2013-05-28, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Han vill spela hockey i Djurgården. Eller inte spela hockey och gå vidare med sitt liv. Så enkelt är det. Whoco på dig själv, du har ingen aning om vad du pratar om.

Klart du har bättre koll på DIF och Jimmie men han är bara 33 år och håller minst 1 - 2 säsonger till på elitnivå så jag måste ju för fan få fråga varför han inte skulle välja spel i EX Leksand eller nån annan ES klubb om inte DIF vill förlänga kontraktet? Ber om ursäkt för smileyn
2013-05-28, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Här är ett rykte vi ska ta på största allvar istället:
Raffl på väg till NHL.

Kommer inte som någon överraskning med tanke på hans briljanta säsong, hoppas såklart han stannar men blir nog svårt att behålla honom.
2013-05-28, 12:51
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Klart du har bättre koll på DIF och Jimmie men han är bara 33 år och håller minst 1 - 2 säsonger till på elitnivå så jag måste ju för fan få fråga varför han inte skulle välja spel i EX Leksand eller nån annan ES klubb om inte DIF vill förlänga kontraktet? Ber om ursäkt för smileyn
Frågan är ju befogad, Jimpa är en gudabenådad spelare. Svaret är klubbtillhörighet. Det är faktiskt så enkelt. DIF vill nog gärna förlänga, vore konstigt annars.
2013-05-28, 13:11
Medlem
Draedons avatar
Jag tror och hoppas att Raffl stannar, tror inte han är redo för NHL. Men kanske tycker han ändå ett tvåvägskontrakt och 98% spel i AHL lockar.
2013-05-28, 13:29
Medlem
Anton Rödin till Brynäs

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article16855494.ab
2013-05-28, 13:37
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jag tror och hoppas att Raffl stannar, tror inte han är redo för NHL. Men kanske tycker han ändå ett tvåvägskontrakt och 98% spel i AHL lockar.

En bra säsong i Sveriges näst bästa liga borde ju inte direkt generera något envägskontrakt för en tjugofyraåring.
2013-05-28, 13:56
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Här är ett rykte vi ska ta på största allvar istället:
Raffl på väg till NHL.

Hur pass pålitliga brukar DTs källor vara? Kan ju tycka att man kanske ska ha presterat på något högre nivå än AS för att vara med och slåss om ett NHLkontrakt...
2013-05-28, 14:46
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Frågan är ju befogad, Jimpa är en gudabenådad spelare. Svaret är klubbtillhörighet. Det är faktiskt så enkelt. DIF vill nog gärna förlänga, vore konstigt annars.
Gudabenådad hockeyspelare är väl att ta i.. Men jag håller honom som den sista Mr. DIF, en kvarleva från en bättre tid. Men dinosaurierna dog de med. Jag har aldrig varit särskilt sentimental gällande spelare. Jimmie har fortfarande förmågan att tända laget på egen hand och nästan avgöra matcher så, men han tog fram det alldeles för lite den gångna säsongen. Han är dessutom ganska dyr med HA mått mätt. För de pengarna hade vi kunnat hitta en förstacenter pch med Ahlén/Hank i laget börjar det bli trångt för brunkare.
2013-05-28, 15:20
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Hur pass pålitliga brukar DTs källor vara? Kan ju tycka att man kanske ska ha presterat på något högre nivå än AS för att vara med och slåss om ett NHLkontrakt...

DT brukar vara lika pålitliga som en ding ding värld ungefär men det är klart man blir orolig.

Nåja. Alla som inte vill spela i Leksand kan dra åt helvete ändå.

Haha jag kommer aldrig tröttna på det här klippet. DT:s sportchef Carl-Johan Goth gnuggar geniknölarna: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.5876609-backgiganten-lamnar-leksand?articleRenderMode=extra_comment
2013-05-28, 15:59
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
DT brukar vara lika pålitliga som en ding ding värld ungefär men det är klart man blir orolig.

Nåja. Alla som inte vill spela i Leksand kan dra åt helvete ändå.

Haha jag kommer aldrig tröttna på det här klippet. DT:s sportchef Carl-Johan Goth gnuggar geniknölarna: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.5876609-backgiganten-lamnar-leksand?articleRenderMode=extra_comment

Gnuggar genihakorna menar du väl? Vore ju kul med ett besked från Timmy snart...
2013-05-28, 17:46
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Tror inte vi behöver vara så oroliga, han har ju ingen klausul i sitt kontrakt som tillåter han att lämna, och om han mot förmodan skulle lämna får vi en saftig summa i utbyte.
2013-05-28, 17:49
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tror inte vi behöver vara så oroliga, han har ju ingen klausul i sitt kontrakt som tillåter han att lämna, och om han mot förmodan skulle lämna får vi en saftig summa i utbyte.

Dock ogillar jag tanken på att någon spelar mot sin vilja i LIF.
Men som sagt, det lär bli en bra summa om någon vill ha honom really bad.

Tråkigt bara om vi skulle hamna på fel kant med just Nashville.
Men visst, det är många led. Inte säkert att det påverkar just någonting. Sen lär ju tom NHL begripa att vi inte släpper spelare gratis som saknar klausul.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in