2013-09-07, 01:24
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Någon i Skellefteå som ångrar att ni släppte Vesche? 4 poäng i Zagrebs KHL debut då man körde över Moskva med bland annat Radulov. Haha
Inte det minsta. Han var liten, långsam, orkeslös och passade inte in för fem öre i Skellefteås spelsystem. Finna ingen i dagens lag jag skulle byta honom mot.
2013-09-07, 01:25
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Han fick inte chansen ordentligt i Skellefteå.
Jodå, men han tog den inte.
2013-09-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Borde ha sparkats redan efter de 7 matcher han spelade med Bellemare och Holloway och inte åstadkom ett skit.
2013-09-07, 02:09
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Beror på vem man jämför honom med.
2013-09-07, 09:43
Medlem
Citat:
Någon i Skellefteå som ångrar att ni släppte Vesche? 4 poäng i Zagrebs KHL debut då man körde över Moskva med bland annat Radulov. Haha

har du missat att Skellefteå tog guld utan honom?
vesce är en bra spelare men han funkade inte i Skellefteå, om det var vattnet eller farten som gjorde att han inte passade låter jag vara osagt
2013-09-07, 10:56
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Den är ju tillräckligt stor för att aftonbladet ska kunna göra en stor grej av det iallafall.
Aftonbladet kan göra en grej av vad dom helst.
Jag tror inte Spang har gjort något större avtryck.
Vi får plocka hem Bibic från Almtuna
Senast redigerad av Svithjod 2013-09-07 kl. 10:59.
2013-09-08, 10:22
Avslutad
Citat:
Jadu, egentligen var Forsberg och Raffl tänkta att producera mycket framåt, men utan dom, faller väl den uppgiften på en sån som Johansson, Ryno, Blomqvist och Fornataro. Hela lagbygget är byggt med tanken att flera spelare ska ta nästa steg i utvecklingen och börja producera.

Jag blir dock väldigt förvånad om vi slipper kvala.

Salo är rätt märklig ändå, han sa efter kvalserien att han skulle behålla truppen i SHL men nu verkar han också ha insett att truppen inte håller för spela i SHL. Sparka Spang är ren panik, nu står vi och betalar lön till en spelare som inte spelar igen. Linder och Noren är 2 spelare som man kan ifrågasätta varför dom är med i truppen öht. Som nån skrev " jag blir förvånad om vi slipper kvala " Ryktas om Anssi Salmela till Leksand. Låter ju betydligt bättre än Spang.
2013-09-08, 11:36
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Salo är rätt märklig ändå, han sa efter kvalserien att han skulle behålla truppen i SHL men nu verkar han också ha insett att truppen inte håller för spela i SHL. Sparka Spang är ren panik, nu står vi och betalar lön till en spelare som inte spelar igen. Linder och Noren är 2 spelare som man kan ifrågasätta varför dom är med i truppen öht. Som nån skrev " jag blir förvånad om vi slipper kvala " Ryktas om Anssi Salmela till Leksand. Låter ju betydligt bättre än Spang.
Det har väl Salo gjort till stora delar? 3 av de dom lämnar ville eg LIF ha kvar , Timander, Forsberg och Raffl. Att man sedan måste rensa lite bland yngre spelare mm är inte så konstigt sen finns det en begränsad mängd etablerade spelare att köpa.
Spang togs väl in efter förslag från agenten sen var han sämre än vad man sett i HV71 så då var väl saken biff, att ha kvar spelare som underpresterar är demoraliserande så Salo gör helt rätt.
Få lag eller inget lag lyckas med alla värvningar man gör så vad är det att gnälla om eg.
I och med utökningen av NHL och introduktionen av KHL så är det tämligen dammsuget på spelarmarknaden och LIF är heller inte så attraktivt att gå till.
Att LIF får kriga i botten är en självklarhet och KS tror jag blir svårt att undvika men vänta o se.
Senast redigerad av Svithjod 2013-09-08 kl. 11:42.
2013-09-08, 13:18
Medlem
siryessirs avatar
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10406

Ny back till AIK.
2013-09-08, 13:37
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10406

Ny back till AIK.
Ännu ett rundningsmärke.
2013-09-08, 13:53
Medlem
€rics avatar
Riktigt bra värvning för oss. Länge sagt att vi inte bör värva någon offensiv back utan en mer säker defensiv back och så blev det nu.

Bra ålder också, ingen avdankad spelare som bara vill tjäna pengar. Vill troligtvis tillbaka till NHL genom att spela ett bra år i Sverige istället för att köra AHL vägen.
2013-09-08, 14:15
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Riktigt bra värvning för oss. Länge sagt att vi inte bör värva någon offensiv back utan en mer säker defensiv back och så blev det nu.

Bra ålder också, ingen avdankad spelare som bara vill tjäna pengar. Vill troligtvis tillbaka till NHL genom att spela ett bra år i Sverige istället för att köra AHL vägen.
Har du nån koll på hur kvick han är på skridskorna? Han är ju stor och tung.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in