2012-12-29, 13:57
Medlem
Melissans avatar
Vi är ett gäng som vill börja spela lite tillsammans, men jag har ett problem.. Ingen av mina gitarrer har en inbyggd mic! Går det göra sånt själv och montera? Vad skulle det kosta, och är det svårt? Har inget större krav på superduperljud direkt.
Ge gärna lite konkreta svar var jag kan hitta produkterna och så, jag kan inte den där ljuddjungeln för fem öre!

EDIT: http://www.schertler.com/homepage_sc.../basik-en.html

Har kollat runt lite, och det verkar som att den här ska vara bra. Som jag förstår det så kan man byta den här mellan instrument rätt enkelt. Runt 1000-lappen är ett bra pris tycker jag. Är det något som rekomenderas?

Tack för svar!
Senast redigerad av Melissan 2012-12-29 kl. 14:12.
Citera
2012-12-29, 15:33
Medlem
Marakecas avatar
Det beror ju helt på vad du har för gura. Är det en dyr fin gitarr så lämna in den och få det gjort på ett snyggt sätt. Har du å andra sidan en Rustagitarr så skulle jag hellre köpa en ny. Har du inga superkrav på toppljud så finns det mickade Westerngitarrer på www.thomann.de för under 2000 spänn.
Citera
2012-12-29, 15:51
Medlem
Melissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marakeca
Det beror ju helt på vad du har för gura. Är det en dyr fin gitarr så lämna in den och få det gjort på ett snyggt sätt. Har du å andra sidan en Rustagitarr så skulle jag hellre köpa en ny. Har du inga superkrav på toppljud så finns det mickade Westerngitarrer på www.thomann.de för under 2000 spänn.

Har en SX stålsträngad som jag har haft några år som jag tänkte försöka få lite ljud i. Dom andra instrumenten tänkte jag inte röra. Tänkte nåt enkelt och bra sätt att få upp volymen på gitarren utan att behöva sätta en mikrofon framför bara. Det är bara för lite halvseriöst spelande med ett par kompisar än så länge, så det är inget större krav på bra ljud som sagt. Priset ska ju vara så lågt som möjligt också.
Citera
2012-12-29, 18:49
Medlem
Kingen_kings avatar
Köp en sån här som man sätter i hålet. Inga ingrepp och bra pris.

http://www.thomann.de/se/harley_benton_woody_hba.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in