2013-04-20, 21:47
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan Jens Jakobs, vad ska han tillföra?

Hur har hans säsong varit?

Jens har varit bra när han väl fått chansen men han har fått stå utanför laget väldigt mycket och när han väl fått spela så har det blivit mycket i en roll som gnuggare. När han fått spela i producerande femmor så har han gjort det bra och absolut inte gjort bort sig. Jag hade gärna sett att man behållit honom och skickat iväg t ex Mannberg till Allsvenskan.

Det finns väldigt mycket hockey i Jens Jakobs och jag tror att han kommer att göra det jättebra oavsett vart han hamnar, han kan nog bli en riktigt bra Elitseriespelare om han bara får chansen. Väntat men ändå tråkigt att han lämnar Luleå.
2013-04-20, 23:33
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Jens Jakobs skall tydligen presenteras som Leksands nästa nyförvärv.

Lakos, Brunnström, Jakobs, Viklund... Vad får du allt ifrån?
2013-04-20, 23:45
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Är inte säker att en sån "grovjobbare" som Omark är så sugen att spela med Rönnqvist som coach. Klasen har ju å andra sidan visat att det går men ta inte för givet att Omark väljer Luleå Hockey som förstaval i Sverige just nu.

Det gör jag inte heller. Fast jag tror ändå att ett guld med Luleå lockar mer än att spela i Frölunda.
2013-04-21, 00:20
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det gör jag inte heller. Fast jag tror ändå att ett guld med Luleå lockar mer än att spela i Frölunda.

Utan att veta hur Linus tycker och tänker så behöver faktiskt inte det heller vara så. Jag har bara fått känslan av att Linus aktar sig för Rönnqvist. Jag kan tänka mig att Harju innerst inne lägger en del av skulden för sin dåliga säsong på Rönnqvist och han är trots allt en god vän med Omark. Jag tror inte att Harju talar väl om Rönnqvist även om han säkert inte snackar skit heller.

Det är bara en känsla jag har.
2013-04-21, 00:39
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Utan att veta hur Linus tycker och tänker så behöver faktiskt inte det heller vara så. Jag har bara fått känslan av att Linus aktar sig för Rönnqvist. Jag kan tänka mig att Harju innerst inne lägger en del av skulden för sin dåliga säsong på Rönnqvist och han är trots allt en god vän med Omark. Jag tror inte att Harju talar väl om Rönnqvist även om han säkert inte snackar skit heller.

Det är bara en känsla jag har.
Min känsla är att Omark kikar mest på lönekuvertets tjocklek -iofs. inget fel eller ovanligt- så det talar ju för att det inte blir elitserien och lockar det så blir det köplunda (om dom nu jagar honom).
Jag tror inte att Luleå kommer att vara så pass intresserade att man bjuder över utan nöjer sig kanske med att trissa upp priset.
Hade hursomhelst varit roligt att se Omark i elitserien igen (och helst i Luleå) men det kommer nog inte att hända nästa säs.

Angående Jakobs, han har inte alls fått chansen i Luleå och när han har fått den så har han varit bra, trist att inte kunna behålla en sådan potentiell målspruta.
2013-04-21, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Lakos, Brunnström, Jakobs, Viklund... Vad får du allt ifrån?

Lakos och Brunnström är mer bara önskningar, Viklund och Jakobs snackas det om på en del bloggar och enligt en tjejkompis så är det klart att Jakobs kommer spela för Leksand. Man får ju kolla vad en sådan spelare som Brunnström och Lakos kostar , Jakobs och Viklund är betydligt billigare alternativ. Niclas Andersens kontrakt går väl också ut nu och där har Salo en annan och kontakta
2013-04-21, 09:40
Avslutad
Jens Jakobs bror Jeff spelar i Borlänge och enligt en vän som är involverad i föreningen så skall det har varit klart länge att Jens skall spela i Leksand kommande säsong.
2013-04-21, 11:12
Medlem
j1nxs avatar
Hur mycket fick ÖHK och LIF nu när de gick upp i ES?
2013-04-21, 11:15
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx

Såvitt jag vet är det ingen prissumma för att gå upp i Elitserien. Dock får de ju ta del av ett bättre tv-avtal plus att sponsorintäkterna lär öka. Så det är svårt att sätta en exakt siffra.
2013-04-21, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx

Leksand fick 200 K för seriesegern.
2013-04-21, 11:35
Medlem
Omark kan ju lockas av att få bo i Göteborg med.. En väldig skillnad mellan städerna menar ja ;)
2013-04-21, 11:40
Medlem
tcfmogs avatar
Jani Lajunen sägs vara klar för Växjö.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15653

Verkar vara en intressant spelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in