• 1
  • 2
2012-12-29, 11:26
Medlem
cherrybombshells avatar
Drack nog 2dl starksprit igår kväll. Första shotten vid 20 och sista runt 23-23.30. Tog två resorb innan jag gick och la mig och en imorse. Vet inte om det har någon betydelse. Är tjej och 165cm och väger 70kg, har hört att det spelar in på hur fort man förbränner. När är det säkert att köra? Jag är inte bakis och känner mig helt nykter, är bara rädd för att hamna i poliskontroll. Ska inte köra långt..
2012-12-29, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cherrybombshell
Drack nog 2dl starksprit igår kväll. Första shotten vid 20 och sista runt 23-23.30. Tog två resorb innan jag gick och la mig och en imorse. Vet inte om det har någon betydelse. Är tjej och 165cm och väger 70kg, har hört att det spelar in på hur fort man förbränner. När är det säkert att köra? Jag är inte bakis och känner mig helt nykter, är bara rädd för att hamna i poliskontroll. Ska inte köra långt..
Väldigt oförnuftigt om du tänker köra nu, längden på sträckan du skall köra har ingen betydelse, det räcker med 1-2 meter om du i fortsättningen vill åka buss i stället.
2012-12-29, 11:33
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Här kan du räkna ut det!

http://www.acc.umu.se/~sven/ovrigt/s...koraknare.html
2012-12-29, 11:35
Medlem
helvedes avatar
Citat:

Ska du inte köra långt kan du väl gå istället
2012-12-29, 11:36
Medlem
Du kan antagligen köra nu. Man förbränner ca 2cl i timmen vilket skulle ta ca 10h innan du förbränt allt och det va 15h sen du börja dricka så lugnt skulle jag säga.

Roligt att läsa dom andra svaren folk tror man är helt värdelös på att köra bil för man drog någon shot dagen innan
2012-12-29, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Du kan antagligen köra nu. Man förbränner ca 2cl i timmen vilket skulle ta ca 10h innan du förbränt allt och det va 15h sen du börja dricka så lugnt skulle jag säga.

Roligt att läsa dom andra svaren folk tror man är helt värdelös på att köra bil för man drog någon shot dagen innan
Somliga behöver inte ens dra några shottar för att bli värdelösa bakom ratten men bara för att man känner sig nykter betyder det inte att du blåser okej, det har många fått erfara.
2012-12-29, 11:47
Medlem
39ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt

Folk förbränner alkohol lite olika fort
2012-12-29, 12:00
Medlem
zepofans avatar
Citat:
1. Vilken dryck tycker du vi ska diskutera?
2. Lär dig söka, frågan har ställts ungefär 3000 ggr innan.
3. Innan du postar, kolla om frågan är relevant i det forum du tänker posta i.
4. Att man anser att den största risken med att köra när man druckit eller dagen efter är att hamna i en poliskontroll tyder på att man knappast är mogen att dricka alkohol.

Ursäkta om jag låter gnällig, men jag är så jävla less på att den här frågan dyker upp ungefär varannan vecka.
Frågan har ingenting att göra i ett diskussionsforum om alkoholhaltiga drycker.
2012-12-29, 13:45
Medlem
fisors avatar
Gör dina medtrafikanter en tjänst och låt bilen stå hemma, du är en fara för trafiken. Du kan köra som vanligt imorgon. (Vet att svaret är vinklat, men folk borde tänka ett steg längre när denne börjar shotta på krogen dagen innan)
2012-12-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
4. Att man anser att den största risken med att köra när man druckit eller dagen efter är att hamna i en poliskontroll tyder på att man knappast är mogen att dricka alkohol.

Instämmer helt och hållet.
2012-12-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Instämmer helt och hållet.

Eftersom Sverige har helt överreliösa regler vad gäller alkohol och bilkörning så är det ju ganska självklart att den största risken är att hamna i en poliskontroll. Har du 0.4 promille i blodet så är man knappast en fara i trafiken. Det finns ofantligt många andra tillstånd som klassas som mycket farligare men fortfarande är lagliga.
2012-12-29, 14:51
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpelump
Eftersom Sverige har helt överreliösa regler vad gäller alkohol och bilkörning så är det ju ganska självklart att den största risken är att hamna i en poliskontroll. Har du 0.4 promille i blodet så är man knappast en fara i trafiken. Det finns ofantligt många andra tillstånd som klassas som mycket farligare men fortfarande är lagliga.
Två fel gör inte ett rätt......
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in