Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-31, 00:04
  #1
Medlem
Hur mycket rea brukar olika butiker ha?
Vet att vissa butiker har upp till 75% rea sen har vissa finare butiker "bara" upp till 50% rea
Är ute efter en jacka på en spirit store i skåne. Den ligger just nu på 50% rea. Tycket inte jag behöver den så mycket eftersom orginalpriset ligger på ca 5000. Hade de dock haft 75% på den hade jag köpt. Hur brukar butiker göra med rean och hur många år rear de ut samma kläder...
Citera
2012-12-31, 00:08
  #2
Medlem
stilltons avatar
enklaste är ärligt talat att fråga dom som jobbar där. om du inte råkar stöta på ägaren, så får du nästan garanterat ett ärligt svar.
Citera
2012-12-31, 00:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
enklaste är ärligt talat att fråga dom som jobbar där. om du inte råkar stöta på ägaren, så får du nästan garanterat ett ärligt svar.

Vill bara inte låta snål, men kanske lättast
Citera
2012-12-31, 00:16
  #4
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av side
Vill bara inte låta snål, men kanske lättast
du behöver inte låta snål. tala om vad du är intresserad att köpa, och fråga dom när det är rätt tid att köpa det.
Citera
2013-01-01, 21:58
  #5
Medlem
I klädaffären jag jobbar i fungerar det som så att alla plagg (förutom basplagg, och varor som kommer att återkomma) reas mellan 30-50% och då börjar de oftast på 30% för att höja till 50% senare om det inte säljer. Plagg som vi har 70% rea på är plagg som har minst 2 år på nacken. Detta beror till största del att man vid 70% rea går i förlust på kläderna, vid 50% säljer man plagget mer eller mindre för inköpspriset + moms.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback