Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-05-06, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Vad har det för koppling till rasism? Oavsett om jag gjort det eller inte så hade jag gjort likadant för "nån liten vit krabat" från nåt fjärran land. Hur man värderar okända människor, oavsett ras, i förhållande till sig själv, eller till andra närstående personer som man har en personlig koppling till, är en helt annan fråga.

Kan tipsa om denna artikel gällande "naturlig rasism": https://www.realisten.se/2013/03/08/nationalism-ar-karlek/

"Nationalism i primordial bemärkelse är en konsekvens av att etnocentrism, tendensen att föredra genetiskt mer lika individer framför genetiskt mindre lika individer, är evolutionärt fördelaktig, har selekterats fram och blivit universellt förekommande bland mänskliga populationer. I den bemärkelsen är nationalism ett uråldrigt och naturligt fenomen."
Citera
2013-05-06, 02:12
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Kommer SvP ställa upp i alla kommuner/landsting 2014?
Djupt osannolikt att SvP kommer att ha representanter för alla kommuner & landsting 2014.

Tyvärr.

SvP kommer att ställa upp överallt där de har representanter och möjlighet.
Citera
2013-05-06, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Djupt osannolikt att SvP kommer att ha representanter för alla kommuner & landsting 2014.

Tyvärr.

SvP kommer att ställa upp överallt där de har representanter och möjlighet.
Kommer herr Luckmann själv att kandidera i valet? Det är nog inte bara jag som skulle betala en god slant för att få höra hans ljuva stämma i KF-salen.
Citera
2013-05-06, 02:32
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Kommer herr Luckmann själv att kandidera i valet? Det är nog inte bara jag som skulle betala en god slant för att få höra hans ljuva stämma i KF-salen.

Vi får se. Det är inte helt omöjligt, men det hänger på ett par faktorer som ännu ligger utanför min kontroll. Sen är ju Klippan av alla platser i Sverige också lite överkänsliga när det kommer till hela den här "nazist"-grejen.

Kanske inte var den bästa av idéer att sätta ut det där svartmålade kålhuvudet bara dagarna efter...
Senast redigerad av Luckmann 2013-05-06 kl. 02:35.
Citera
2013-05-06, 04:00
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
[...]

Fakta: De allra flesta är inte rasistiskt lagda. Hur "naturligt" är det då?

Vilka studier stödjer du dig på när du påstår att "de allra flesta är inte rasistiskt lagda"?

Det finns ju otaliga studier som pekar på raka motsatsen, att inte bara en majoritet, utan alla är just "rasistiska".
Citera
2013-05-06, 06:40
Medlem
dr kavorkins avatar
Vad skulle hända om någon av alla de SD:are i Riksdagen som har ruttnat på partiledningen hoppade av, blev politisk vilde för att företräda Svenskarnas Parti?
Skulle det vara möjligt att sitta i Riksdagen och företräda SvP?
Citera
2013-05-06, 07:01
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr kavorkin
Vad skulle hända om någon av alla de SD:are i Riksdagen som har ruttnat på partiledningen hoppade av, blev politisk vilde för att företräda Svenskarnas Parti?

Självklart kan vilken riksdagsman från vilket parti som helst hoppa av från sitt parti och bli politisk vilde eller företräda nytt parti, även SvP.

Hur vet du att det finns SD-riksdagsmän som ruttnat (tröttnat ?) på partiledningen ?
Citera
2013-05-06, 08:23
Medlem
Vilka motioner har ni lagt där ni har mandat? Vet om att ett förslag gick igenom i Grästorp iaf. Innan Daniel Höglund blev utkastad därifrån dvs.
Citera
2013-05-06, 11:39
Medlem
Citat:
Det stöder jag på erfarenhet. Av de mångetniska personer jag känner så förekommer ingen rasism mellan oss, tvärtom är vi överens om att rasism är totalt förkastligt. En klar majoritet av svenskarna röstar på partier som tar avstånd från rasism, jämfört med folk som röstar på rasistiska partier. Kan säkert leta fram en hel del forskning också, när jag är lite piggare.

Sen vet jag ju inte vad du menar med "rasistiska" inom citationstecken, det får du förtydliga.

Att ha som argument att folk röstar på icke-rasistiska partier är verkligen inget bra argument. Det är väldigt svårt för mindre partier att ta sig in i finrummet, och svensson vill helst rösta på större partier. Man kan med lätthet även bortförklara det med att folk följer strömmen, det är inte "okej" att vara rasist i allmänheten idag, medan det var det förut. Sedan har jag inte ens talat om eventuell implicit rasism som finns djupt i väldigt många, kanske oss alla, på ett omedvetet plan, finns en del studier om det. Nej jag har inga källor för närvarande.
Citera
2013-05-06, 14:03
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Det stöder jag på erfarenhet. Av de mångetniska personer jag känner så förekommer ingen rasism mellan oss, tvärtom är vi överens om att rasism är totalt förkastligt. En klar majoritet av svenskarna röstar på partier som tar avstånd från rasism, jämfört med folk som röstar på rasistiska partier. Kan säkert leta fram en hel del forskning också, när jag är lite piggare.

Sen vet jag ju inte vad du menar med "rasistiska" inom citationstecken, det får du förtydliga.

Du stödjer det alltså på en rent subjektiv uppfattning utan förankring i verkligheten eller studier. Att sedan den stora majoriteten uppfattar sig själva som att de inte är rasister har ju inte med saken att göra - de flesta tror på fullaste allvar att de är fördomsfria, trots att alla undersökningar visar direkt på motsatsen och att det lättaste sättet att få någon att bli mer rasistisk är att påtala för dem att vara mindre rasistiska.

Behöver jag dessutom förklara för dig var "rasism" innebär så är ju diskussionen tappad bakom en vagn från början till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av dr kavorkin

Han skulle räknas som politisk vilde, men rent konkret så finns det inget som förhindrar att en politisk vilde på riksdagsnivå väljer att företräda Svenskarnas parti.
Citera
2013-05-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Vad tycker folket i tråden om denna artikel? Att utredarna kommer till den slutsatsen är föga förvånande men det finns effekter med detta som är värda att utforska.

https://www.realisten.se/2013/05/03/regeringsutredare-det-hemska-med-islamistisk-extremism-ar-vaxande-framlingsfientlighet/

Det brukar vara populärt att kalla alla som inte gillar islamisering för "counterjihadister" och dessutom ska man lite raljant påpeka att muslimerna "inte är ett hot" men då fastnar man i navelskåderi. Muslimerna blir vår räddning bara vi provocerar dem tillräckligt, det har jag ansett länge och ovanstående artikel verkar inte säga emot den tesen. För varje yttring av jihad på svensk mark skapas ännu en rasist nånstans i landet.

För att vi ska få massorna på vår sida behövs polarisering, genuin främlingsfientlighet och en enkelt utpekad fiende, det torde alla vara överens om? Det har vi i muslimen, hur länge ska vi fortsätta att stryka honom medhårs? Om juden gick ut och självantände bland oskyldiga svenskar skulle det naturligtvis vara samma sak, men nu gör juden inte det så varför utnyttjas inte muslimen mer i propagandan eftersom han fungerar som han gör?

Juden är det svenska folkets och den vita rasens främsta och farligaste fiende. Juden är sjukdomen och muslimer som härjar i våra samhällen är symtom.
Citera
2013-05-06, 16:44
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Juden är det svenska folkets och den vita rasens främsta och farligaste fiende. Juden är sjukdomen och muslimer som härjar i våra samhällen är symtom.
Detta.

Att raljera mot islam fungerar inte, därför att du om du stirrar dig blind på islam så glömmer du omvärlden. Islam är ett hot på marknivå, och det ska propageras mot islam som den enande punkt för arabisk och afrikansk kolonisation som den faktiskt utgör, men om någon menar att man på något sätt måste välja mellan att behandla såväl sjukdom som symtom så har de fel, fel, fel.

Varken muslimer eller judar är våra vänner, och såväl sionism som islamism är våra fiender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in