2013-04-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jo, men nu när Luleå värvat Sundh så är nog knappast Forsberg aktuell här om inte Fabbe drar.
Förmodligen är det väl Forsberg som Sundh skulle ersätta i ert lag om nu rykten stämmer med att Sundh lunchat med herr GM.
Vad jag förstått är det Oskar Sundqvist som ska ersätta Forsberg. Kontrakt över nästa säsong ser ut så här:

Möller-Bellemare-(Holloway)
Jimmie-Forssell-Lindström
Arvidsson-Karlsson-Emanuelsson
Pettersson-Lundberg-Petterström
Sedan ska vi slussa in killar som Sundqvist, Wallmark m.fl.
Finns inte mycket plats för värvningar till tredje och fjärdelinan. Beroende på hur Wallmark ser ut kanske man inte ens kommer försöka värva någon "ersättare" för Lindberg.

Leksand vore nog en tänkbar destination för Pite-foppa med tanke på att brorsan lirar där.
2013-04-30, 22:09
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Vad jag förstått är det Oskar Sundqvist som ska ersätta Forsberg. Kontrakt över nästa säsong ser ut så här:

Möller-Bellemare-(Holloway)
Jimmie-Forssell-Lindström
Arvidsson-Karlsson-Emanuelsson
Pettersson-Lundberg-Petterström
Sedan ska vi slussa in killar som Sundqvist, Wallmark m.fl.
Finns inte mycket plats för värvningar till tredje och fjärdelinan. Beroende på hur Wallmark ser ut kanske man inte ens kommer försöka värva någon "ersättare" för Lindberg.

Leksand vore nog en tänkbar destination för Pite-foppa med tanke på att brorsan lirar där.

Sveriges i särklass bästa AIK ser jobbigt starkt ut här. Fjärdefemman är ju nyckeln till SM-guldet.

Jag tänkte mig att Sundqvist skulle få ta klivet den här säsongen, men han får nog mejsla in sig om det blir skador.
Senast redigerad av Mikojan 2013-04-30 kl. 22:11.
2013-04-30, 23:18
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Ska Leksand ta in några spetsvärvningar? Truppen ser ju inte direkt skrämmande ut och allt annat än kvalserien vore en enorm överraskning.

Salo har sagt att det ska in lite spets och att det kommer presenteras namn inom kort. Vi väntar med spänning. Jag tror däremot inte att man direkt ska gapa kvalserie bara för att truppen inte innehåller några stora namn, Leksand gick som tåget genom AS och KS som ett LAG och det var där skillnaden låg i år till skillnad mot tidigare misslyckanden.

Citat:
Det som är mest förvånande -för mig- när det gäller Leksand är målvakterna. Både Gistedt och Alsenfelt håller i bästa fall låg elitserieklass och det känns chansartat, nu borde ju Tommy Salo ha lite bättre koll än mig på det här men..

Båda målvakterna har en riktigt hög högstanivå, vilket de har bevisat, om de bara lyckas hitta tillbaka till den nivån och höjer upp sin lägstanivå så tror jag faktiskt båda kan hävda sig i ES.
2013-04-30, 23:42
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Salo har sagt att det ska in lite spets och att det kommer presenteras namn inom kort. Vi väntar med spänning. Jag tror däremot inte att man direkt ska gapa kvalserie bara för att truppen inte innehåller några stora namn, Leksand gick som tåget genom AS och KS som ett LAG och det var där skillnaden låg i år till skillnad mot tidigare misslyckanden.

Fast det är ju rätt så stor skillnad på motståndet till nästa säsong. Spetsar man inte till laget ordentligt så tror jag att dom enda räddningsplankorna kan heta AIK och Örebro.

Citat:
Ursprungligen postat av Draedon

Båda målvakterna har en riktigt hög högstanivå, vilket de har bevisat, om de bara lyckas hitta tillbaka till den nivån och höjer upp sin lägstanivå så tror jag faktiskt båda kan hävda sig i ES.

När har Gistedt visat denna nivån?

Alsenfelt tror jag kan lyckas bättre, men visst är detta målvaktspar en chansning.
Senast redigerad av siryessir 2013-04-30 kl. 23:45.
2013-04-30, 23:44
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Det som är mest förvånande -för mig- när det gäller Leksand är målvakterna. Både Gistedt och Alsenfelt håller i bästa fall låg elitserieklass och det känns chansartat, nu borde ju Tommy Salo ha lite bättre koll än mig på det här men..
Alsenfelt kan dock leverera under press, det har han visat både när Växjö gick upp och nu Leksand.
Gistedt har utvecklingspotential.
2013-04-30, 23:49
Moderator
Gromguttens avatar
Kanonvärvning av Bofors: Niklas Roest.

http://nwt.se/sport/folj_bikkarlskoga/article1300783.ece
2013-04-30, 23:52
Medlem
siryessirs avatar
Teemu Laine verkar inte återvända till HV som jag har för mig att man pratade om? Han är klar för Donbass Donetsk.
2013-05-01, 00:06
Bannlyst
Citat:
Teemu Laine verkar inte återvända till HV som jag har för mig att man pratade om? Han är klar för Donbass Donetsk.
Det spekulerades ett tag om honom men det har varit kännt ganska länge att han inte var aktuell för HV71 och elitserien. Enligt intevjuer med Stillman (orkar inte leta länk) i Jnytt så är man inte främmande från att vänta på Laine i tusen år och då ge honom ett monsterkontrakt. Personligen tycker att man borde låta Laine få reda på att det är nu eller aldrig som gäller. Vi behöver nämligen inte honom och hans tjänster när han blivit lika produktiv som Luoma.
Senast redigerad av Skogsrök 2013-05-01 kl. 00:08.
2013-05-01, 01:26
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Fast det är ju rätt så stor skillnad på motståndet till nästa säsong. Spetsar man inte till laget ordentligt så tror jag att dom enda räddningsplankorna kan heta AIK och Örebro.

Leksand har som bekant inte direkt hockeyvärldens bästa ekonomi och kommer nog satsa på att etablera sig i ES än att värva stora namn. Eftersom årets trupp var tillräckligt bra för att tillhöra Elitserien lär man inte göra några stora ändringar även om man såklart kommer satsa på att vara bättre än de sämsta.

Rögle hade några stjärnor som såg fullständigt patetiska ut när de mötte Svedberg och såna spelare är man knappast på jakt efter.
2013-05-01, 09:44
Medlem
powerkings avatar
Björklöven ska ha gjort klart med Stefan Öhman (Oskarshamn) och Patrik Nevalainen (Almtuna). Har ryktats om dessa spelare ett tag nu, men i och med att Mrmadhawk gått ut det med det så lär det vara sant, även om det inte är officiellt bekräftat från klubben.
2013-05-01, 10:12
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerking
Björklöven ska ha gjort klart med Stefan Öhman (Oskarshamn) och Patrik Nevalainen (Almtuna). Har ryktats om dessa spelare ett tag nu, men i och med att Mrmadhawk gått ut det med det så lär det vara sant, även om det inte är officiellt bekräftat från klubben.
Låter som ett par bra värvningar. Finns det någon chans att vi får behålla Hellström tro?
2013-05-01, 10:33
Medlem
powerkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Låter som ett par bra värvningar. Finns det någon chans att vi får behålla Hellström tro?

Skulle gissa att han blir kvar. Har han spelat upp klubben från 1:an så vill han nog va med i Allsvenskan också. Det talar emot är väl att nog inte är så billig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in