2013-05-09, 16:11
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Nja, han känns som en bättre version av Dick Axelsson. Ingenting som skulle passa in i Luleå.

Äh! På vilket sätt är Linus Klasen en annorlunda spelare än Aaltonen och Axelsson?

Alla lag behöver klasslirare. Sen är ju frågan om det är värt det. Kandiderar man om guld, mja då borde det vara värt det.
2013-05-09, 16:16
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
För den som är intresserad så sägs Aaltonen ha tjänat en hel del i Rögle.

http://mrmadhawk.se/2013/may/sa-mycket-betalade-rogle-for-aaltonen.html#comment

Jag är är rätt glad över att Luleå inte värvade Aaltonen.
Lite väl dyr kanske, hade gärna sett honom i Skellefteå annars.
2013-05-09, 16:23
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Äh! På vilket sätt är Linus Klasen en annorlunda spelare än Aaltonen och Axelsson?

Alla lag behöver klasslirare. Sen är ju frågan om det är värt det. Kandiderar man om guld, mja då borde det vara värt det.

Klasen jobbar över hela banan. Denna säsong i Luleå i alla fall.

Alla behöver klasspelare. Där håller jag med dig, men priset Rögle betalade för Aaltonen känns ju en ANING högt. Detta för en spelare som inte heller presterade särskilt bra när det väl gällde.
2013-05-09, 16:38
Medlem
Embas avatar
Citat:
Klasen jobbar över hela banan. Denna säsong i Luleå i alla fall.

Alla behöver klasspelare. Där håller jag med dig, men priset Rögle betalade för Aaltonen känns ju en ANING högt. Detta för en spelare som inte heller presterade särskilt bra när det väl gällde.

Ja! Spelare tenderar att bli en aning mer restriktiv i Luleås organisation. Klasen en av dem och det gjorde honom bara gott!

Visst, han kostade mycket men sportchefen har ju gått ut och sagt att dessa pengar inte på något sätt äventyrade deras budget. Och med det i baktanken så är det väl en bra chansning. RBK gjorde ju allt för att hålla sig kvar.

Ibland kanske det inte är lätt att vara på topp hela tiden. Han mötte lag hela tiden som var bättre och hade ju inte Holloway och Lindberg bredvid sig precis. Ändå kunde han i vissa matcher vara klasser bättre en både mot och medspelarna.

Jag hoppas han hamnar i HV. Tillsammans med Krog och Sterling skulle dem kunna bli ES bästa kedja.
2013-05-09, 16:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Något nytt om Brynäs?
2013-05-09, 17:05
Medlem
Ferross avatar
Jag har tjatat om att jag vill ha Aaltonen till Luleå i flera år nu, dock så känns den där summan kanske aningen för hög för vad han är värd...
2013-05-09, 17:46
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Lite väl dyr kanske, hade gärna sett honom i Skellefteå annars.

Då var JuhaMatti en av Peabs högst betalda anställda då utanför bolagsledningen.
2013-05-09, 17:50
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Kanske hade inneburit ett guld?

Så du skulle kunna tänka dig att en finne i Rögle hade kunnat vända 0-4-förlusten för luleå i sm-finalen till vinst?

2013-05-09, 17:52
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Så du skulle kunna tänka dig att en finne i Rögle hade kunnat vända 0-4-förlusten för luleå i sm-finalen till vinst?

Ska man tro alla experter på flashback så var de ju Silvferberg som ensam vann SM-guld förra året...
Eller ja med lite hjälp av Järnkroks tusentals filmningar i varje byte.
2013-05-09, 17:52
Medlem
Embas avatar
Citat:

En finne i Rögle? Juhamatti hade till och med varit en topplirare i ditt lag.

Kanske kanske inte. Förmodligen inte. Men det hade i mitt tyckte inte sänkt chanserna till ett guld.

I ett bättre lag hade ha varit ännu mer dominant, garanterat. Han lirar just nu i leading line för Soumi,
2013-05-09, 18:34
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
En finne i Rögle? Juhamatti hade till och med varit en topplirare i ditt lag.

Kanske kanske inte. Förmodligen inte. Men det hade i mitt tyckte inte sänkt chanserna till ett guld.

I ett bättre lag hade ha varit ännu mer dominant, garanterat. Han lirar just nu i leading line för Soumi,

Nu ska vi väl ta och använda förnuftet här. Aaltonen hade, som du antyder, troligen hittat en plats i nån av Skellefteå AIK:s femmor.

Men att måla upp honom som en outstanding star är ju bara löjligt. Då hade han spelat slutspel i NHL. Inte harvat omkring i Ängelholm.
2013-05-09, 18:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Nu ska vi väl ta och använda förnuftet här. Aaltonen hade, som du antyder, troligen hittat en plats i nån av Skellefteå AIK:s femmor.

Men att måla upp honom som en outstanding star är ju bara löjligt. Då hade han spelat slutspel i NHL. Inte harvat omkring i Ängelholm.
Aaltonen var Rögles klart bästa spelare framåt och dominerade när han ville det, han är också Finlands bästa (iaf. en av dom) spelare i VM.
"Troligen platsat i Skellefteå", hehe nu är du nog lite självgod. Du såg ju själv vilken lön som RBK betalade, det hade han inte med självklarhet fått varken i NHL eller KHL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in