2012-12-28, 18:24
Medlem
tzjs avatar
Del ur artikeln:

Citat:
- Målsäganden åkte med ambulans till Östra sjukhuset för omplåstring. De fysiska skadorna är en sak, hon har även traumat efter överfallet att handskas med, konstaterar Stefan Gustafsson.

Polisen spanar i området – med bland annat hundpatruller – efter två män i 20-årsåldern, med mörkt skägg runt munnen. De sprang från platsen i riktning mot Baron Rogers gata.

- Det känns mycket angeläget att få fast just de här personerna, som är i stånd att genomföra ett så samvetslöst brott, betonar Stefan Gustafsson.

(Min fetning)

Artikeln: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....vskars-vid-ran

Hur lågt sjunker man om man knivskär en 70-årig kvinna med rullator?
Någon i Hisings Backa som vet exakt var rånet inträffade?
Citera
2012-12-28, 18:26
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Del ur artikeln:

(Min fetning)

Artikeln: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....vskars-vid-ran

Hur lågt sjunker man om man knivskär en 70-årig kvinna med rullator?
Någon i Hisings Backa som vet exakt var rånet inträffade?

Hur ett område i Sverige kan gå så åt helvete som Backa gjort under min (ändå relativt) korta livstid övergår mitt förstånd. Är det några av grispojkarna i gänget som ligger bakom som vanligt eller? Känns ungefär som modigt nog brott för dom.

EDIT: Om hon nyss besökt en bankomat och larmet gick från Markurellgatan så känns ju Selma som ganska troligt ställe där dom sett henne ta ut pengar?
Senast redigerad av platyzma 2012-12-28 kl. 18:33.
Citera
2012-12-28, 18:36
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
...

EDIT: Om hon nyss besökt en bankomat och larmet gick från Markurellgatan så känns ju Selma som ganska troligt ställe där dom sett henne ta ut pengar?

Låter sannolikt. Intressant att polisen vågar gå ut med ett sådan "detaljerad" beskrivning. "mörkt skägg". Det hade ju räckt att skriva skägg...

Oavsett så hoppas jag att gärningsmännen får sina snoppar avklippta.
Citera
2012-12-28, 18:47
Medlem
Bara invandrare kan ligga bakom något så hänsynslöst men detta kommer givetvis mörkas.
Citera
2012-12-28, 18:48
Medlem
Heidreks avatar
Fy faan! Hur kan folk sjunka så lågt att de gör så här mot en försvarslös äldre kvinna?

I AB står det så här:

Citat:
En kvinna i 70-årsåldern blev på fredagseftermiddagen överfallen, knivskuren och rånad av två män när hon kom gående med sin rullator i Göteborgsstadsdelen Backa, uppger polisen i Västra Götaland på sin hemsida.
Männen ska ha skurit kvinnan i handen för att komma åt en av hennes ringar. De ska även ha stulit andra smycken och kontanter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15994816.ab
Citera
2012-12-28, 18:58
Medlem
Kowboys avatar
Hjärndöda individer..

behövde dom pengar till knark kanske? ända jag kan tänka mig som kanske skulle kunna driva dessa två deformerade drägg till att genomföra detta.
Citera
2012-12-28, 19:00
Medlem
savoxovass avatar
Det stod att brottet ringts in ifrån Markurellgatan. Troligen har kvinnan besökt Selma Lagerlöfs torg som ligger några 100 m bort där finns det affärer och 2 bankomater. De har säkert följt efter henna ifrån torget, hoppas de fastnat på en övervakningskamera. Den ena bankomaten har en kamera som täcker en bra bit av torget.
Citera
2012-12-28, 19:18
Medlem
Arabapans avatar
Någon måste väl ha sett fittorna när de höll på med tanten! Fast problemet med det Backa-området är väl att ingen samarbetar med polisen och lämnar information så kräksluddren kan gripas.

Får hoppas på att det finns övervakningskameror i området, fast de är väl vandaliserade förstås.
Citera
2012-12-28, 19:19
Medlem
Heidreks avatar
Och Expressen väljer att utelämna ordet "mörkt" i signalementet "mörkt skägg" som GP skriver i den första artikeln som utkom efter dådet. Tydligen viktigare att vara politiskt korrekt än att sprida ett signalement som kanske i slutändan gör att GM grips... Om GP hade skrivit "ljust skägg", vad tror ni Expressen skrivit då?

Hursomhelst, det viktiga nu är att hitta dessa avskum så att de kan låsas in så fort som möjligt. Blir riktigt illa berörd av alla rån och övergrepp mot våra äldre som man läser om nuförtiden. Hoppas att hon får all hjälp som hon behöver nu...

http://www.expressen.se/gt/kvinna-me...ren-och-ranad/
Citera
2012-12-28, 19:42
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Det stod att brottet ringts in ifrån Markurellgatan. Troligen har kvinnan besökt Selma Lagerlöfs torg som ligger några 100 m bort där finns det affärer och 2 bankomater. De har säkert följt efter henna ifrån torget, hoppas de fastnat på en övervakningskamera. Den ena bankomaten har en kamera som täcker en bra bit av torget.

Håller på dig, detta är nog bästa chansen och hoppas att poliserna får ut filmerna snabbt och gärna publicerar dem på nätet.
Citera
2012-12-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas

Ja, det borde väl finnas en på/vid bankomaterna, och även inne på hemköp där folk gärna genar eller hänger. Finns ju en liten förbutik för spel o liknande där. fiskbutiken har väl ingen men hade varit himla bra just i det här!

Jag hoppas på CCTV i Sverige, i alla fall på torg o hållplatser!
Citera
2012-12-28, 20:09
Medlem
Spelar ingen roll om någon kamera fångade dom när brotten begicks. Eftersom det är backa som det hela utspelar sig i så är iaf jag 99.98% säker på att det var utlänningar vilket gör det hela väldigt känsligt för media att skriva om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in