• 1
  • 2
2012-12-30, 03:18
Medlem
Jag vill börja med att säga att jag skapat en ny användare för denna fråga då jag inte vill att detta kopplas ihop med mitt ordinarie konto här på Flashback. Jag kommer inte heller dela med mig av de filmer eller bilder jag besitter då det riskerar att utlöpa i en outning av min identitet. Denna tråd är inte skapad för att på något sätt bevisa att paranormala fenomen förekommer utan jag ber här om hjälp i all ödmjukhet av personer mer bevandrade i detta område, hoppas detta kan respekteras.

Min sambo fick denna jul av hennes föräldrar en tavla målad av hennes farmors syster i julklapp, denna tavla är emotionellt viktig för henne då hon har många minnen från sin barndom kopplat till tavlan och tycker mycket om den, så långt allt frid och fröjd.

Väl hemma hängde vi upp tavlan på väggen i vårt kontor som ligger i bottenvåningen av vår bostad. Morgonen efter när jag skulle börja arbetsdagen stod tavlan på golvet lutad mot väggen. Jag tänkte att det var märkligt att min sambo ställt ner den på golvet men inte mer än så och hängde upp den igen.

Nästa morgon var min sambo först nere på kontoret och hon frågade mig då varför jag ställt ner tavlan på golvet, jag berättade då att samma sak inträffat dagen innan, hon är van att jag sjukar mig lite och blev ledsen då hon trodde att jag inte gillar tavlan, lite allmänt gnabb och sura miner följde.

Morgonen därefter följde samma sak och jag fick mina fiskar varma om man säger så. Vi kom överens om att rigga webkameror dels i kontoret och i vårt sovrum för att se vad som händer i vårt hus, jag går ofta i sömnen så ”tanten” kanske har en poäng tänkte jag.

Nästa morgon står tavlan på golvet och när vi kollar inspelningen sover vi sött hela natten, kameran i kontoret funkar bra fram till 03.37 sedan klappar den ihop och blir helt svart.

Samma sak natten efter fast denna tid 01.14. Nu sitter jag i kontoret med en flaska Amarone och hoppas att inget händer om jag skall vara ärlig men ni som vet mer om saker som detta, är detta paranormalt?

Jag är mycket tacksam för svar.
Senast redigerad av Krusbarsbuske 2012-12-30 kl. 03:20.
Citera
2012-12-30, 03:33
Medlem
Att du säger att du har video på det men vägrar lägga upp får mig att inte gå på den här bluffen, annars var det ett bra försök.
Citera
2012-12-30, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickG
Att du säger att du har video på det men vägrar lägga upp får mig att inte gå på den här bluffen, annars var det ett bra försök.
Jodu, jag har en video på när kameran slocknar, inte så mycket bevis där va? Den andra filmen är från min sambo och mins sovrum där vi sover. Inte mycket bevis där heller men nog för att veta att varken hon eller jag lyft ner tavlan.
Citera
2012-12-30, 08:30
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusbarsbuske
Jodu, jag har en video på när kameran slocknar, inte så mycket bevis där va? Den andra filmen är från min sambo och mins sovrum där vi sover. Inte mycket bevis där heller men nog för att veta att varken hon eller jag lyft ner tavlan.

Hur gick det inatt? något nytt? Och hur vågar du dricka gott Amarone och inte dela med dig till moi ? ?
Citera
2012-12-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxia
Hur gick det inatt? något nytt? Och hur vågar du dricka gott Amarone och inte dela med dig till moi ? ?
Jodå, allt gick bra. Höjdpunkten var då jag tog en promenad med hunden vid fem snåret, väntade mig att tavlan skulle passa på att flytta sig då men icke.

Jag vetefan hur jag vågar dricka vin utan att dela med mig men vi kan väl säga att du har en innestående nu.
Citera
2012-12-30, 18:00
Medlem
Förmodligen en hälsning från tanten, hon kanske vill att den ska sitta någon annanstans. Testa att låta den stå nere på golvet och se om den åker upp igen.
Citera
2012-12-30, 18:54
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Ja tanten är troligen missnöjd med placeringen utav tavlan. Pröva med att lägga fram en hammare och spik så kan tanten sätta upp den där hon tycker att den passar bättre. Lycka till!
Citera
2012-12-30, 18:59
Medlem
amilofss avatar
Här ligger en hund begraven. Vad finns det för motiv...tavlans motiv!

Öppet sinne.
Citera
2012-12-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs

Öppet sinne.
Jo kan ligga något i motivet också. Det kanske inte passar på ett kontor, hon hade nog ett annat rum i tanke, då hon målade den.
Citera
2012-12-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Förmodligen en hälsning från tanten, hon kanske vill att den ska sitta någon annanstans. Testa att låta den stå nere på golvet och se om den åker upp igen.
Tackar, det skall testas inatt.
Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Ja tanten är troligen missnöjd med placeringen utav tavlan. Pröva med att lägga fram en hammare och spik så kan tanten sätta upp den där hon tycker att den passar bättre. Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av amilofs

Öppet sinne.
Tavlan föreställer huset min sambos släkting som målade tavlan bodde i, den är dekorativ och passar bra på väggen i kontoret.

Tack för alla svar.
Citera
2012-12-30, 21:32
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusbarsbuske
Jodå, allt gick bra. Höjdpunkten var då jag tog en promenad med hunden vid fem snåret, väntade mig att tavlan skulle passa på att flytta sig då men icke.

Jag vetefan hur jag vågar dricka vin utan att dela med mig men vi kan väl säga att du har en innestående nu.

Jag har verkligen en innestående, utan någon som helst avböjning från dig, lycka till ikväll, ha med kamera och försök fånga lite bilder på rummet. Kanske du ser något på bilderna i efteråt.
Citera
2012-12-31, 10:17
Medlem
Natten har varit lugn, jag ställde ner tavlan på golvet som Skellefteeva föreslog.

Nu har inget hänt på två dygn så förhoppningsvis har tavelflyttandet avtagit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in