Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Anväder du SEQR? Några skillnader? Detta verkar nästan vara ett ännu bättre alternativ ju.
Plockade på mig en broschyr om det på Willys här i stan förra veckan så har precis registrerat mig och mitt konto är aktiverat. Visste inte innan att man blev beviljad 5000kr i kredit så är lite skeptisk faktiskt då jag aldrig har tagit kredit förut.
Hur fungerar det? Är jag skyldig dom 5000kr nu eller blir jag bara skyldig det jag använder av dessa 5000kr och får en faktura på det i slutet på varje månad?
Det står såhär i deras avtal med faktura konto från Collector:
Citat:
2. DELBETALNING MED COLLECTOR KONTO
2.1. Collector konto kostar ingenting att öppna och har ingen årsavgift. Vi beviljar en kredit på 5 000 kr för nya konton. Du kan ansöka om en högre kredit på maximalt 50 000 kr. Du kan dela upp betalningen så att det passar din ekonomi, upp till 24 månader. Varje månad får du ett kontoutdrag med inbetalningskort. Du betalar i slutet av varje månad tillsammans med dina övriga räkningar. Ränta och aviavgift tillkommer enligt nedan. Sedvanlig kreditkontroll görs. Minimiålder 18 år.
3. BETALNING
3.1. Det belopp du ska betala framgår av kontoutdraget som du får varje månad. Där ser du också gjorda inköp, betalningar mm. Lägsta månadsbetalning är 1/24 av skulden samt ränta och aviavgift dock minst 100 kr. Du har naturligtvis rätt att helt eller delvis betala kontot i förtid utan extra kostnad. Betalning med befriande verkan kan endast ske till Collector Credit AB.
4. RÄNTA OCH KOSTNADER
4.1. Nominell årsränta är f n 14,4 % och beräknas på kontoskulden den sista i månaden. Aviavgift på 29 kr per månad tillkommer. Den effektiva räntan på 10 000 kr med en löptid på 60 månader blir 22,3%. Ränteändringar kan ske pga. kreditpolitiska beslut, ändrade upplåningskostnader eller andra kostnader uppkomna efter nedan angivet datum.