Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-04, 00:17
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bure
Om jag förstår ditt argument mot dödstraff så är det för att det är för lindrigt. Kan det finnas brott som är mittemellan? Alltså ett brott som är grövre än att det ger 10 års fängelse men mindre grovt än livstids obehagligt fängelse. Kan det brottet då bestraffas med dödstraff?

Där är vi överens ialla fall. Det är bara att du vill döma dem till lynchning eller långvarig tortyr eftersom du är emot dödstraff. Ditt argument mot dödstraff är att det är för humant. Det är dock ok att delegera det till andra fångar. Smart. Det blir ju billigare också och inga moraliska problem för staten. Man kan kanske utse speciella fångar med speciella förmåner som kan hantera det smutsiga hantverket. Kanske andra livstidsdömda fångar. Win-win.

Nä nu har du nog läst fel eller lagt ord i min mun. Vad jag menar är att i Indien lär dessa männen få ett ganska bra helvete om de hamnar i fängelse, av vakter osv. Och jag tror nog GM hellre tar ett dödsstraff än livstids fängelse. Just därför att de vet vilket helvete om väntar.

Alltså är det enligt mig ett hårdare straff som skapar mer lidande för dessa männen än döden. Men notera att det är specifikt för detta fallet.


I övrigt är jag emot dödsstraff av den enkla anledningen att vi aldrig någonsin kommer att ha ett helt vattentätt rättssystem och oskyldiga kommer därför förr eller senare att dömas till döden oskyldiga.

Och enligt mig så ser jag hellre att en oskyldig slipper döden än att 100 skyldiga blir avrättade.


Notera att de sista jag skrev är mitt argument emot dödsstraff och inte det du skrev.
Citera
2013-01-04, 02:15
  #242
Avstängd
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bure
Ja och tänk om de hade flytt till Sverige då hade vi inte kunnat skicka tillbaka dem av humana skäl eftersom det hade riskerat dödsstraff i sitt hemland.

Det känns som verkligheten alltid är grymmare än fantasin. Värsta våldtäkten på film ( Irreversible) är inte ens så här hemsk.

Det jag inte kan fatta är hur de kunde vara så många? Var hittar man sex män vars nöje är lynchning och sexualsadism som vill åka på busstur?

Jag undrar om de gjort liknande saker tidigare utan att ha blivit upptäckta.

Verkligen en intressant tanke! Sverige, jordens soptipp för så kallat mänskligt avfall.

Sitter och håller tummarna för att det blir ett par välförtjänta dödsstraff för detta genetiska avfall, ganska peppad, lite som man var över hockey VM, när man var liten om dom får det så ska jag FIRA!

Man är en sann feminist! dödsstraff är liiite för schysst, men att dom skulle bli torterade i tre månader innan är ju att hoppas lite väl mycket!


Ge mig ett D, ge mig ett Ö, ge mig ett D, ge mig ett S, ge mig ett till S, ge mig ett T och ett RRRR, ge mig ett A, ge mig ett F, ge mig ett F!

VAD BLIR DET!?!? DÖÖÖÖÖÖDSSTRAAAAAAAAAAAFF!!!!!!!!!!
__________________
Senast redigerad av Manginaz 2013-01-04 kl. 02:18. Anledning: ett T försvann i min hejja ramsa!
Citera
2013-01-04, 15:56
  #243
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Från: http://en.wikipedia.org/wiki/2012_De...d_perpetrators


The five adults accused will face murder charges and other charges under the Indian Penal Code. The juvenile suspect, Raju, may be subject to a separate legal process as a minor but Delhi Police are testing a bone marrow sample to determine his actual age.[51] The police promised to file the charge sheet within one week, following public outrage and demand for a speedy trial and prosecution.[52]

Raju heter alltså den yngsta...och inte Mohammed....

Men snälla nån.... Läs din egna jävla länk!

"Muhammad Afroz aka Raju,[40] allegedly a minor"
Citera
2013-01-04, 16:00
  #244
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Källa pådet? Känns som rent skitsnack, den mest aktive var Ram Singh och hans bror.

Nej, enligt samtliga källor var den minderåriga den mest aktiva och också den som trasade sönder och slet ut kvinnans underliv med hjälp av ett rostigt järnrör.

"According to the International Business Times, a police spokesman said that the youngest attacker "sexually abused his victim twice and ripped out her intestines with his bare hands.""
Citera
2013-01-04, 16:26
  #245
Medlem
District9s avatar
17 åringen som körde in järnröret och sedan slutade med att köra in sin hand/arm och dra ut tjejens tarmar kommer max kunna få några månader i fängelset . Han som var den mest brutala också samt att det var han som kastade tjejen ut ur bussen medans den körde.

Och han är den enda som kommer få "skyddad identitet". Vad i helvetet kommer hända med han när han når 20 års åldern? Hur många tjejer till ska han få hinna våldta?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16018055.ab

Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Nej, enligt samtliga källor var den minderåriga den mest aktiva och också den som trasade sönder och slet ut kvinnans underliv med hjälp av ett rostigt järnrör.

"According to the International Business Times, a police spokesman said that the youngest attacker "sexually abused his victim twice and ripped out her intestines with his bare hands.""

Där har du fel, han drog ut hennes tarmar med sina bar händer. Inte järnröret... mycket värre och muslimen kommer få max några månader i kåken.

Kanske allah akubar funkar för muslimerna?
__________________
Senast redigerad av District9 2013-01-04 kl. 17:16.
Citera
2013-01-04, 16:55
  #246
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
17 åringen som körde in järnröret och sedan slutade med att köra in sin hand/arm och dra ut tjejens tarmar kommer max kunna få några månader i fängelset . Han som var den mest brutala också samt att det var han som kastade ut tjejen ur bussen.

Du får nog visa på en säker källa att 17 åringen skulle ha kört in sin hand och slitit ut tjejens tarmar ur hon. Annars så är det en lögn. Någon som vet hur exakt åldersbestämning är vid bentest? Hur fan kan dom se om det fattas 1 månad eller inte? Måste vara lättare att räkna hjärnceller. Finns det inga så är det bara att hänga han....
Citera
2013-01-04, 17:05
  #247
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du får nog visa på en säker källa att 17 åringen skulle ha kört in sin hand och slitit ut tjejens tarmar ur hon. Annars så är det en lögn. Någon som vet hur exakt åldersbestämning är vid bentest? Hur fan kan dom se om det fattas 1 månad eller inte? Måste vara lättare att räkna hjärnceller. Finns det inga så är det bara att hänga han....

Citat:
Ursprungligen postat av District9
Nya SJUKA detaljer har kommit idag!!!

Den yngsta drog ut tjejens tarmar med sina bar händer!!!

"The charge sheet revealed the juvenile also pulled out the victim’s intestine with his bare hands, and suggested throwing the victim naked off the moving vehicle."

http://rt.com/news/india-rape-juvenile-brutal-284/

Mycket ny information i artikeln.

Jag citerar mig själv.
Citera
2013-01-04, 17:10
  #248
Medlem
Diagorass avatar
Sjukt tragisk historia. Man undrar verkligen hur människor är kapabla till sånt här. Gärningsmännen lär ju inte få det så lätt oavsett vilka straff de får (bortsett från dödsstraff). Brottet har ju blivit känt i hela världen numera.
Citera
2013-01-04, 17:40
  #249
Medlem
detta är ganska magstarkt
Citera
2013-01-04, 17:43
  #250
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iseeclearly
detta är ganska magstarkt

Vad är magstarkt?
Citera
2013-01-04, 17:55
  #251
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Jag citerar mig själv.

OK då hoppas jag att folk tar lagen i egna händer när han kommer ut från ungdomsfängelset.
Citera
2013-01-04, 22:29
  #252
Medlem
Lilla mohammed var det alltså. lite muslimsk nazism är aldrig helt fel, hoppas han har många nasse brorsor och kusiner som kan backa upp honom. hade han begått denna illgärning mot en muslimsk kvinna? Är svaret nej har vi inget annat än en liten mussel-nasse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback