Hej! Nu är det så att jag undrar om det finns någon här på fb som skulle kunna tipsa mig om något ställe där jag skulle kunna lära mig att spela piano,kan vara hos en förening eller en enskild person i Stockholms området.
Jag har alltid gillat pianot och flyter ofta iväg när jag hör det spelas och har alltid drömt om att någon dag kunna spela på ett piano själv. Jag sitter ofta och ångrar att jag aldrig lärde mig att spela de vackraste av instrument som barn men har bestämt mig för att ta mig i kragen och lära mig spela till slut(20år)!
Nu till kruxet....
Jag kan absolut ingenting om att spela piano eller hur man bör öva upp motoriken,gehöret,tekniken,läsa noter,ackord eller i princip något som är relaterat till instrumentet. Det jag har förstått att jag behöver är en pedagog som kan lära mig från grunden och hjälpa mig avancera och bli duktigare. Jag kommer självklart öva själv hemma ett antal timmar per dag men skulle ändå behöva professionell hjälp till att åtminstone starta.
Finns det något center eller en speciell privatlärare som kan rekommenderas? Av det jag själv försökt lista ut så tar lärare ut en avgift per timme(~400 för privatlärare) eller en hel kurs på ett institut. Vad bör jag vilka och i så fall vilken och varför?
All information uppskattas och tackar på förhand för all hjälp!