Sitter och funderar lite p att investera i en pulsklocka med GPS, har kollat runt lite bland olika mrken och modeller och fastnat lite fr Suunto Ambit inkl. pulsband mm.
Jag lptrnar mycket, drfr vill jag ha pulsklockan. Sen tycker jag om att vandra ocks och drfr funderar jag p att skaffa en GPS klocka, d denna modell har bda tror jag den passar mig ypperligt.
Ngon som har erfarenhet av denna klocka eller ngon likvrdig som du hellre skulle rekommendera?
Jag har en Ambit. Har ocks en T4. Samt lite andra klockar, typ Core. ven en dykdator D4i. Men gillar Ambit bra. Den strsta nackdelen r att det r USB-laddning p batteriet. Men den fungerar bra. GPS r bra exakt. Jag r fotbollsdomare och kan se var p fotbollsplanen jag sprungit. Nu finns det ocks "appar" att ladda ner till den.
Okej, r du njd med movescount? Svitt jag frstr s kan man gra egna appar och dela med sig och frsts ta del av andras appar? Det jag r ute efter r egentligen bara en trningsklocka som man kan stlla in som man vill, med hjlp av dessa appar
Trnar lpning framfr allt och vandrar en del, d man ska vandra p nya platser kan det knns tryggt att lgga in en frdig rutt innan man ger sig ivg, det r ju inte alltid man hller sig p befintliga stigar och r man ett par mil frn nrmsta bebyggelse vill jag inte chansa.
De olika instllningarna, jag vet inte vilka som r standard, jag vill kunna se vissa saker samtidigt som jag springer, t ex puls, snitt per km, totaltid, stigning mm.
r det svrt att programmera klockan till vilka vyer man vill ha?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!