Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-31, 03:27
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Som exempel så vet jag många som vuxit upp i missbrukarhem och haft det jävligt svårt (ibland f.d missbrukare själva), som fått för sig att de skulle bli de bästa av socionomer. Enbart p.g.a av att de "har koll" och "varit med själva". Ingenting kan ju vara mer fel. Sådana månniskor ska absolut inte bli socionomer, annars kan man ju tycka att f.d bankrånare och grovt kriminella skulle bli de bästa poliserna. Yeah right.
Ojojoj, måste vara minst 1/3 av föredetta missbrukarna som går vidare till eftergymnasialastudier som väljer socionomprogrammet. Vad jag har sett iallafall. Ytterst ovanligt med något tekniskt program t.e.x.
Citera
2013-04-05, 19:46
Medlem
ronken82s avatar
Stör mig mer på dryga hipsterfjantar med Instagramberoende på FB, som hela tiden försöker spela annorlunda och originella, fastän dom är som serieproducerade kopior av varandra, men är för dumma för att inse det. Sedan har vi ju dom äckliga karriärsfjantarna som jämt och ständigt skall skryta om senaste säljet/kontraktet med nån jävla kund, och hur dom skall på affärsresa till Dubai och bla bla bla, självupptagna så man äcklas. Sist men inte minst så har vi den obligatoriska "do-good-ern" som jämt skall "gilla" varenda jävla bild på valfri "rädda dom hungriga i Afrika", "klicka om du är emot ondska, rövhålscancer, nageltrång, bla, bla, bla". Nä, om ni frågar mig så är nog WT-folket dom som stör mig minst på FB. My two cents.
Citera
2013-04-05, 22:29
Medlem
Vanefilmandes avatar
Enligt mig så sträcker sig fenomenet långt utöver en enskild samhällsgrupp som i det här fallet är "wt" (f.ö oerhört patetiskt att kalla någon för något dylikt.) Folk placerar sig i fack, eller snarare så växer de in i roller helt utan reflektion. "Jag är si och så, därför ska jag gilla dessa saker" I mina ögon är bil och bröstgillande tommy lika sorglig som kalle som bara klär sig i gant och bara lyssnar på house eller hipstern som gillar fixies och tatueringar och töjningar osvosv.

De flesta blir precis som de umgås, följer alla normer i sin sociala grupp. Saker och ting blir inte rätt för att "alla" gör det, men sådan är väl människans natur. I alla fall för de flesta.

Många i den här tråden borde ta sig en funderare på varför de själva blivit som de blivit.
Citera
2013-04-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Jag hittade detta specimen på LHS:s facebooksida, även om det fanns många praktexemplar där att tillgå och exemplifiera med:
http://www.facebook.com/jerry.edlander
  • Y-namn - Check
  • Stoltserar med intresse för "brudar" och "tuttar" ("Vi som älskar tuttar") - Check
  • Stoltserar med alkoholintresse - Check
  • Har ett stort bil/motorintresse - Check
  • Har tatuering(ar) - Check
  • Patriotiska värderingar (Bevis: uppladdad bild 1 och 2). Givetvis ackompanjerat av lite gillande av grupper om negerbollar och invandrare. - Check
Vad är det med dessa människor? Varför har dessa typer av människor alltid samma intressen?

Kul att han bor i samma håla som jag gör, har precis samma intressen och han har minst en genemsam vän på sin fb-lista =P

typical sverigedemokrat btw...
Citera
2013-07-24, 00:16
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Jag hittade detta specimen på LHS:s facebooksida, även om det fanns många praktexemplar där att tillgå och exemplifiera med:
  • Y-namn - Check
  • Stoltserar med intresse för "brudar" och "tuttar" ("Vi som älskar tuttar") - Check
  • Patriotiska värderingar (Bevis: uppladdad bild 1 och 2). Givetvis ackompanjerat av lite gillande av grupper om negerbollar och invandrare. - Check
Vad är det med dessa människor? Varför har dessa typer av människor alltid samma intressen?
Du glömde 1 punkt på listan!

[*] Finskt efternamn men född svensk (alkoholiserad mor) - Check

Då har du nämligen en vän till en vän till mig på facebook, jag är mycket imponerad..att du i övrigt lyckades pricka in precis allt i din lista, du hjälpte mig just att att känna stort förakt för personen i fråga

Akta er ochså för facebook gruppen "Solnas stolta skolor"
Citera
2013-07-24, 09:48
Bannlyst
De som påstår ha lärt sig av livet brukar oftast göra anspråk på att vara ödmjuka. Iaf ser det de som en dygd att vara ödmjuk och de är redo att aldrig ifrågasätta någons ansiktsfåror eller själsliga ärr.

Inom den normalitetshungrande medelklassen tar man sina "onormala" särlingar och kastar ut de från de sociala bergen eller sätter ut de på ökenvandringar som inte leder någonstans mer än att den "onormala" befinner sig längre och längre bort från eldstaden där de goda samlats och värmer och skyddar varandra mot all den så kallade ondska de sparkat ut.

A white-trash hero is something to be.

Den småborgerliga medelklassen är bara civiliserad så länge lögnerna fungerar. När verkligheten börjar att ta ut sin skatt så blir medelklassen ett pack av bestar.

Akta er för näcken alla borgare!
Citera
2014-02-05, 20:12
Medlem
EcstasyRisings avatar
Det är en markör för att visa "Hajj, see på majj! Ja tillhör socialgrupp 3 och älskar volvvo!!11". Precis som att bära mjukisbyxor på allmän plats.
Citera
2014-02-06, 17:10
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vad är det med alla dessa avdankade personer på Facebook som har LHS (Livets Hårda Skola) som "arbetsgivare" ?

Ser bara massa WT som använder sig av det här, är det vanligt bland er?

Eller är jag den enda som har märkt detta beteende?

på samma sätt som du ej kan identifiera dej med uttrycker LHS, så kan inte vi/dom idengtifiera sig men saker i ditt liv så gnäll inte o acceptera att det finns olika människor med olika sociala problem, och att välfärdslandet sverige inte alltid lever upp till ryktet.

så vad är grejen tycker du att dessa ''whitetrash'' ska ändra uppfattning om sitt liv bara för du inte förstår att det finns folk i detta land som inte glida räkmacka?
Citera
2014-02-07, 22:41
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag ser en identisk burdushet i dom här människorna, dom hörs och syns mest och skrattar högst, en laidback sittning på stolar, dom är väldigt populära omtyckta av alla och utåtriktade, svårt att tugga med stängd trut, dom är tacksama och väldigt ettriga på att berätta om sitt forna destruktiva liv, dom snusar alltid, dom är känslodrivna och visa när det kommer till relationer och sociala spel med brudar i centrum, saknar finnes när dom ska skämta om sex men ska alltid vara oblygast, för det är den humor dom har, dom tränar garanterat på gym.

Nu har jag samlat på mig ett par vänner från den här socialgruppen, och jag känner ett lust att länka deras facebook, men jag är rädd att jag ska sätta igång en lavin som röjer min identitet för alla parter

Jag gillar att en av mina upprepar vissa ord som "förstår du liksom" när han berättar nått, det är lite Snickeriets jag har haft 22 tjejer va.

Jag har även pinpointat livets hårda skola tjejerna i min närhet, men dom har inget behov av att skylta med det på facebook, varför är det så?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2014-02-07 kl. 22:48.
Citera
2014-02-08, 18:25
Medlem
AmongAnimalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Stör mig mer på dryga hipsterfjantar med Instagramberoende på FB, som hela tiden försöker spela annorlunda och originella, fastän dom är som serieproducerade kopior av varandra, men är för dumma för att inse det. Sedan har vi ju dom äckliga karriärsfjantarna som jämt och ständigt skall skryta om senaste säljet/kontraktet med nån jävla kund, och hur dom skall på affärsresa till Dubai och bla bla bla, självupptagna så man äcklas. Sist men inte minst så har vi den obligatoriska "do-good-ern" som jämt skall "gilla" varenda jävla bild på valfri "rädda dom hungriga i Afrika", "klicka om du är emot ondska, rövhålscancer, nageltrång, bla, bla, bla". Nä, om ni frågar mig så är nog WT-folket dom som stör mig minst på FB. My two cents.

Fullkomligt lysande inlägg!
Citera
2014-02-11, 18:54
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
  • Y-namn - Check

Vilken karikatyr Inte mycket självdistans där inte!

Gillar att han är med i gruppen "drogfritt.nu" samtidigt som han är med i grupper som "Vi som älskar hårdrock å starköl" och "Jag ångrar det inte, men jag skulle aldrig ha gjort det nykter!"
Alltså: Politiskt korrekt/okunnig hycklare Check

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Dessa människor tror sig ha bättre koll på saker och ting än människor som kommer från bättre uppväxtförhållanden. De tror sig vara mer "down to earth" och därav löjligt stolta över att säga "livets hårda skola".

Faktum är dock att dessa individer har sämre koll än de flesta andra när det gäller precis allt. Oavsett om man pratar vett

Så sant. De är verkligen en slags omvända elitister många gånger. Enligt deras logik blir man väl intelligentare av att piska sig själv.
Citera
2014-02-18, 05:06
Medlem
Genomgående eller i varje fall en prominent faktor för kvinnor som stoltserar via Facebook med sitt förflutna inom "Livets Hårda Skola" verkar vara att de har blivit mödrar i tidig ålder, uttrycker en obehaglig och nästan våldsamt verbal kärlek via statusar eller bilder för vem de må vara tillsammans (helt oberoende av hur lång tid som har förlöpt sedan föregående förhållande gick i stöpet) och använder sig frekvent av bilder på sin mordiska jycke som tamejfan i 90% av fallen är en dreglande rottweiler - om inte så är det en pitbull eller någon annan rabiat blandras.

Andra framträdande drag faller alltjämt in under premissen för "raggare från glesbygden" via gillade sidor eller grupper i stil med följande:

- "Jag kör jänkare, ingen jävla riskokare"
- "ÄR DET 90 SÅ KÖR FÖRHELVETE I 90 OCH INTE I 70!!!!"
- "Muscle Cars USA"
- "Alla vi som hatar polisen"
- "Här står polisen"
- "Vi som älskar hårdrock å starköl" - (ja, den finns)

Måste säga att jag har all respekt för folk som kommer från pissiga familjer och trasiga hem och har lyckats ta sig ur och bygga ett liv för sig själva och än mer ett barn. Gilla-sidor säger ju ingenting överhuvudtaget egentligen heller, men det är hysteriskt roligt att beskåda hur allting faller nätt och följsamt på sin plats för att bygga den lökiga nidbilden av LHS-folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in