Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
I samlingstråden Högtalare - köpråd och allmänna diskussioner [samlingstråd]...
https://www.flashback.org/t1842209
...samlas av någon anledning diskussioner om högtalare. Jag tycker det är lite märkligt att högtalare klumpas samman medan däremot förstärkare, receivers, CD-spelare, Blu-rayspelare, skivspelare m.m inte klumpas samman.
Det startades ett par trådar i veckan med innebörden "Vilka högtalare ska jag välja", "Är de här bra" osv.
Det var en handfull av dessa och aningen äldre likartade trådar som sammanfogades av ädla överskådlighetsskäl medan frågorna och svaren fortfarande är någotsånär färska. Finns åtskilliga icke-sammanfogade högtalartrådar kvar, men jag tror inte att det finns något värde i att klumpa ihop alltför gamla diskussioner med samlingstrådens någotsånär färska diskussioner.
Det är inte samma volymer av nystartade trådar om förstärkare, receivers, CD-spelare, Blu-rayspelare, skivspelare m.m. och därigenom kanske inte samma vinst med att starta samlingstrådar för vart och ett av objekttyperna.
Men visst, regelrätta köprådstrådar fyller helt klart sin funktion så länge avgränsningar och diskussionsregler funkar så att det inte enbart blir ren soppa av allt.
En av de nuvarande tillfälliga och väldigt aktiva trådarna i Hemelektronik som har gjort sitt när mellandagsreorna är till ända (hint, hint...) är ett paradexempel på hur inläggs-soppa uppstår om inte avgränsningarna är tydliga och lättolkade.