2013-04-24, 14:21
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Sundh känns som en klockren värvning om det nu stämmer att han ansluter till Luleå. Det är precis såna spelare som vi behöver och han kan nog få chansen att lira i en andrakedja med t ex Kovisto och Olausson, vilket säkert hade blivit väldigt bra.

Det viktigaste är fortfarande att Fabbe blir kvar men jag känner mig mer och mer osäker på att det händer ju längre tid som går.

Om man tittar på vår forwardsuppsättning om Sundh tillkommer så börjar det bli fullt:

Abbott-Abbott-Persson
Kovisto-Olausson-Sundh
Klasen-Hedman-?
Vihko-Fogström-Cehlarik

Mannberg/Berglund som extraforwards
Jajamen.
Förvånansvärt att HV71 inte gör allt för att behålla en sådan intensiv kämpe men han kanske har ledsnat på att behöva spela med dom sämsta i laget.
2013-04-24, 15:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Egentligen var min lite snäsiga kommentar en egenhändig undersökning för att ta reda på om det fortfarande ömmar i lillebrors tå. Det gör det. Och det lovar ju egentligen bara gott inför framtiden.

Ah, vad härligt det är att vara tillbaka i finrummet.

EDIT:
För att hålla det hela på mattan så ska jag också nämna att Peter Andersson är allt närmare en tränarroll i HC Lugano. Jag kunde satt mina blöta sillar på att vi skulle få se honom som sportchef i Viperz.
Tror du att du är ett retoriskt geni nu eller? :P
Sedan är ju en tränarroll i Lugano rätt off topic.

Linköping sänker sin lönebudget, enligt aftonbladet. . .
2013-04-24, 15:30
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Off Topic? Iochmed att det var snack om att han skulle ta över som sportchef i Viperz så är det väl ändå On Topic när det verkar som att det inte blir så?
2013-04-24, 16:36
Medlem
Schnurvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Går det att hitta på nätet, eller är det bara i tidningen? Corren skrev om det redan för tre veckor sen, så jag vet vad det handlar om, men skulle vara kul att se vad AB säger...
2013-04-24, 16:52
Medlem
Schnurvels avatar
Hävan lägger av, blev nyss officiellt på sponsorträffen Kommer dock stanna i LHC och jobba med juniorerna.

Edit: Och där blev Junland klar... Vettefasen vad jag tycker om det, men kul med sju Linköpingskillar i laget i alla fall!

Edit 2: Dessutom går Jeppe Pettersson, Anton Karlsson och Vrána (yay!) in i truppen, bara två centrar som saknas nu (antagligen Sjögren+Taffe).
Senast redigerad av Schnurvel 2013-04-24 kl. 17:28.
2013-04-24, 16:59
Medlem
crillecrilles avatar
DIF Hockey har vaknat: Triss i nyförvärv

"Djurgården värvar tre forwards från Huddinge. Det är de tre 92;orna Måns Krüger, Nicklas Heinerö och Matthias Sundberg som är klara och alla ansluter i dag till Djurgårdens försäsongsträning. De tre var etta, tvåa respektive trea i Huddinges poängliga den gångna säsongen."

Känns som en jävla chansning för att vara helt ärlig. Honken har förlängt också, det är bra. Han var väldigt stabil förra säsongen.
2013-04-24, 17:00
Medlem
Longiness avatar
Djurgården satsar på Kvalserien. För att hålla sig kvar.
http://www.difhockey.se/artikel/2512/
2013-04-24, 17:36
Medlem
Scherbatskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scherbatsky
Mardrömmen vore ju att Hävelid bestämmer sig för att lägga av, och Junland ses som en ersättare. Nä fy, jag vill inte ha tillbaka honom, skulle det bli verklighet så låna ut honom till Mjölby eller något...

Helvete, jag hatar att ha rätt om sådant.

Nåväl. Du får en chans Junland, det är bara att börja jobba. Även om jag som sagt helst ser att fanskapet skickas till Mjölby.
2013-04-24, 17:40
Medlem
Ferross avatar
Justin Pogge till BIK Karlskoga! Vill minnas att man kunde läsa på hfboards att han var nästa stormålvakt i NHL för några år sedan..
2013-04-24, 17:44
Medlem
siryessirs avatar
http://www.hv71.se/artikel/35806/

Ted Brithén till HV
2013-04-24, 17:57
Medlem
Inte bara Sundh som ska till Luleå, även Trukhno, som senast lirade i Asplöven. I alla fall om man ska lita på MrMadhawk.
2013-04-24, 17:58
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
DIF Hockey har vaknat: Triss i nyförvärv

"Djurgården värvar tre forwards från Huddinge. Det är de tre 92;orna Måns Krüger, Nicklas Heinerö och Matthias Sundberg som är klara och alla ansluter i dag till Djurgårdens försäsongsträning. De tre var etta, tvåa respektive trea i Huddinges poängliga den gångna säsongen."

Känns som en jävla chansning för att vara helt ärlig. Honken har förlängt också, det är bra. Han var väldigt stabil förra säsongen.
Iaf Heinerö och Sundberg. Tror Kruger kan tillföra den del tbh.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in