Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Det stöder jag på erfarenhet. Av de mångetniska personer jag känner så förekommer ingen rasism mellan oss, tvärtom är vi överens om att rasism är totalt förkastligt. En klar majoritet av svenskarna röstar på partier som tar avstånd från rasism, jämfört med folk som röstar på rasistiska partier. Kan säkert leta fram en hel del forskning också, när jag är lite piggare.
Sen vet jag ju inte vad du menar med "rasistiska" inom citationstecken, det får du förtydliga.
Du stödjer det alltså på en rent subjektiv uppfattning utan förankring i verkligheten eller studier.

Att sedan den stora majoriteten uppfattar sig själva som att de inte är rasister har ju inte med saken att göra - de flesta tror på fullaste allvar att de är fördomsfria, trots att alla undersökningar visar direkt på motsatsen och att det lättaste sättet att få någon att bli mer rasistisk är att påtala för dem att vara mindre rasistiska.
Behöver jag dessutom förklara för dig var "rasism" innebär så är ju diskussionen tappad bakom en vagn från början till slut.
Citat:
Ursprungligen postat av dr kavorkin
Vad skulle hända om någon av alla de SD:are i Riksdagen som har ruttnat på partiledningen hoppade av, blev politisk vilde för att företräda Svenskarnas Parti?
Skulle det vara möjligt att sitta i Riksdagen och företräda SvP?
Han skulle räknas som politisk vilde, men rent konkret så finns det inget som förhindrar att en politisk vilde på riksdagsnivå väljer att företräda Svenskarnas parti.