2013-01-11, 15:08
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Och? Det gick bra att byta tidning i Sovjet ocks. Passade inte Pravda s kunde man lsa Izvestia.

nej, vad har du gjort! Nu tror de hr mnniskorna att Sovjet var en demokrati. Vet du hur lng tid det tog att f dem att frst att frekomsten av ordet Demokratische i DDR inte bevisar att det var ett fritt och ppet land?
Citera
2013-01-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Flera nmner Sarah Britz p Gteborgs-Posten, viket r OK!
Hon arbetar dessutom p en tidning som under mer n 20-r har desinformerat om invandringens frtrfflighet.
Genom ord och bild hjrntvttar de sina lsare.
Sportavdelningen r inte smre.
Genom en frilansande kompis har jag ftt berttat hur de skall pverka sina lsare med foto av frgade idrottsmn.

Nej detta r inte Sovjet!

Det r allts INTE hjrntvtt att en tidning skriver om det de vill skriva om.

Alla tidningar gr s, och har alltid gjort. Det r drfr det r viktigt att hmta information ifrn flera olika kllor s ofta som mjligt. Det gller ven ntet och allt annat man hr och lser, praktiskt taget all information kan vinklas och om man inte vill bli lttledd som ett litet fr p vg till slakten s ser man till att hlla sig informerad p flera, olika stt s att man kan bilda sin egen uppfattning. Men gr man det inte s r man inte hjrntvttad fr det, utan bara lite dum.
Citera
2013-01-11, 15:20
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det r allts INTE hjrntvtt att en tidning skriver om det de vill skriva om.

Alla tidningar gr s, och har alltid gjort. Det r drfr det r viktigt att hmta information ifrn flera olika kllor s ofta som mjligt. Det gller ven ntet och allt annat man hr och lser, praktiskt taget all information kan vinklas och om man inte vill bli lttledd som ett litet fr p vg till slakten s ser man till att hlla sig informerad p flera, olika stt s att man kan bilda sin egen uppfattning. Men gr man det inte s r man inte hjrntvttad fr det, utan bara lite dum.
Fast problematiken idag r att svensk media gs av tv jttar. Man undviker att skriva om vissa saker och det visar sig tydligt p forum s som detta. Det stora problemet r att man vill tiga ihjl vissa saker fr man vgar inte prata om det. D fr vi som lsare heller ej tillgng till bda sidor av ett mynt vilket jag anser vara medias skyldighet att rapportera.
Citera
2013-01-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Fast problematiken idag r att svensk media gs av tv jttar. Man undviker att skriva om vissa saker och det visar sig tydligt p forum s som detta. Det stora problemet r att man vill tiga ihjl vissa saker fr man vgar inte prata om det. D fr vi som lsare heller ej tillgng till bda sidor av ett mynt vilket jag anser vara medias skyldighet att rapportera.

Idag r det ett mindre problem n ngonsin. Vi har hela vrlden vid vra fingertoppar nstan allihopa i vrt land. Vi kan se p TV frn en massa olika lnder. Vi har bibliotek dr det r gratis att lna tidningar och bcker av alla mjliga sorter att lsa. Vi kan prenumerera p vilka tidningar vi vill. Det var betydligt vrre frr, nr det var prsten i predikstolen som lste upp valda nyheter fr folket. Nej, idag finns det inga urskter fr en svensk, tycker jag.

Jag tycker att det r naivt att tro att media skulle rapportera ngon slags objektiv verklighet. Det har de aldrig gjort frr, varfr skulle de brja nu? Om vi nu antar att det ens finns ngon objektiv verklighet som inte stndigt tolkas via mnniskohjrnor som per definition r subjektiva allihopa.
Citera
2013-01-11, 15:44
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Idag r det ett mindre problem n ngonsin. Vi har hela vrlden vid vra fingertoppar nstan allihopa i vrt land. Vi kan se p TV frn en massa olika lnder. Vi har bibliotek dr det r gratis att lna tidningar och bcker av alla mjliga sorter att lsa. Vi kan prenumerera p vilka tidningar vi vill. Det var betydligt vrre frr, nr det var prsten i predikstolen som lste upp valda nyheter fr folket. Nej, idag finns det inga urskter fr en svensk, tycker jag.

Jag tycker att det r naivt att tro att media skulle rapportera ngon slags objektiv verklighet. Det har de aldrig gjort frr, varfr skulle de brja nu? Om vi nu antar att det ens finns ngon objektiv verklighet som inte stndigt tolkas via mnniskohjrnor som per definition r subjektiva allihopa.
Det vore nskvrt i strre utstrckning. Titta p svensk media och jmfr med mnga andra vsterlndska lnder. Vi skriver frn samma vinkel oavsett vilken tidning du ppnar medans i UK t ex har tidningar som str p vars en sida i en sakfrga. Det r ju s det ska vara. Men lika sltt som tidningarna str sig idag str vra politiska partier. Det r en enda stor klump frrutom SD som str utanfr.

Det finns bara utrymme fr "our way or the highway" i svensk press och politik idag och det r fan sorligt. Ingen vgar sticka ut.

Via internet har vi tillgng till forum och alternativ media men utlndsk press tar sllan upp Sverigespecifika frgor. Sen oavsett om vi har denna tillgng s finns det MASSOR av mnniskor som inte r lika flitiga som du och jag vad gller andra sociala medier n nyheter och dagstidningar.
Citera
2013-01-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Flera nmner Sarah Britz som r jornalist p Gteborgs_Posten.

Den tidningen har gjort mycket skada, bla har dom medvetet spridit lgner om invandring

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Britz skriver inte som du vill --- noterat.
I vrigt har du ju sjlv konstaterat en sanning - detta r inte Sovjet, det str dig allts fritt att vlja en annan tidning om du tycker GP inte passar din smak.
Sjlvklart finns det fler tidningar n GP,
men i invandringsfrgor r media mycket likriktade.
P mitt arbete kan jag jmfra flera tidningar tex SvD, DN, GP mfl

Jag r inte lngre frvnad att media i denna specifika frga r s verens.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jass? Vilken annan tidning syftar du p d?

Se svar ovan!

Passar inte Lena sundstrm in p listan?
Citera
2013-01-11, 17:53
Medlem
Vilken underbar trd. Lt den leva fr alltid med in och ut p listan allt efter tiden gr. Roligt att lsa om detta.
Vet inte hur mycket som r sant men det r absolut underhllande.
Skulle ngot skott faktiskt trffa riktiga landsfrrdare eller marxistfeminister r det bara bra.
Citera
2013-01-11, 18:35
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Vilken underbar trd. Lt den leva fr alltid med in och ut p listan allt efter tiden gr. Roligt att lsa om detta.
Vet inte hur mycket som r sant men det r absolut underhllande.
Skulle ngot skott faktiskt trffa riktiga landsfrrdare eller marxistfeminister r det bara bra.

S du fresprkar allts mord p folk som inte tycker som du?
Citera
2013-01-11, 19:02
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Frsk inte f trden att handla om ngot annat n den gr. Det r ingen "hit-list" utan en lista p farliga kvinnor som alltfr ofta undgr granskning just fr att de r kvinnor. Men du kanske tycker att kvinnor r sm vp som aldrig r farliga?
Citera
2013-01-11, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew

Media gs av 3 stora judiska-sionistiska jttar: Bonnier, Schibsted (Goldman Sachs storgare) och Hjrne. Se nr det gller SVT s gs det av staten och staten i sig r skuldsatt upp ver ronen till den internationella bankmaffiakartellen; ven den judisk.
Citera
2013-01-11, 19:12
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ser ut som att du plockat bort ngra av de allra ondaste och farligaste jmfrt med tidigare listor. Hoppas det inte r medvetet gjort.

Listan r helt ppen, s lgg till de du tycker saknas. Jag har inte medvetet tagit bort ngon. Tvrtom r flera p listan personer som jag anser r bra eller harmlsa. Har frskt skumma trden och lyfta in namn jag ftt PM om.
Citera
2013-01-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare

Fjant!
Ett skott som tog, allts en metafor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in