Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-24, 18:00
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irenicus
De flesta iranier är väl idag väldigt utblandade, även i mycket högre utsträckning än de sydligaste greker, spanjorer och italienare. När jag tänker på iranier så kan jag inte låta bli att associera till turkar och araber i alla fall, men man kanske blir lurad av den muslimska kulturen.
Du blir inte alls lurad. Alla, inte bara de flesta, iranier är blattar och liknar inte de ursprungliga indoariska talarna som migrerade från det pontisk-kaspiska stäpplandet särskilt mycket.

Att talare av indoariska språk skulle vara mer högtstående, eller mer lika oss européer jämfört med semitisktalande blattar är en misshaglig kvarleva från äldre rastänkande. Man lade uppenbarligen för stor vikt vid språket som en raslig markör då man t.ex. klassade perser och svenskar som tillhörande samma rasgrupp inom den kaukasiska rasen (arier), men exkluderade finnar helt från den kaukasiska rasen; de hamnade tillsammans med mongoler och koreaner, vilket hade varit helt korrekt om man delade in folk i olika språkgrupper.

Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Min logik säger mig att när A.H pratade om Aryer så menade han den Germanska folkgruppen som var rena och ädla till skillnad från andra folkgrupper.
För att markera att judarna inte hör hemma i Europa använde man arier och semiter som antonymer. Tjecker och andra ickegermanska, europeiska folk benämndes väl också som arier?

Citat:
Det är ett Judiskt påfund att blanda ihop orden och begreppen för att förvilla,splittra Nationalister och sprida desinformation!
Jag är benägen att hålla med. All forskning och alla termer som har med ras och etnicitet att göra förvrängs och förlöjligas till förmån för intelligensbefriad socialkonstruktivism, precis som hollywoodnazister uppfanns för att göra de vita folkens självbevarelsedrift till något fult.
Senast redigerad av Kurganski 2013-08-24 kl. 18:21.
Citera
2013-08-24, 19:24
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxneger
SvP är väldigt nära att få min röst men jag är lite osäker om det här med att kasta ut ALLA rasfrämlingar.

Jag är både judemedveten samt vet hur viktigt det är att ens land är så homogen som möjligt.

Låt säga att vi kastar ut 3.5 miljoner rasfrämlingar (jag räknar med dom som är rasblandade så klart)

Hur farligt vore det om 1.5% av dessa får stanna? Det är ju heller inte säkert att alla dessa 1.5% kommer att skaffa barn heller.

Jag tänker på Tino Sanandaji tex, som dag efter dag hjälper oss att bekämpa de onda krafterna. Det skulle inte vara rätt att kasta ut honom. Han är väl för övrigt från Iran väl? Hur ser SvP på perser?

Jag förstår mig inte på såna som du!

Om 20 år är svenskarna minoritet i vårt eget land! Vad spelar annat för roll när vi håller på att utrotas?

Det finns inget annat parti förutom SvP som vill bevara svenskarna!
Senast redigerad av TheAwesomeboy1993 2013-08-24 kl. 19:33.
Citera
2013-08-24, 19:41
Bannlyst
Citat:
Hur farligt vore det om 1.5% av dessa får stanna? Det är ju heller inte säkert att alla dessa 1.5% kommer att skaffa barn heller.

Jag tänker på Tino Sanandaji tex, som dag efter dag hjälper oss att bekämpa de onda krafterna. Det skulle inte vara rätt att kasta ut honom. Han är väl för övrigt från Iran väl? Hur ser SvP på perser?
Alla känner nog något "undantag", någon främling som är snäll, duktig, sköter sig och som man på olika sätt stöter på i vardagen. Men vi kan inte ha 7 miljoner främmande undantag som tillåts stanna i landet - det funkar inte, vi dör. Det blir lite som i det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=pE3KdIMTheE
Citera
2013-08-24, 19:44
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
SvP är väldigt nära att få min röst men jag är lite osäker om det här med att kasta ut ALLA rasfrämlingar.

Jag är både judemedveten samt vet hur viktigt det är att ens land är så homogen som möjligt.

Låt säga att vi kastar ut 3.5 miljoner rasfrämlingar (jag räknar med dom som är rasblandade så klart)

Hade Sverige varit homogent hade jag personligen inte haft särskilt mycket emot att en iranier flyttar hit. Nu är situationen tyvärr mycket elakartad och vi måste tyvärr kategoriskt repatriera främlingarna om vi vill finnas kvar om hundra år. Detta utgår jag från att Tino Sanandaji förstår.
Citera
2013-08-24, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Hade Sverige varit homogent hade jag personligen inte haft särskilt mycket emot att en iranier flyttar hit. Nu är situationen tyvärr mycket elakartad och vi måste tyvärr kategoriskt repatriera främlingarna om vi vill finnas kvar om hundra år. Detta utgår jag från att Tino Sanandaji förstår.
Naturligtvis är det precis som du säger. Det handlar inte om att enskilda iranier utgör någon fara eller problem i sig självt. (Vilket de förvisso kan göra om de skulle involvera sig i massmedia, politiken eller lobbyismen). Det handlar om att man måste vara kompromisslös och tydlig i detta läge.
Citera
2013-08-24, 19:53
Medlem
infogivers avatar
Så alla överens? Inte nån jävla blatte i landet.
Citera
2013-08-24, 20:08
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
"Arierna" är väl de Indoeuropéer som migrerade från Iran/Afghanistan/Pakistan/Indien till Europa?
Citera
2013-08-24, 20:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Så alla överens? Inte nån jävla blatte i landet.
Men sen har vi ju adoptivmänniskorna, det finns rätt delade åsikter kring dessa vet jag.
Citera
2013-08-24, 20:43
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men sen har vi ju adoptivmänniskorna, det finns rätt delade åsikter kring dessa vet jag.
SvP måste väl ändå tycka att dessa också borde köras ut?
Citera
2013-08-24, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Partiet har alltid varit tydliga med att enbart vita européer och ättlingar till sådana ska kunna uppbära medborgarskap i det här landet. Sverige ska med andra ord vara svenskt och vitt som det alltid har varit och bebos av just svenskar och andra tillräckligt rasligt närstående folkslag i andra hand. Några detaljplaner eller dokument för varje invandrargrupp och hur dessa ska hanteras finns inte.
Citera
2013-08-24, 20:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Fast Partisekreteraren Dan Eriksson har bl.a sagt att dessa kan få stanna (eller snarare var inte säker på om han höll med på att alla dessa också ska repatrieras) har för mig han nämnde det i Radio Framåt nån gång när diskussionen var uppe på tapeten. Jag är nästan säker på detta men jag reserverar mig för att jag kan ha fel.

Det är ju så högt i tak inom SvP, många olika "falanger" inom nationalismen samlas, och just kring de adopterades situation vet jag att det finns vissa meningsskiljaktigheter. Men denna fråga är ju inte den viktigaste om jag får säga det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Partiet har alltid varit tydliga med att enbart vita européer och ättlingar till sådana ska kunna uppbära medborgarskap i det här landet. Sverige ska med andra ord vara svenskt och vitt som det alltid har varit och bebos av just svenskar och andra tillräckligt rasligt närstående folkslag i andra hand. Några detaljplaner eller dokument för varje invandrargrupp och hur dessa ska hanteras finns inte.

Vad var det för dokument som det jobbades för fullt på och som skulle släppas ganska snart, snackades om det i tråden i somras minns jag
Senast redigerad av NirvanA 2013-08-24 kl. 20:50.
Citera
2013-08-24, 20:55
Bannlyst
Citat:
Fast Partisekreteraren Dan Eriksson har bl.a sagt att dessa kan få stanna (eller snarare var inte säker på om han höll med på att alla dessa också ska repatrieras) har för mig han nämnde det i Radio Framåt nån gång när diskussionen var uppe på tapeten. Jag är nästan säker på detta men jag reserverar mig för att jag kan ha fel.
Tja, det finns ju andra möjligheter rent som kemisk sterilisering och liknande. Eller adoptivbarn förbinder sig till särskilda regler om de ska få stanna här i Sverige (som att inte skaffa barn) men som icke-medborgare. Den bästa lösningen är dock nog ändå repatriering och att på ett eller annat sätt få ut dem ur Sverige. Särskilt som det faktiskt handlar om väldigt många människor vid det här laget.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad var det för dokument som det jobbades för fullt på och som skulle släppas ganska snart, snackades om det i tråden i somras minns jag
Det är inte jag som är involverad i det arbetet, men det tycks onekligen vara försenat, sist jag hörde var det någon juridisk bit man var osäker på och ville lösa. Mrphonk kanske vet mer.
Senast redigerad av Straybullet 2013-08-24 kl. 21:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in