2013-04-24, 18:04
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Inte bara Sundh som ska till Luleå, även Trukhno, som senast lirade i Asplöven. I alla fall om man ska lita på MrMadhawk.

Man brukar kunna lite på honom. Känns som en jäkligt underlig värvning.
2013-04-24, 18:12
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Han har ju gjort det bra där uppe. Kanske inte sån jättestor konkurrens dock :P
2013-04-24, 18:13
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnurvel
Hävan lägger av, blev nyss officiellt på sponsorträffen Kommer dock stanna i LHC och jobba med juniorerna.

Edit: Och där blev Junland klar... Vettefasen vad jag tycker om det, men kul med sju Linköpingskillar i laget i alla fall!

Edit 2: Dessutom går Jeppe Pettersson, Anton Karlsson och Vrána (yay!) in i truppen, bara två centrar som saknas nu (antagligen Sjögren+Taffe).

Är väl bara att välkomna Jonas hem, men han har OERHÖRT mycket att bevisa! Såg i ärlighetens namn aldrig hans "storhet" när han senast spelade i A-laget men jag hoppas att han kan bidra med något!
2013-04-24, 18:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det är bekräftat.

http://luleahockey.se/artikel/35809/
2013-04-24, 18:36
Medlem
Intressant att Måns Krüger är klar för Djurgården. Är han fortfarande hatad av er supportrar?
Minns hur det lät när han lämnade klubben...

"Vad det gäller snorvalpen Krüger vet jag inte vem/vad som är rätt eller fel. Men hans uttalanden gör ju det betydligt svårare för honom att kunna återvända till DIF i framtiden. Den dagen han beslutar sig för att flytta hem till Stockholm så finns bara ajk som alternativ."

"Hoppas nu att han lämnar vill inte se den lilla skitungen i vår klubb."

"Skönt att vi har den bättre av Krüger-bröderna "knuten" till DIF i alla fall... Sparka ut den där jävla fjanten Måns nu."

"Mikael Tellqvist - Hjärtligt välkommen tillbaka, Micke Tellqvist håller på Djurgårn etc.
Måns Krüger - not so much..."

"Respektlösa svin ska bemötas precis på samma sätt utan respekt, och tar han en plats i Modos A-lag så hoppas jag att Printz & Co sätter in en och en annan stenhård open-ice hit på mesen. Sen ska han givetvis hånas på läktaren, det ser jag som en självklarhet.

Hata Måns Krüger!"

"Måns Krüger tar sig själv på stort allvar. Han är en ovidkommande människa och ska behandlas därefter - total ignorering."

2013-04-24, 18:52
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
Intressant att Måns Krüger är klar för Djurgården. Är han fortfarande hatad av er supportrar?
Minns hur det lät när han lämnade klubben...

"Vad det gäller snorvalpen Krüger vet jag inte vem/vad som är rätt eller fel. Men hans uttalanden gör ju det betydligt svårare för honom att kunna återvända till DIF i framtiden. Den dagen han beslutar sig för att flytta hem till Stockholm så finns bara ajk som alternativ."

"Hoppas nu att han lämnar vill inte se den lilla skitungen i vår klubb."

"Skönt att vi har den bättre av Krüger-bröderna "knuten" till DIF i alla fall... Sparka ut den där jävla fjanten Måns nu."

"Mikael Tellqvist - Hjärtligt välkommen tillbaka, Micke Tellqvist håller på Djurgårn etc.
Måns Krüger - not so much..."

"Respektlösa svin ska bemötas precis på samma sätt utan respekt, och tar han en plats i Modos A-lag så hoppas jag att Printz & Co sätter in en och en annan stenhård open-ice hit på mesen. Sen ska han givetvis hånas på läktaren, det ser jag som en självklarhet.

Hata Måns Krüger!"

"Måns Krüger tar sig själv på stort allvar. Han är en ovidkommande människa och ska behandlas därefter - total ignorering."

Minns inte vad jag eventuellt har skrivit i samband med att han lämnade, men faktum är att det var rätt smutsigt vid den övergången Men det är glömt och förlåtet vad det verkar. Folk är mest glada faktiskt.
2013-04-24, 19:06
Medlem
Ferross avatar
Trukhno till Luleå alltså, jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Antar att tanken är att han ska lira med Hedman och Klasen då. Det blir en väldigt offensiv kedja.

Man får väl helt enkelt inse att Fabbe inte kommer att bli kvar, jag känner en enorm besvikelse över det beslutet. Helt klart det sämsta Osten gjort sen han tog över.
2013-04-24, 19:16
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Trukhno till Luleå alltså, jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Antar att tanken är att han ska lira med Hedman och Klasen då. Det blir en väldigt offensiv kedja.

Man får väl helt enkelt inse att Fabbe inte kommer att bli kvar, jag känner en enorm besvikelse över det beslutet. Helt klart det sämsta Osten gjort sen han tog över.

Fast om Frölunda är där och bjuder så kan nog Fabbe begära lite mer än vad han är värd.
2013-04-24, 19:27
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Sundh känns som en klockren värvning om det nu stämmer att han ansluter till Luleå. Det är precis såna spelare som vi behöver och han kan nog få chansen att lira i en andrakedja med t ex Kovisto och Olausson, vilket säkert hade blivit väldigt bra.

Det viktigaste är fortfarande att Fabbe blir kvar men jag känner mig mer och mer osäker på att det händer ju längre tid som går.

Om man tittar på vår forwardsuppsättning om Sundh tillkommer så börjar det bli fullt:

Abbott-Abbott-Persson
Kovisto-Olausson-Sundh
Klasen-Hedman-?
Vihko-Fogström-Cehlarik

Mannberg/Berglund som extraforwards

Dessvärre var ju både Olle och Toni blekare än man hoppats på i slutspelet. När matcherna blev täta så försvann bägge.
2013-04-24, 20:14
Medlem
pontassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Är väl bara att välkomna Jonas hem, men han har OERHÖRT mycket att bevisa! Såg i ärlighetens namn aldrig hans "storhet" när han senast spelade i A-laget men jag hoppas att han kan bidra med något!

+1

Instämmer, det var inte snyggt på det sätt som Junland valde spel i FBK före LHC. Han gav uttryck för att Linköping var laget i hans hjärta och sedan gjorde han på detta vis. Som sagt, han har mycket bevisa innan han vinner tillbaka mina sympatier.

Ska bli intressant att se hur Vrana mantlar förtroendet inför nästa säsong, han har som sagt ett enormt potential.
2013-04-24, 20:18
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror du att du är ett retoriskt geni nu eller? :P
Sedan är ju en tränarroll i Lugano rätt off topic.

Linköping sänker sin lönebudget, enligt aftonbladet. . .

Tror är något man gör i kyrkan kära lillebror, höhö, hähä.

Peter Andersson var som, tidigare nämnde, aktuell för en roll som sportchef i Viperz. Dessutom var PA huvudtränare i Viperz föregående säsong. Kom in i matchen nu. . .
2013-04-24, 20:24
Medlem
Mikojans avatar
Oscar Sundh till Luleå? Var det inte där dom höll på att ända hans hockeykarriär i höstas?

Hursomhelst med Sundh och backar som Sandström och Skrbek kan det bara bli guld i april nästa år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in