2013-04-30, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GulagsFasa
och en som tacklar.
VAAAAAAAA Har Luleå en tackelkille ?!?! Var är han?!?!? Har inte sett Luleå dela ut en tackling på tre-fyra år så där. Den där tackelkillen måste vara deras sämsta värvning någonsin.
2013-04-30, 11:31
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
VAAAAAAAA Har Luleå en tackelkille ?!?! Var är han?!?!? Har inte sett Luleå dela ut en tackling på tre-fyra år så där. Så den där tackelkillen måste vara deras sämsta värvning någonsin.
Hedman. Osynlig i grundserien. I slutspelet så var han Luleås "buse" och stora hopp som skulle inspirera laget med sina tacklingar.

Enligt mig värdelös. Men vill ett lag slösa pengar på en spelare som har som uppgift att tacklas i ett slutspel så låt det gå. Väl investerade pengar...not.
2013-04-30, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Hedman. Osynlig i grundserien. I slutspelet så var han Luleås "buse" och stora hopp som skulle inspirera laget med sina tacklingar.

Enligt mig värdelös. Men vill ett lag slösa pengar på en spelare som har som uppgift att tacklas i ett slutspel så låt det gå. Väl investerade pengar...not.
Värdelös och värdelös vet jag inte men ofta riktigt vårdlös med det han håller på med, inget vidare spel eller spelsinne, inget jag skulle vilja ha i mitt lag, men för de lite sämre lagen kan han kanske vara en tillgång i kvalserien.
2013-04-30, 12:08
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Vad skulle de ha Sundh till? De har ju massor med såna spelare Melker Karlsson är väl en av dem.

Visst jag gillar Sundh men sanningen är att han lyckades aldrig slå in sig på stort i HV-truppen, tre av fyra slutspel var han med om att skämma ut HV71 i kvarten. Den gången han vann guld var det verkligen inte han som var den tongivande.

Utöver det så måste det finnas riktigt goda skäl till att HV inte ville ha honom kvar. För skulle HV ha viljat det så hade det funnits pengar. Kanske han inte är riktig kry efter hjärnskakningen? Jag tror ni sitter på svarte petter jag.

Visst är det lustigt att en grovarbetande ofta mycket osynlig spelare i fjärde eller kanske femte linan i HV71 för Luleå anses vara en offensiv drömvärvning. Snart knycker ni väl Liket mitt framför ögat på oss oxå.

Offensiv drömvärvning? Ta inte i så du skiter på dig. Han passar fint in i lagbygget.

Skaik hade förmodligen tänkt ställa honom på isen. I vilken kedja eller liknande har jag ingen aning om.

Citat:
Ursprungligen postat av Pendek

Fin koll du har.

Svensson skulle väl vara Luleås "buse" om någon mopsade upp sig. Om nu inte buse är något man blir när man är duktig på att tackla.

Inte heller osynlig i grundserien utan körde på i samma stil ganska ofta där med. Fick inte alltid mycket istid och tjänar inte heller några stora pengar. Själv ser jag gärna en förlängning med honom.
Senast redigerad av siryessir 2013-04-30 kl. 12:14.
2013-04-30, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Skaik hade förmodligen tänkt ställa honom på isen. I vilken kedja eller liknande har jag ingen aning om.
Du fattar visst inte att SAIK inte ville ha honom. Du tror verkligen att Luleå är ett lag som konkurerar mot SAIK men så här är det att alla precis alla går hellre till SAIK än Luleå. Och om du vill veta varför så beror det på att i SAIK finns det goda möjligeter att både utvecklas och vinna något. Det finns alltså inte på kartan att SAIk varit seriös intresserade av Sundh då vore han deras man. Heller så är det bara pengar som spelar roll för Sundh, typ så där femtusen mer i månaden förre skatt, tror du ens på det själv?
2013-04-30, 12:19
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Du fattar visst inte att SAIK inte ville ha honom. Du tror verkligen att Luleå är ett lag som konkurerar mot SAIK men så här är det att alla precis alla går hellre till SAIK än Luleå. Och om du vill veta varför så beror det på att i SAIK finns det goda möjligeter att både utvecklas och vinna något. Det finns alltså inte på kartan att SAIk varit seriös intresserade av Sundh då vore han deras man. Heller så är det bara pengar som spelar roll för Sundh, typ så där femtusen mer i månaden förre skatt, tror du ens på det själv?

Källa på det?

Att Skaik har varit intresserade är ju ganska lätt att slå fast. Varför någon väljer som dom gör kan vi ju mest spekulera i.

Ditt övriga tjafs orkar jag inte ens svara på.
2013-04-30, 12:27
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Källa på det?

Att Skaik har varit intresserade är ju ganska lätt att slå fast. Varför någon väljer som dom gör kan vi ju mest spekulera i.

Ditt övriga tjafs orkar jag inte ens svara på.
Lasse Johansson har kraftigt dementerat att Sundh har varit aktuell för Skellefteå. Bättre källa än så på att han inte varit aktuell går nog inte att få.

http://norran.se/hockeybloggen/?iframeurl=http%3A%2F%2Fhockey.norran.se%2F%3Fp%3D 38658
2013-04-30, 12:32
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Lasse Johansson har kraftigt dementerat att Sundh har varit aktuell för Skellefteå. Bättre källa än så på att han inte varit aktuell går nog inte att få.

http://norran.se/hockeybloggen/?iframeurl=http%3A%2F%2Fhockey.norran.se%2F%3Fp%3D 38658

Eh? Den mannen dementerar ju allt.
2013-04-30, 12:37
Bannlyst
Citat:
Källa på det?
Källa på sunt förnuft? Det är ju du som påstår saker. Vad har du för källor på det du påstår? Eventuella spelaragenter vars uppgifter bla gå ut på att trisa upp löner räknas inte. Vad skulle SAIK ha honom till? SAIK har den typen av spelare så det räcker, spelare som dessutom spelat i klubben i flera år men fortfarande är unga som (eller yngre) Sundh. Jag kan då inte se att Sundh har plats i SAIK. Varför skulle SAIK vilja ha spelare som HV ratar? Att han gick till Luleå är för att han är som klippt och skuren för den klubben. Han är inte det i SAIK. För Luleå en bra värvning som kan tillföra. I SAIK en värvning utan given plats.
Senast redigerad av Skogsrök 2013-04-30 kl. 12:40.
2013-04-30, 12:41
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Källa på sunt förnuft? Det är ju du som påstår saker. Vad har du för källor på det du påstår? Eventuella spelaragenter vars uppgifter bla gå ut på att trisa upp löner räknas inte. Vad skulle SAIK ha honom till? De har den typen av spelare har SAIK så det räcker som spelare som dessutom spelat i klubben i flera år men fortfarande är unga som (eller yngre) Sundh. Jag kan då inte se att Sundh har plats i SAIK. Varför skulle SAIK vilja ha spelare som HV ratar? Att han gick till Luleå är för att han är som klippt och skuren för den klubben. Han är inte det i SAIK. För Luleå en bra värvning som kan tillföra. I SAIK en värvning utan given plats.

HV ville behålla, men sänka lönen.

Att Sundh har ryktats till Skaik ett bra tag kan du läsa om på ganska många ställen. Bland annat länken ovanför ditt inlägg.
2013-04-30, 12:44
Bannlyst
Citat:
HV ville behålla, men sänka lönen.

Att Sundh har ryktats till Skaik ett bra tag kan du läsa om på ganska många ställen. Bland annat länken ovanför ditt inlägg.
Rykten är rykten, Jagr ryktas till HV71, Thörnberg har handlat teve på Media Markt och var därmed klar för HV71.

Jag gillar Sundh men om det vore hög prio på honom för HV71 så hade man haft pengar till Sundhs löneanspråk. Sundh är en bra spelare men sant är oxå att han faktiskt inte uträttat särskillt otroliga underverk för HV71.
2013-04-30, 12:50
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Rykten är rykten, Jagr ryktas till HV71, Thörnberg har handlat teve på Media Markt och var därmed klar för HV71.

Jag gillar Sundh men om det vore hög prio på honom för HV71 så hade man haft pengar till Sundhs löneanspråk. Sundh är en bra spelare men sant är oxå att han faktiskt inte uträttat särskillt otroliga underverk för HV71.

Självklart är det så. Fast starka rykten brukar ha substans.

HV tyckte han blev för dyr på ett eller annat sätt. Självklart är han inte oersättlig. För Luleå tror jag dock att det är en riktigt bra värvning. Passar nog in bra i lagbygget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in