Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-24, 21:40
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Nej, det är de inte. Det ariska urhemmet fanns med största sannolikhet inte i Iran. Det förändras inte av att du känner många som har anpassat sig bra.

Givetvis, ursäktar mig.
Citera
2013-08-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
"Arierna" är väl de Indoeuropéer som migrerade från Iran/Afghanistan/Pakistan/Indien till Europa?
http://en.wikipedia.org/wiki/Kurgan_hypothesis

Den Indo-europeiska y-kromosomen R1a: http://en.wikipedia.org/wiki/Haplogroup_R-M420

http://en.wikipedia.org/wiki/Andronovo_culture#Ancient_DNA:

Citat:
Out of 10 human male remains assigned to the Andronovo horizon from the Krasnoyarsk region, 9 possessed the R1a Y-chromosome haplogroup and one haplogroup C-M130 (xC3). mtDNA haplogroups of nine individuals assigned to the same Andronovo horizon and region were as follows: U4 (2 individuals), U2e, U5a1, Z, T1, T4, H, and K2b.

90% of the Bronze Age period mtDNA haplogroups were of west Eurasian origin and the study determined that at least 60% of the individuals overall (out of the 26 bronze and Iron Age human remains' samples of the study that could be tested) had light hair and blue or green eyes.[11]

Lägg där till att tarimmumierna från Xinjiang i dagens västligaste Kina var ljushåriga (kinesiska källor talar om rödhåriga, ljusögda folk från väster, bildexempel) kaukasoider som också bar på haplogrupp R1a (med flest undermutationer, och därmed troligast ursprungsområde, i Europa) och vi kan sluta oss till att Proto-indo-européerna INTE var iranska mellanösternblattar eller rasblandade chokladbruna indier utan i huvudsak vita européer.
Senast redigerad av kustmannen 2013-08-24 kl. 22:10.
Citera
2013-08-24, 22:25
Medlem
fintnirs avatar
http://sverigesradio.se/avsnitt/239254 (13:00 minuter in)

Curt Linusson (SvP) var underhållande i Ring P1 i måndags när han presenterade sig som "Gösta Persson".

Linusson: "Samerna som också är minoritet har ju fått äran att bli kallade Sveriges ursprungsbefolkning, vilket är en ren lögn. Det finns inga samer söder om dalälven, har aldrig funnits några. De kom när isen hade smält bort, och då var halva Sverige befolkat av de germanska folkstammarna."

Linusson: Det ligger i internationalismens och globalismens namn att marginalisera majoritetsbefolkningen.

Pascalidou: Globaliseringen är svår att stoppa förstår du Gösta...

Linusson: Vad sa du?

Pascalidou: Ja, globaliseringen...

Linusson: Ja, den ska vi stoppa!

Pascalidou: Vadå ska vi stoppa? Nej nej nej, den går det inte att stoppa.

Linusson: Jodå, vi ska stoppa globaliseringen. Helt klart.

Pascalidou: Vad ska du ha istället då?

Linusson: Nationalstaten som bärande samhällsinstitution.

Pascalidou: Oj en sån gammal trist tanke, kom med något nytt Gösta.

Linusson: Det är inget nytt, det är på stark frammarsch ska jag säga.

--

För övrigt så bröt Pascalidou mot Granskningsnämndens policy angående kravet på opartiskhet och saklighet (ifrån statlig media) under samtalet när hon uppenbarligen emotionellt ställde sig emot nationalstaten som institution och explicit uttryckte sitt missnöje över nationalismen som ideologi.
Citera
2013-08-24, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
http://sverigesradio.se/avsnitt/239254 (13:00 minuter in)

Curt Linusson (SvP) var underhållande i Ring P1 i måndags när han presenterade sig som "Gösta Persson".
Tack för tipset, hade inte alls hört det. Kul
Han är slug Linusson och inser nog att han inte får kopplas in i programmet om han presenterar sig under sitt rätta namn.
Citera
2013-08-24, 22:44
Medlem
fintnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Tack för tipset, hade inte alls hört det. Han är slug Linusson och inser nog att han inte får kopplas in i programmet om han presenterar sig under sitt rätta namn.

Kände du igen gamle Curts stämma? Vad jag vill minnas körde även vår egen Nils-Erik Hennix en luring, när han endast presenterade sig som "Erik Hennix", för att komma igenom censurslussarna till Täppas Fogelberg här om året: youtube.com/watch?v=3uHNPqtqnlo.

Det är emellertid inte särskilt konstigt, men tanke på att Ring P1 de senaste åren varit extremt noggranna med att åsiktsregistrera sina lyssnare efter politisk- och ideologisk tilllhörighet, vilket b la SvD skrev om.

Citat:
Lyssnare som ringer in till Sveriges Radios ”Ring P1” får åsikter, politisk hemvist, religionstillhörighet, ålder och eventuella sjukdomar i hemlighet registrerade i en telefondatabas.

Enligt tidningen har tusentals personer registrerats i databasen de senaste sju åren. All personal på SR i Sverige kan ha tillgång till databasen om de känner till adressen på intranätet, eftersom den inte ska vara låst av något lösenord.
Citera
2013-08-24, 22:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Tack för tipset, hade inte alls hört det. Kul
Han är slug Linusson och inser nog att han inte får kopplas in i programmet om han presenterar sig under sitt rätta namn.
Man kan inte annat än älska personer som Linusson, glad att han är SvPare.
Citera
2013-08-24, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Kände du igen gamle Curts stämma? Vad jag vill minnas körde även vår egen Nils-Erik Hennix en luring, när han endast presenterade sig som "Erik Hennix", för att komma igenom censurslussarna till Täppas Fogelberg här om året: youtube.com/watch?v=3uHNPqtqnlo.
Haha, ja just det. Nu när du säger det låter det bekant. Jodå, Linussons stämma känner man allt igen när man hör den. Särskilt i ett sådant sammanhang.

Härifrån misstänker jag att Linusson fick inspiration till sin pseudonym för övrigt, gör det hela rätt roligt:
http://sv.metapedia.org/w/Hans-G%C3%B6sta_Pehrsson

Citat:
Det är emellertid inte särskilt konstigt, men tanke på att Ring P1 de senaste åren varit extremt noggranna med att åsiktsregistrera sina lyssnare efter politisk- och ideologisk tilllhörighet, vilket b la SvD skrev om.
Fan vad sjukt och typiskt "demokratiskt" och "tolerant" på något sätt.
Citera
2013-08-25, 08:45
Medlem
CSundbecks avatar
SvP's valfondsinsamling verkar gå väldigt trögt, när är deadlinen för dessa 500 000:-?
Citera
2013-08-25, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CSundbeck
SvP's valfondsinsamling verkar gå väldigt trögt, när är deadlinen för dessa 500 000:-?
Jag vet inte riktigt. När kan man tänka att det är lämpligt att på allvar börja planera valkampanjen och hur den ska se ut i praktiken?
Citera
2013-08-25, 08:52
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt. När kan man tänka att det är lämpligt att på allvar börja planera valkampanjen och hur den ska se ut i praktiken?

Bäst vore väl att man fick in allt till årsskiftet för sen drar väl valrörelsen igång på allvar.
Citera
2013-08-25, 08:53
Medlem
Citat:
Tja, det finns ju andra möjligheter rent som kemisk sterilisering och liknande. Eller adoptivbarn förbinder sig till särskilda regler om de ska få stanna här i Sverige (som att inte skaffa barn) men som icke-medborgare. Den bästa lösningen är dock nog ändå repatriering och att på ett eller annat sätt få ut dem ur Sverige. Särskilt som det faktiskt handlar om väldigt många människor vid det här laget.

Det är inte jag som är involverad i det arbetet, men det tycks onekligen vara försenat, sist jag hörde var det någon juridisk bit man var osäker på och ville lösa. Mrphonk kanske vet mer.

Menar du att gruppen adopterade icke vita är såpass stor att man behöver ägna den tid?
Den gruppen borde vara såpass lågt prioriterad att dom flesta kommer vara döda innan vi har skickat ut andra grupper med högre prio.
Stäng gränserna och låt dom stanna.
Senast redigerad av Rode-tjuren. 2013-08-25 kl. 09:17.
Citera
2013-08-25, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNilssonN
Bäst vore väl att man fick in allt till årsskiftet för sen drar väl valrörelsen igång på allvar.
Ja. Eller början på nästa år åtminstone. Det är nog rimligt. En valkampanj kommer det ju såklart bli hur som helst, men får vi in det uppsatta målet så hjälper det oss att finansiera mycket grejet och göra mer helt enkelt. Det är alltså väldigt viktigt och inte bara "för syns skull".

Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Menar du att gruppen adopterade icke vita är såpass stor att man behöver ägna den tid?
Den gruppen borde vara såpass lågt prioriterad att dom flesta kommer vara döda innan vi har skickat ut andra grupper med högre prio.
Stäng gränserna och låt dom stanna.
Jag menar egentligen att man i dagsläget inte ska ägna några enskilda grupper särskilt mycket tid och sitta och dividera hur man ska lösa situationen med den och den gruppen. Man kan naturligtvis prata om det lite för skojs skull, men i dagsläget är vi så långt borta från det att det mest blir en hypotetisk diskussion.

Det fokus man ska ägna åt enskilda och olika främlingsgrupper idag torde primärt vara att upplysa människor om just deras säregna negativa beteende och egenskaper. Negrers intelligens, sexualitet, testosteron, impulskontroll, judens destruktiva inflytande och agenda, dess förrädiska och hatiska natur, olika gruppers brottslighet och annan dysfunktionalitet och så vidare och så vidare.

Du har naturligtvis också rätt i att adoptivbarn inte är högsta prioritet, likväl är de ett problem och kommer säkert bli ett än större sådant i framtiden. Hur många individer det handlar om törs jag inte svara på, men det ökar nog ganska snabbt och börjar nog bli en hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in