Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-05-10, 20:55
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Varför inte bara nationalism? Media kommer liksom inte sluta kalla SvP nazister vad de än själva väljer att kalla sig. Jag har ingen aning vad tredje vägen handlar om och det enda jag tänker på är tredje riket, vilket är associationer SvP inte behöver.
Tredje positionen är ett modernt ställningstagande till att man förkastar den etablerade parlamentarismen.
Man är varken höger eller vänster politiskt, man är för en politik som gynnar landet, oftast något som liknar vad som i Sverige kallades "folkhemmet" eller i Tyskland " folkgemenskap"".

Vad är det ni inte förstår, jag kan fortsätta i en oändlighet och utveckla vad jag ser som en tolkning av SvP:s ideologi.
Citera
2013-05-10, 21:06
Medlem
NirvanAs avatar
Detta är en väldig detaljfråga men here it goes:

Hur ser SvP på personligt bruk av AAS? Är ni för att legalisera för personligt bruk? Tycker ni det är lämpligt att lägga ner stora resurser på att jaga privatpersoner på gym som brukar personligt, som man gör i dagsläget?
Citera
2013-05-10, 21:08
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Tredje positionen är ett modernt ställningstagande till att man förkastar den etablerade parlamentarismen.
Man är varken höger eller vänster politiskt, man är för en politik som gynnar landet, oftast något som liknar vad som i Sverige kallades "folkhemmet" eller i Tyskland " folkgemenskap"".
Vad är det ni inte förstår, jag kan fortsätta i en oändlighet och utveckla vad jag ser som en tolkning av SvP:s ideologi.
Finns liberaler, anarkister, teknokrater och en uppsjö inriktningar som förkastar den etablerade parlamentarismen eller som inte vill placera sig på en höger/vänster-skala så det säger väl ingenting egentligen.
Citera
2013-05-10, 21:12
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Hur ser SvP på personligt bruk av AAS? Är ni för att legalisera för personligt bruk? Tycker ni det är lämpligt att lägga ner stora resurser på att jaga privatpersoner på gym som brukar personligt, som man gör i dagsläget?
Hemsk vad det var mycket snack om droger idag, beror det på CUF-artikeln tros? Än så länge tar SvP avstånd från all idag illegal narkotika vare sig det gäller framställning, bruk eller försäljning. Utöver det så ser man det som en icke-fråga som helst inte ska diskuteras i dagsläget.

Egentligen står det väl ingenting på hemsidan och partiet har inte tagit någon officiell ställning öht så vi kan val bara gissa.

Edit: Sen vet du väl vad som händer om man brukar AAS? Det har vi fått lära oss i skolan att man blir helt aggressiv och dum i huvudet med mord i blicken. Alla hämningar släpper och man skulle inte dra sig för att döda ett spädbarn...
Senast redigerad av stopbitching 2013-05-10 kl. 21:14.
Citera
2013-05-10, 21:13
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
SvP är en samling av splittrade nationalister som behöver samlas runt en ideologisk punkt.
Därför är den tredje positionen en bra synonym för denna ideologiska samlingspunkt.

Eller föredrar du medias nynazism, eller har du en bättre ide?

kanske vikinga eller karolinerna etc patetiskt reaktionärt?

Om du läste hela mitt inlägg så framgick det klart och tydligt att alternativet var nationalism.

Citat:

Enklaste måste vara att säga som det är - nämligen att man är nationalister - varken höger eller vänster.

Om nationalister spenderade lite mer tid på att studera kommunikation istället för politiskt flum skulle det nog gå lite bättre för nationalismen än vad det gör idag.
Citera
2013-05-10, 21:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Edit: Sen vet du väl vad som händer om man brukar AAS? Det har vi fått lära oss i skolan att man blir helt aggressiv och dum i huvudet med mord i blicken. Alla hämningar släpper och man skulle inte dra sig för att döda ett spädbarn...

Ja, allt som man lär sig i skolan är sanningen
Citera
2013-05-10, 21:18
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:

Varför är det en fråga att ens ha åsikt om? Behöver partiet ha en åsikt i den frågan? Hur många väljare kan en sådan fråga engagera? Den frågan kommer ändå inte SvP att kunna lösa förrän de kunnat lösa deras huvudfråga, nämligen ett svenskt Sverige.

Det där kan diskuteras när de har möjlighet att förändra en sådan sak. Innan är det bara onödigt.
Citera
2013-05-10, 21:22
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Om nationalister spenderade lite mer tid på att studera kommunikation istället för politiskt flum skulle det nog gå lite bättre för nationalismen än vad det gör idag.
Precis, jag har fångat er alla men ni ska bara förstå att hänga på.

Jag ger er lite tid, tiden kommer att visa att jag hade rätt
Citera
2013-05-10, 21:22
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ja, allt som man lär sig i skolan är sanningen
Har du inte gjort det så kan du ju kika i SD vs SvP tråden från inlägg 2320 där frågan diskuterats ganska friskt. Kanske inte just AAS då men kan tänka mig att det inte är annorlunda. Snarare är nog många mer restriktiva mot AAS och liknande..
Citera
2013-05-10, 21:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Varför är det en fråga att ens ha åsikt om? Behöver partiet ha en åsikt i den frågan? Hur många väljare kan en sådan fråga engagera? Den frågan kommer ändå inte SvP att kunna lösa förrän de kunnat lösa deras huvudfråga, nämligen ett svenskt Sverige.

Det där kan diskuteras när de har möjlighet att förändra en sådan sak. Innan är det bara onödigt.
Frågan är väldigt viktigt på ett personligt plan. Sen förstår jag att SvP inte har någon officiell ståndpunkt i frågan men kanske enskilda medlemmar eller en sådan som Dan Eriksson kan skriva något?

Om man leker med tanken att SvP ens tog upp frågan och kanske beslutade att dra ihop detta med farliga droger/narkotika och göra strängare straff mm skulle det definitivt kunna få mig att tveka att rösta på dem.

Men så länge man inte har någon åsikt åt det ena eller det andra hållet i denna microfråga är det ju 'OK' antar jag, bara det inte blir värre än vad det är i dagsläget.
Senast redigerad av NirvanA 2013-05-10 kl. 21:31.
Citera
2013-05-10, 21:39
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Frågan är väldigt viktigt på ett personligt plan. Sen förstår jag att SvP inte har någon officiell ståndpunkt i frågan men kanske enskilda medlemmar eller en sådan som Dan Eriksson kan skriva något?

Om man leker med tanken att SvP ens tog upp frågan och kanske beslutade att dra ihop detta med farliga droger/narkotika och göra strängare straff mm skulle det definitivt kunna få mig att tveka att rösta på dem.

Men så länge man inte har någon åsikt åt det ena eller det andra hållet i denna microfråga är det ju 'OK' antar jag, bara det inte blir värre än vad det är i dagsläget.
Nationalism och nationalister brukar ju framhäva vikten av en sund livsåskådning, och att tillföra kroppen diverse steroider för att öka muskelbyggandet kan jag tänka mig går rakt emot denna sunda hållning. Tror nog fan AAS hamnar högre upp på hatlistan än både cannabis och psykadeliska svampar då alla "sprutpreparat" brukar hamna i heroinlådan. I alla fall om den okunnige får bestämma. ^^
Citera
2013-05-10, 21:44
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Nationalism och nationalister brukar ju framhäva vikten av en sund livsåskådning, och att tillföra kroppen diverse steroider för att öka muskelbyggandet kan jag tänka mig går rakt emot denna sunda hållning. Tror nog fan AAS hamnar högre upp på hatlistan än både cannabis och psykadeliska svampar då alla "sprutpreparat" brukar hamna i heroinlådan. I alla fall om den okunnige får bestämma. ^^
Jag håller med steroider är den tyngsta klassen av narkotika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in