Citat:
Ursprungligen postat av SinistraMano27
Jag har nästan jämt kört med matlagningsgrädde och liknande produkter samt marfarin.
Mitt stora problem när jag gjort t.ex pastasås på matl.grädd så har såsen "försvunnit" och kvar i pannan är en blandning av baccon å grönsaker med tight klet runt sig (kanske pga att jag låter det puttra för länge?)
Men så testade jag att laga rätter med grädde och volken skillnad! Mycket såsigare å man kan låta allt puttra ett tag så smakerna gifter sig. Jag blandar ibland i mjölk/creme fraiche för en lättare smak. Så nu är det grädde som gäller.
Kommer sluta med margarin så fort denna förpackning är slut då det faktiskt är skit.
Har fått barn som börjat äta vanlig mat så jag har funderat mycket över vad jag vill att hon ska få i sig.
Övervikten beror inte på grädde/smör utan på hur aktiv man är, hur mycket man rör på sig och hur mycket energi man gör sig av.
Exakt, och jag hoppas att fler och fler personer inser hur fantastiska råvaror vi har och hur mycket godare det blir om man inte köper dessa halvfabrikat. Om jag hade haft barn så hade jag sett till att de inte ens vet vad matlagningsgrädde är för något