Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Man får ej heller glöma att en och annan användare älskar just att sitta i den heta stolen och vara den som har helt motsatta åsikter än vad majoriteten har. Jag säger inte att det är så i det här fallet, jag säger bara att det är möjligt. Jag hoppas att Pluxor ger sin syn på din idé i den här tråden eller via pm till någon av oss mods.
Jag håller inte med dig, jag moddar ju forumet "Alternativa sexualiteter" där just de heta pedofildiskussionerna sker. Väldigt många har fått sina inlägg raderade och samtidigt fått tillsägelser för att de antingen far helt ot eller för att de postar helt ovidkommande inlägg. Precis som LT nämner ovan så har vi lättat på regeln om personangrepp, det är upp till den angripne att rapportera ett inlägg som han eller hon anser gå över gränsen. Jag som moderator försöker att hålla alla parter lugna. Jag gör allt vad jag kan för att försöka hålla mig så opartisk som möjligt, det är dock möjligt att man blir "hemmablind" och inte ser det som andra ser som uppenbart. Det är dock tillåtet för alla att rapportera inlägg som de anser gå över gränsen för det acceptabla, vi mods kan mycket väl missa något.
Jag tror inte Pluxor bryr sig nämnvärt. Snarare då att han ser det som en seger då hans motdebattörer inte förmår kontra mer än rena personangrepp istället för sakfrågan. Folk som brinner för en sak tenderar ofta att "gå ur sin person" och inte ta åt sig personangrepp.
Problemet jag ser är att det förstör diskussionen och jag tror även att anmälningar kan vara vilseledande. Person A som hatar pedofiler har överseende om B som också hatar pedofiler förolämpar och är otrevlig. Men skulle inte tveka att anmäla om Pluxor skulle ge sig på en överlevare.
Fast detta vet jag inte så mycket om, men jag gissar att Pluxor får mycket anmälningar på sig för den han är mer för vad han skriver.
Och där litar jag på ert goda omdöme att ni hela tiden är medvetna om den problematik och tittar över hur mycket skit han får.