2013-04-10, 20:22
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Efterlyste hon verkligen att hon ville ha uppmrksamhet p fb? Det jag hrde frn tv-soffan var sjlvkritik, d hon ansg sig vara fr dlig p att ha samt framfra de "rtta sikterna" och sledes inte platsade p listan ver farliga kvinnor. Fr henne var listan en mttstock. Om man hade "rtt" s nominerades man till de som har "fel"s lista ver farliga kvinnor. Att vi nu diskuterar henne var vl sledes inget hon explicit efterlyste, ven om hon alldeles skert sjlvgott kommer gotta sig ver vr diskussion om hon lser den.

Du hade allts frvntat dig att hon skulle bokstavera och punkta upp hur sjlva upplgget skulle se ut .. s att folk p FB hade klara instruktioner att flja?

Eller din tanke r att hon tog upp FB och hoppades p att hon endera skulle hamna listan eller att det annars inte skulle hras och drmed g sprlst frbi...

Frklara grna hur DU tnker dig att hon tnkte ... fr det hr brjar bli intressant..
Citera
2013-04-10, 20:35
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du hade allts frvntat dig att hon skulle bokstavera och punkta upp hur sjlva upplgget skulle se ut .. s att folk p FB hade klara instruktioner att flja?

Eller din tanke r att hon tog upp FB och hoppades p att hon endera skulle hamna listan eller att det annars inte skulle hras och drmed g sprlst frbi...

Frklara grna hur DU tnker dig att hon tnkte ... fr det hr brjar bli intressant..

Var ngonstans i min text antyder jag att jag frvntat mig att hon skulle strukturera instruktioner fr sina antagonister p FB att flja? Intressant? Sjlv tycker jag en diskussion om fru Kauppis vara eller icke vara p flashbacks lista ver farliga kvinnor vara sannerligen meningsls, ointressant och alldeles, alldeles, alldeles dtrist. Am i excused?
Citera
2013-04-10, 20:45
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Var ngonstans i min text antyder jag att jag frvntat mig att hon skulle strukturera instruktioner fr sina antagonister p FB att flja? Intressant? Sjlv tycker jag en diskussion om fru Kauppis vara eller icke vara p flashbacks lista ver farliga kvinnor vara sannerligen meningsls, ointressant och alldeles, alldeles, alldeles dtrist. Am i excused?
Ingenstans i det hon sade uttryckte hon att hon inte skulle vara samhllskritisk nog fr att platsa p listan - tvrtom, hon ansg att hon producerat tillrckligt mycket fr att platsa och var ironisk ver att hon uppenbarligen inte hade upptckts av anti-feministerna p Flashback.
Det syftade snarare p att pvisa avsaknaden av bredd hos Flashback-klanen som rapar samma gamla namn n tvrtom.

Hennes raljerande skall allts inte ens uppfattas som om hon uttryckte en nskan om att f finnas med p ngon lista ens.
Citera
2013-04-10, 20:59
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men lilla vn .... De tre inlggen visar att hennes utspel uppmrksammades och blev omtalat hr p Flashback, precis som hon efterlyste ...

Att det skrivs om henne och hon r freml fr diskussion innebr att hon r freml fr diskussion och fr uppmrksamhet --- precis som hon efterlyste...
Men lilla stumpilumpan d! Mste lilla stumpilumpan ta till hjskajteknikej fr att hon inte klarar av att resonera och vertyga.
Du faller frsts p eget grepp, lilla stumpilumpan.

Vad de tre lnkade inlggen visar om vad som uppmrksammas r:
1. Att den hr trden omtalas i teve (helt utan att Ko Lauppi nmns, fr att hon r oknd)
2. Att Ko Lauppi r s oknd att hon uppmrksammas p FB bara fr att hon nmner FB.
3. Att hon fr en sympatinominering till trden fr att hon r s oknd, ovrd att uppmrksammas och s korkad att hon inte utgr fara fr annan (utom mjligen sig sjlv).

Att bli uppmrksammad p Flashback fr att man (som helt oknd) nmner Flashback r knappast en bedrift att skriva om i sitt CV. Du missar som du mrker av det fetade ovan att nmna att "uppmrksamheten" hon fr r p ett underground-forum p teh internetz och enbart i den trd hon sjlv nmnde, som gjorde att hon fr frsta gngen omnmndes i trden.

Du tror tydligen att Flashback spelar en viktig roll i att skapa uppmrksamhet i samhlllet och ge korkade bimbobrudar och attention-whores det de s desperat sker med mediahorande.
r det drfr du gnar dig t ett s vidrigt posthorande av totalt innehllslsa och korkade inlgg, lilla stumpilumpan?
Citera
2013-04-10, 21:16
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Men lilla stumpilumpan d! Mste lilla stumpilumpan ta till hjskajteknikej fr att hon inte klarar av att resonera och vertyga.
Du faller frsts p eget grepp, lilla stumpilumpan.
Nja, du frstr att fr att kunna anvnda sig av det effektivt s mste kan kunna balansera det hela och inte faller ver bara blir vertydlig och tillgjord..

Du fr trna mer lilla vn.

Citat:
Vad de tre lnkade inlggen visar om vad som uppmrksammas r:
1. Att den hr trden omtalas i teve (helt utan att Ko Lauppi nmns, fr att hon r oknd)
Problemet som uppstr fr dig i den hr delen r .... Det var HON som nmnde/tog upp FB i programmet.

Citat:
2. Att Ko Lauppi r s oknd att hon uppmrksammas p FB bara fr att hon nmner FB.
Du menar att hon r oknd fr dig?

Trd om henne p Flashback fanns redan 2010

Citat:
3. Att hon fr en sympatinominering till trden fr att hon r s oknd, ovrd att uppmrksammas och s korkad att hon inte utgr fara fr annan (utom mjligen sig sjlv).
Fr att hon lyckats provocera ngra krnkta sm sjlar som nu gr sitt bsta fr att bevisa att de minsann inte bryr sig om vad hon tycker genom att skriftligen visa att de minsann bryr sig om vad hon tycker..

Citat:
Att bli uppmrksammad p Flashback fr att man (som helt oknd) nmner Flashback r knappast en bedrift att skriva om i sitt CV. Du missar som du mrker av det fetade ovan att nmna att "uppmrksamheten" hon fr r p ett underground-forum p teh internetz och enbart i den trd hon sjlv nmnde, som gjorde att hon fr frsta gngen omnmndes i trden.
Nej, att bli omnmnd p Flashback r knappast ngot som man tar upp i sin CV, och drfr kan vi utg ifrn att det knappast var syftet med omnmnandet heller.

Reklam fr teaterpjsen var nog sjlva syftet.

Citat:
Du tror tydligen att Flashback spelar en viktig roll i att skapa uppmrksamhet i samhlllet och ge korkade bimbobrudar och attention-whores det de s desperat sker med mediahorande.
r det drfr du gnar dig t ett s vidrigt posthorande av totalt innehllslsa och korkade inlgg, lilla stumpilumpan?
Nej, dremot tror jag att de finns en del som finner en del gldje i att se hur smaktiga anti-feminister kryper ur klderna fr att visa hur mycket de minsann inte bryr sig om att ngon pissar lite p dem i TV ... Det ger ju snt intryck av att de minsann inte bryr sig .. och snt r lite kul.
Senast redigerad av micro113 2013-04-10 kl. 21:18.
Citera
2013-04-10, 21:59
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Att upprtta en lista ver de farligaste kvinnorna, r som en lista ver de farligaste sjukdomarna.
Kvinnorna br inget ansvar fr sina handlingar, lika lite som virus och bakterier.
Det r kvinnornas frmyndare som br ansvaret, d de sedan 50-100 r har gett kvinnor rtten att
agera i roller de passar lika illa fr som barn gr.
Eller ldringar, eller vad fan som helst som inte rknas som fullvrdiga mnniskor.
De personer som medverkat till att kvinnor ftt ngot att sga till om kan sorteras upp efter
farlighetsgrad dremot.
Muslimer, samma sak, de fljer ocks bara sin natur, helt ovetande om sin skuld.
I det fallet r det Jimmy kessons fel, som underlter att anvnda det baseballtr han har
under sngen, och istllet anvnder antirasismen som slagtr.

Att inte vara fullvrdig mnniska som sdan, innebr inte att vara hatad eller illa behandlad.
Det r istllet ett privilegium fr kvinnor, hundar, katter m.fl att inte behva jobba fr sitt uppehlle.
Och jag r som vanligt inte ironisk fr fem re.
5 re, som jag tycker trden r vrd, r ju inte s mycket att ironisera ver.
P tal om sjukdomar, s r demokratin den vrsta, som tur r inte kronisk.
Om man nd skulle upprtta en lista ver kvinnor, s r kronprinsessan Victoria farligast.
Om inte hennes morsa hade varit en sn slappfitta, s hade victoria tappat hakan redan som
nyfdd, och inte ens haft skinn p nsan.
Citera
2013-04-10, 22:06
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Att upprtta en lista ver de farligaste kvinnorna, r som en lista ver de farligaste sjukdomarna.
Kvinnorna br inget ansvar fr sina handlingar, lika lite som virus och bakterier.
Det r kvinnornas frmyndare som br ansvaret, d de sedan 50-100 r har gett kvinnor rtten att
agera i roller de passar lika illa fr som barn gr.
Eller ldringar, eller vad fan som helst som inte rknas som fullvrdiga mnniskor.
De personer som medverkat till att kvinnor ftt ngot att sga till om kan sorteras upp efter
farlighetsgrad dremot.
Muslimer, samma sak, de fljer ocks bara sin natur, helt ovetande om sin skuld.
I det fallet r det Jimmy kessons fel, som underlter att anvnda det baseballtr han har
under sngen, och istllet anvnder antirasismen som slagtr.

Att inte vara fullvrdig mnniska som sdan, innebr inte att vara hatad eller illa behandlad.
Det r istllet ett privilegium fr kvinnor, hundar, katter m.fl att inte behva jobba fr sitt uppehlle.
Och jag r som vanligt inte ironisk fr fem re.
5 re, som jag tycker trden r vrd, r ju inte s mycket att ironisera ver.
P tal om sjukdomar, s r demokratin den vrsta, som tur r inte kronisk.
Om man nd skulle upprtta en lista ver kvinnor, s r kronprinsessan Victoria farligast.
Om inte hennes morsa hade varit en sn slappfitta, s hade victoria tappat hakan redan som
nyfdd, och inte ens haft skinn p nsan.

Mrdare r bara missfrstdda
Citera
2013-04-10, 22:31
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Om du syftar p mig, s r jag varken missfrstdd eller mrdare per definition.
Jag har ju nnu inte mrdat ngon eller blivit missfrstdd, d det saknas bevis fr svl det ena som det andra.
Men i en demokrati kan man ju rsta om saken, och d ligger jag risigt till som jude och allt.
Nu gllde det emellertid kvinnor, och deras pstdda "farlighet"
Traditionellt har kvinnor ansetts ofarliga, och jag hller nog med om det.
Dremot r det farligt att ge kvinnor utrymme eller makt i ngon som helst form.
Och d r det den man som lter detta ske som r farlig.
Jag r helt vertygad om att traditionellt farliga, ssom kriminella, grna ser en kvinnlig justitieminister
och en massa kvinnliga klagare, och helst ocks kvinnliga poliser.
I det scenariot, som vi redan har gr de skyldiga fria och oskyldiga jagas.
OK, stt Beatrice Ask som samhllets fiende nummer ett p listan ver Sveriges 100 farligaste kvinnor.
Men kom ihg att den lilla dvrgfittan knappast vet vad hon gr, och att hon sitter p sin post
drfr att mnnen godknt detta.
Citera
2013-04-10, 23:30
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Om du syftar p mig, s r jag varken missfrstdd eller mrdare per definition.
Jag har ju nnu inte mrdat ngon eller blivit missfrstdd, d det saknas bevis fr svl det ena som det andra.
Men i en demokrati kan man ju rsta om saken, och d ligger jag risigt till som jude och allt.
Nu gllde det emellertid kvinnor, och deras pstdda "farlighet"
Traditionellt har kvinnor ansetts ofarliga, och jag hller nog med om det.
Dremot r det farligt att ge kvinnor utrymme eller makt i ngon som helst form.
Och d r det den man som lter detta ske som r farlig.
Jag r helt vertygad om att traditionellt farliga, ssom kriminella, grna ser en kvinnlig justitieminister
och en massa kvinnliga klagare, och helst ocks kvinnliga poliser.
I det scenariot, som vi redan har gr de skyldiga fria och oskyldiga jagas.
OK, stt Beatrice Ask som samhllets fiende nummer ett p listan ver Sveriges 100 farligaste kvinnor.
Men kom ihg att den lilla dvrgfittan knappast vet vad hon gr, och att hon sitter p sin post
drfr att mnnen godknt detta.

Du pstr att mnniskor inte har ngot ansvar fr sjukdomarna som driver dem men dr har du fel. Bristande sjlvinsikt kommer aldrig och ska aldrig vara en urskt fr att inte st fr sina handlingar. Det r drfr lagen finns och den ska fljas och utdmas rttvist oavsett kn eller etnisk hrkomst.

OK, om du avser islamiseringen av Sverige s har du rtt.

Du har mnga bra ponger i det du skriver. Kvinnor kan inte frvalta eget ansvar - de har vxt upp med att skylla sina tillkortakommanden p andra, drfr behver de en fast hand som styr dem. Dr religionen fasats ut har den nya tagit fasta i form av politik och ideologier som enbart r utformade fr att skra en mandatperiod - inte fr att gra Sverige till ett bttre stlle fr alla att leva p.
Citera
2013-06-12, 07:49
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korruptio
98 Lena Feuk
Advokatfirman Lena Feuk
Advokatfirma Lena Feuk r en humanjuridiskbyr med expertkompetens inom kvinno- och barnfridsfrgor. Advokatfirman Lena Feuk r ven i vrigt profilerad inom omrdena fr brottml, familjertt och socialrtt/renden rrande barn och unga.
Sveriges advokatsamfunds diciplinnmnd - diciplinbeslut 2013
Anmlan, som kom in till Advokatsamfundet den 22 november 2011, avser att A i ett e-brev till en skola i kommunen uppmanat till spridning av innehllet, vilket utgjordes av uppgifter om X:s person, bl.a. sekretessbelagt utredningsmaterial frn socialtjnstens familjerttsenhet, vilket i kopia bilagts brevet. Skolan uppmanades att sprida innehllet till berrda personer och myndigheter i kommunen.
(...)
Genom att skicka e-postmeddelandet - som innehll fr X krnkande och frn integritetssynpunkt knsliga uppgifter - och genom att uppmana till spridning av meddelandet till en obestmd krets har A allvarligt sidosatt god advokatsed.

Nmnden tilldelar drfr A varning enligt 8 kap. 7 andra stycket rttegngsbalken.
Citera
2013-07-20, 22:14
Medlem
Har ni helt missat Gudrun Schyman?
Citera
2013-07-20, 23:10
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJames
Har ni helt missat Gudrun Schyman?

En person vars reella makt inskrnker sig till att votera om huruvida Simrishamns torg ska prydas av fem eller sju flaggstnger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in