Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Jag undrar om ett antal personer fortfarande är välkomna i partiet:
Som har diskuterats tidigare, så finns tråden till för Svenskarnas parti, dess aktioner och politik, inte för detaljdiskussioner rörande individer, men då jag nämns vid namn så känns det som att jag inte har något annat val än att svara.
Citat:
1) Varenus Luckmann som blivit dömd för rasistiska uttalanden mot en polisman, och även åtalad för misshandel av två personer.
[...]
Om du faktiskt läser domarna eller domstolshandlingarna så framgår lite mer än att jag "är dömd för rasistiska uttalanden mot en polisman"; dels att det aldrig var frågan om någon "rasism", varför det aldrig någonsin kom på tal om te.x. Hets mot Folkgrupp, dels att poliserna i fråga är uppenbara lögnare, där den ena uttalade åtskilliga smädelser mot mig, förvägrade mig att lämna platsen hela tre gånger, utan att arrestera, avvisa eller utföra någon polisiär aktion, och den andra inte "hade hört någonting" som den ena polismannen hade sagt - men vad jag hade sagt, det hade han minsann hört klart och tydligt!

Eller ja, tydligt och tydligt, han kunde inte ens definiera om det var "konfrontativt" eller i "samtalston".
Jag förde en saklig diskussion efter ett missförstånd med en polisman, som urartade i att polismannen i fråga förolämpade mig om och om igen och enligt egen utsago övervägde att misshandla mig. Hela incidenten slutade t.om. med att en annan polis fick ingripa och avvisa mig från platsen, då det kontinuerligt eskalerade från den senare "förolämpade" polisens sida eftersom han vägrade avvisa eller arrestera mig, trots att jag bad om det för att desarmera situationen. Jag blev då "avvisad" genom att köras 500 meter i en pikébuss för att sedan bli släppt, eftersom jag inte hade gjort någonting och inte var berusad. Vad det rör sig om är en inkontinent och maktfullkomlig kvotsnut med sårad stolthet, ingenting annat.
Gällande misshandeln så blev jag friad, men det är ändå värt att ta upp vilken cirkus det hela var, då det handlar om att jag och en vän blev attackerade i stadsparken i Helsingborg, varvid vi försvarade oss. Efter att de två negrerna i fråga hade svingat sig i träd och plockat upp påkar från marken vilka de svingade mot våra händer och ben, så slutade det hela i ett dödläge, där vi inte kunde retirera (eftersom de då attackerade oss bakifrån) och inte kunde avancera (eftersom de hade långa grova påkar vilka de slog mot våra händer), följt av att de till slut kastade en av påkarna på en förbipasserande bil, föraren kliver ut, polis anländer till platsen, och vi (min vän och jag) gör en gemensam anmälan på platsen. Vi är mycket tydliga på den punkten, att vi vill upprätta en gemensam, formell polisanmälan, för att undvika en situation där vi hamnar i försvarsposition.
Resultatet blev att en man bara försvann totalt ur polisutredningen (den arabiske mannen mot vilkens bil negrerna kastat en gren), min kamrat kallades inte ens till polisförhör, vår del av förundersökningen lades ned utan kommentar, polisen blandade ihop dagarna - vilket inte ens upptäcktes förrän domstolsförhandlingarna i Hovrätten efter negrernas överklagande av min friande dom i Tingsrätten - och vittnesmål från negrerna som inte ens inkluderade min kamrat, som trots att han nämns inte ens kallades till tingsrättens förhandlingar, än mindre under förundersökningen, under vilken de också schabblade bort dokumenterade skador, fotografier, på vår sida (mitt högra lillfinger lär aldrig bli bra igen, och min kamrat skadade höger handled som han brutit bara månaderna innan).
Jag, ensam, med min kamrat i närheten, trots min storlek och rondör, ska ha utfört vad jag bara kan beskriva som en ninja-attack med båda mina knutna nävar, en mot var neger, efter vilket det också haglade flaskor (enl. negrernas utsago, något som helt saknar förankring i verkligheten).
Jag tror inte man kan misslyckas så hårt med en utredning som de gjort i båda de här fallen.
Och ja, jag är fortfarande välkommen i partiet. Partiet utesluter inte människor för att de har blivit utsatta för mångkulturellt våld eller kvotpolisiära övergrepp.
Citat:
5) De aktivister inom partiet som kastat Toblerone på Mona Sahlin.
Dessa aktivister borde föräras dubbla medlemskap i partiet, i min mening.