på min gamla matgrädde i kylen.
Citera
2013-01-03, 00:17
Medlem
SinistraMano27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Exakt, och jag hoppas att fler och fler personer inser hur fantastiska råvaror vi har och hur mycket godare det blir om man inte köper dessa halvfabrikat. Om jag hade haft barn så hade jag sett till att de inte ens vet vad matlagningsgrädde är för något

Döm till min förvåning men vi hade faktiskt inget margarin hemma utan smör... Kom på att jag gjorde julgodis för någon vecka sedan och hade köpt smör till detta men struntade då i margarin för att jag inte hade råd att införskaffa båda delarna. Ibland kan det vara en mat välsignelse att ha det lite skralt i kassan
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in