Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2012-03-30, 19:23
  #817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vi har ingen syn på förintelsen. Vi är ett parti, inte ett historiesällskap.

Vi har ingen sådan policy.

klart ni inte har en sådan policy....jag hade inte väntat mig något annat svar.
Hur kan det då komma sig att flertalet medlemmar har sagt det till mig?

förintelsen är väl ett av dom verktyg som används emot oss nationella,varför skulle man INTE ha en åsikt om den?
eller ni kanske anser att "historikerna" har rätt?
Fast det enklaste är ju att inte ha någon åsikt.
Citera
2012-03-30, 19:24
  #818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Måste ett parti ha en officiell syn på förintelsen? Varför då?

Vidare:
Expos och Expressens David Baas rasar över Svenskarnas Partis mandat.
Nazist nämns dock bara tre gånger i texten.
http://www.expressen.se/nyheter/nazisterna-far-mandat-i-nykvarns-kommun/
När den används som ett slagträ mot oss nationella så...
Citera
2012-03-30, 19:37
  #819
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
förintelsen är väl ett av dom verktyg som används emot oss nationella,varför skulle man INTE ha en åsikt om den?
eller ni kanske anser att "historikerna" har rätt?
Fast det enklaste är ju att inte ha någon åsikt.
Är det en bra idé att börja diskutera gaskamrarnas funktion, tyfusepidemier, skorstenar, kremeringsugnar, sönderbombad infrastruktur osv. med journalister?
Citera
2012-03-30, 20:11
  #820
Medlem
På hemsidan rapporteras det om aktiviteter med tidningsutdelning, vilken tidning gäller det? Framåt?
Citera
2012-03-30, 20:14
  #821
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
När den används som ett slagträ mot oss nationella så...

Om man gång på gång hänvisar den frågan till historiker, så tröttnar snart journalisterna. Då måste dom köra en ny taktik. Vid intervjuer är det viktigt att enbart svara på relevanta frågor. Titta annars hur det gick för Mattias Karlstedt (ND) när han intervjuades av TV4.
Citera
2012-03-30, 20:57
  #822
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Hur kan det då komma sig att flertalet medlemmar har sagt det till mig?

Vad som sker i dina fantasier är inte relevant i denna tråden.
Citera
2012-03-30, 22:14
  #823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad som sker i dina fantasier är inte relevant i denna tråden.
Det där var en öm tå va?
Jag vet ju att så är fallet, jag håller inte med men jag förstår strategin bakom den.
Ni vill ju trots allt framstå som ett parti i mängden nu!
Och partier måste ju framstå som "respektabla" utåt, då kan man ju inte hålla på och syssla med sånt ociviliserat
Beteende .
Lämnat nå blod på sistone då? Lagat lite fötbollsmål?
Det går bra nu....
Citera
2012-03-30, 23:06
  #824
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Det där var en öm tå va?
Jag vet ju att så är fallet, jag håller inte med men jag förstår strategin bakom den.
Ni vill ju trots allt framstå som ett parti i mängden nu!
Och partier måste ju framstå som "respektabla" utåt, då kan man ju inte hålla på och syssla med sånt ociviliserat
Beteende .
Lämnat nå blod på sistone då? Lagat lite fötbollsmål?
Det går bra nu....
Åh vad du är härligt bitter. Ge dig nu.

"Ett parti i mängden", ja alla har vi ju våra egna definitioner av vad begreppet innebär antar jag.
Citera
2012-03-30, 23:10
  #825
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Det där var en öm tå va?
Jag vet ju att så är fallet, jag håller inte med men jag förstår strategin bakom den.
Ni vill ju trots allt framstå som ett parti i mängden nu!
Och partier måste ju framstå som "respektabla" utåt, då kan man ju inte hålla på och syssla med sånt ociviliserat
Beteende .
Lämnat nå blod på sistone då? Lagat lite fötbollsmål?
Det går bra nu....

Hur ser ditt eget engagemang ut?
Citera
2012-03-30, 23:58
  #826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Jag tror inte du förstår omfattningen av skandalen då du troligen inte arbetat med barnpsykiatri.

Hade ett SVENSKT barn varit apatiskt och tvingats sondmatas hade barnet omdelbart tvångsomhändertagits och vårdats på psykiatrisk avdelning, men med dessa flyktingbarn tilläts föräldrarnas vanvård att fortsätta. Varför finns inte "apatiska flyktingbarn i t.ex. Grekland som har en vidrigt inhuman flyktingmottagning?

Detta låter givetvis oacceptabelt. Det hade varit mycket bättre om läkaren hade spridit kunskap till befolkningen, än genom att stolle-stämpla sig själv som rättshaverist och politiskt tveksam. Främst bör en läkare nätverka och gemensamt med kollegor och sakkunniga tjänstemän författa trovärdiga debattartiklar i de stora morgontidningarna. Om det nu finns ett brinnande, akut behov av att hjälpa barnen. Varför skulle ett ej accepterat parti kunna trycka på de rätta knapparna för att lösa hjälpbehovet? Hur tänker människan?

Jag vill inte veta vilken politisk åsikt en läkare har, och medicinsk sakkunskap har inget med politik att göra. Han har verkligen gjort ett misstag. Han borde strida för den medicinska delen, inget annat.
__________________
Senast redigerad av hammocken 2012-03-31 kl. 00:05.
Citera
2012-03-31, 11:10
  #827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay.Jay
På hemsidan rapporteras det om aktiviteter med tidningsutdelning, vilken tidning gäller det? Framåt?

Ingen som vet? Dan Eriksson kanske?
Citera
2012-03-31, 12:33
  #828
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay.Jay
Ingen som vet? Dan Eriksson kanske?

Inte 100%, men det låter som det rimliga. Dock dyr tidning att dela ut. Ska se om jag kan höra mig för.

EDIT: Det var tydligen Jan Millds Vitbok i tidningsformat som delades ut.
__________________
Senast redigerad av mrphonk 2012-03-31 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in