2012-12-28, 20:55
Medlem
Hej

Jag vill åka på semester, men har inget jobb och inga pengar. Söker jobb varje dag. Hur ska jag kunna finnansiera en utomlandsresa på lagligt sätt?
Citera
2012-12-28, 21:07
Medlem
ps870s avatar
Kryssning med Cinderella, kostar från 25 SEK. Be mamma göra matsäck.
Citera
2012-12-28, 21:10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spia
Hej

Jag vill åka på semester, men har inget jobb och inga pengar. Söker jobb varje dag. Hur ska jag kunna finnansiera en utomlandsresa på lagligt sätt?
Är det socialbidrag du lever på?
Beroende på var du bor i Sverige så kostar det inte särskilt mycket att åka till Danmark eller Finland.
Vet inte vad du söker för jobb men du kanske kan få något extra genom att dela ut reklam eller morgontidningar.

Du kanske kan börja plugga så får du studielån och kan spara mer.
Citera
2012-12-28, 21:27
Medlem
Skydogs avatar
Volontär, typ kibbutz i Israel eller liknande. Barnflicka i USA, England? Rebell i Syrien?
Citera
2012-12-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skydog
Volontär, typ kibbutz i Israel eller liknande. Barnflicka i USA, England? Rebell i Syrien?

Hahaha, Israel hahha! Barnflicka hahah? Äru dum elr?
Citera
2012-12-28, 21:42
Medlem
Skydogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spia
Hahaha, Israel hahha! Barnflicka hahah? Äru dum elr?

Är jag dum? Det är du som är pank och arbetslös!

Du har inte stake eller ork att lyfta ett finger för att åstadkomma ett skit men en glassig all inclusive står högst på agendan.

Jag garanterar dig att ett volontär jobb kommer ge dig långt bättre minnen än en billig vinfylla i solstol nr 352 bland blekfeta tyskar på mallis.
Citera
2012-12-29, 00:45
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skydog
Är jag dum? Det är du som är pank och arbetslös!

.....+1

Till ts : Semester har man bara möjlighet till om man har en inkomst eller blir bjuden. Du kan panta burkar och spara eller något sådant.
Själv åker jag inte på semester utan att först sparat ihop till resan. Tänkte åka på skidsemester efter nyår men väntar nog till nästa säsong. Spara 500kr/månad till ett "resekonto" . Var ett tag sen jag var iväg sist och har nu 17K på det kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in