Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-12-29, 03:27
Medlem
bl-gr-ns avatar
Såg att en moderator slagit ihop alla köpfrågetrådar, för högtalare i "Hemelektronik, ljud och bild" till en enda tråd. Är inte det lite för komprimerat för ett så stort ämne.

Skulle vara bättre om en underforum för köpråd för Hemelektronik, ljud och bild.
Precis som Telefoni och mobiltelefoner (Tele - köpråd) och Fotografi (Produkter och köpråd), forumdelarna har.
Citera
2012-12-29, 03:30
Medlem
eXtremos avatar
Då får du presentera 30 aktiva trådar som skulle passa i ett sådant forum.
Citera
2012-12-29, 10:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Då får du presentera 30 aktiva trådar som skulle passa i ett sådant forum.

Väl medveten om att detta är praxis för ett nytt underforum, men hur tänker du här?
Hur ska man kunna presentera 30 aktiva trådar när allt idag hänvisas till sammanfogade köprådstrådar?

Hade inte köprådstrådar funnits för TV, hörlurar och högtalare hade antalet aktiva trådar med lätthet överstigit 30, nu finns det tre.

Jag vill med detta understryka att jag inte propagerar för ett köprådsunderforum. Jag vill bara pålysa att det är korttänkt att alltid bara slänga ur sig en praxis.

Orsaken till att jag är emot ett underforum är för att jag tror att det skulle öka arbetsbelastningen för moderatorerna. Vis av andra underforum, så missar TS alltför ofta dessa och startar tråden i huvudforumet istället, varför moderering krävs. Sannolikheten ökar dessutom om inte sammanfogade köprådstrådar (ev. klistrade) finnes.
Senast redigerad av tempeZZt 2012-12-29 kl. 10:26.
Citera
2012-12-29, 14:44
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Hur ska man kunna presentera 30 aktiva trådar när allt idag hänvisas till sammanfogade köprådstrådar?

Om ämnet kan diskuteras i sammanfogade samlingstrådar så är ämnet troligen inte tillräckligt stort och brett så att ett underforum faktiskt behövs. Eller resonerar jag fel nu?
Citera
2012-12-29, 15:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Om ämnet kan diskuteras i sammanfogade samlingstrådar så är ämnet troligen inte tillräckligt stort och brett så att ett underforum faktiskt behövs. Eller resonerar jag fel nu?
Nej, som jag ser det resonerar du helt rätt, men det är fortfarande fel att hänvisa till en praxis som inte går att uppfylla just på grund av dessa sammanfogade trådar.
Citera
2012-12-30, 14:27
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Resonemanget faller tillbaka på att man en gång i tiden valt att slå ihop allt till samlingstrådar, snarare än att skapa ett separat delforum, vilket är precis vad ts kritiserar.

Vad man skulle kunna göra är att titta på aktiviteten i dessa samlingstrådar och därigenom försöka avgöra hur aktivt delforumet skulle vara.
Citera
2012-12-30, 14:51
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Resonemanget faller tillbaka på att man en gång i tiden valt att slå ihop allt till samlingstrådar, snarare än att skapa ett separat delforum, vilket är precis vad ts kritiserar.

Vad man skulle kunna göra är att titta på aktiviteten i dessa samlingstrådar och därigenom försöka avgöra hur aktivt delforumet skulle vara.
Samlingstrådar funkar så länge det går att följa de enskilda frågorna i dem, men blir aktiviteten så pass hög att man får en känsla av att alla pratar i mun på varandra och det till slut blir svårt att veta vilket inlägg som svarar på vilken fråga så bör man på allvar överväga att låsa tråden och lösa problemet på annat vis.
Citera
2012-12-30, 15:02
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Samlingstrådar funkar så länge det går att följa de enskilda frågorna i dem, men blir aktiviteten så pass hög att man får en känsla av att alla pratar i mun på varandra och det till slut blir svårt att veta vilket inlägg som svarar på vilken fråga så bör man på allvar överväga att låsa tråden och lösa problemet på annat vis.

Är det inte lite grann där vi har hamnat? Jag postar en del i Hemelektronik, besöker ibland samlingstrådarna men det känns ibland lite rörigt.
Citera
2012-12-30, 15:07
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Är det inte lite grann där vi har hamnat? Jag postar en del i Hemelektronik, besöker ibland samlingstrådarna men det känns ibland lite rörigt.
Var du hamnat vet jag inte eftersom jag själv inte läser i Hemelektronik, men jag utgår även här ifrån att du kontaktat någon av moderatorerna i berört forum om du upplever att saker fungerar dåligt.
Citera
2012-12-30, 15:18
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Var du hamnat vet jag inte eftersom jag själv inte läser i Hemelektronik, men jag utgår även här ifrån att du kontaktat någon av moderatorerna i berört forum om du upplever att saker fungerar dåligt.

Var har jag skrivit att saker fungerar dåligt, ÅG? Vi som är intresserade av Hemelektronik diskuterar just nu olika förutsättningar. Några moderatorer har bidragit. Är du inte intresserad av Hemelektronik föreslår jag att du ägnar din kraft åt andra frågor istället.
Citera
2012-12-30, 15:23
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Var har jag skrivit att saker fungerar dåligt, ÅG? Vi som är intresserade av Hemelektronik diskuterar just nu olika förutsättningar. Några moderatorer har bidragit. Är du inte intresserad av Hemelektronik föreslår jag att du ägnar din kraft åt andra frågor istället.
Jag beskrev ett scenario som funkar dåligt, och du förklarade att det var där 'vi' hamnat. Läser du inte vad du själv kommenterar, och för att upprepa min fråga, har du diskuterar hur väl samlingstrådarna fungerar med någon berörd moderator?
Citera
2012-12-30, 15:41
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jag beskrev ett scenario som funkar dåligt, och du förklarade att det var där 'vi' hamnat. Läser du inte vad du själv kommenterar, och för att upprepa min fråga, har du diskuterar hur väl samlingstrådarna fungerar med någon berörd moderator?

Jag är övertygad om att någon relevant moderator snart hoppar in i tråden. Jag antar att det inte är något regelbrott?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in