Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-01-19, 13:14
  #4405
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Saknar ni namnet Folkfronten? Var det olyckligt att det namnet kapades, eller är Svenskarnas parti helt enkelt ett bättre namn? Det var ju en lite lätt komisk situation när Sveriges två nazistorganisationer hette Folkfronten och Svenska Motståndsrörelsen.


Nu är jag inte SvPmedlem men jag tycker "Folkfronten" är "meh" medans "Svenskarnas Parti" är perfekt. Det är ju precis vad partiet handlar om. Den som kom på det namnet måste varit inspirerad.
Citera
2013-01-19, 16:49
  #4406
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Hoglund88
Ja, vi bryr oss inte direkt om vad medlemmar skriver på nätet.

/ Danne H
Det är ju tämligen uppenbart för de flesta, men det är ändå värt att förtydliga att skribenten ovan, Daniel-Hoglund88 alltså inte är den han utger sig för att vara utan ett så kallat "troll".

Mer On-Topic så gjorde SvP:s Stockholmsavldening nyligen en i mitt tycke bra och viktig aktion.
Citat:
Torsdagen den 17 januari samlades aktivister i Sundbyberg för att dela ut flygblad till morgonresenärer. Denna dag delades ett speciellt framtaget flygblad om den grova gruppvåldtäkt som en ung kvinna i 20-års åldern utsattes för på söndagsmorgonen den 13 januari.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/01/18/offentlig-flygbladsutdelning-i-stockholm-2/
Citera
2013-01-19, 17:02
  #4407
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är ju tämligen uppenbart för de flesta, men det är ändå värt att förtydliga att skribenten ovan, Daniel-Hoglund88 alltså inte är den han utger sig för att vara utan ett så kallat "troll".

Mer On-Topic så gjorde SvP:s Stockholmsavldening nyligen en i mitt tycke bra och viktig aktion.

http://www.svenskarnasparti.se/2013/01/18/offentlig-flygbladsutdelning-i-stockholm-2/
Bra aktion. Viktigt att kunna få ut info om svenskvänliga alternativ snabbt i sådana här lägen.
Citera
2013-01-19, 17:03
  #4408
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Saknar ni namnet Folkfronten? Var det olyckligt att det namnet kapades, eller är Svenskarnas parti helt enkelt ett bättre namn? Det var ju en lite lätt komisk situation när Sveriges två nazistorganisationer hette Folkfronten och Svenska Motståndsrörelsen.
det tror jag inte nån saknar, in synnerhet inte efter att man tog ett mandat med det nya namnet, vilket nog hade varit svårare med det lätt militant klingade namnet "folkfronten".
Citera
2013-01-19, 18:32
  #4409
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Mer On-Topic så gjorde SvP:s Stockholmsavldening nyligen en i mitt tycke bra och viktig aktion.

http://www.svenskarnasparti.se/2013/01/18/offentlig-flygbladsutdelning-i-stockholm-2/
Finns det någon som vet vad som stod i flygbladet?
Citera
2013-01-19, 18:45
  #4410
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag vill ha svar exakt vilka som räknas som judar och alltså inte kommer ha rätt att bo här och vara medborgare samt repatrieras.

Skillt säger en sak, Mr.Skarsgård säger en annan sak, de tre andra icke-svp-nationalisterna säger andra saker.

Ingen pratar öppet om judefrågan i SvP men kan man räkna med att den finns inbakad i partiprogrammet men väl dold för att inte orsaka HMF?

Jag är vad vissa skulle kalla antisemit och vill inte att SvP ska mjuka på den punkten när de får mer inflytande.

Judar är inte svenskar och har således ingen plats i Svenskarnas partis Sverige. Fast här får man ju skilja på etniska svenskar som av någon anledning konverterat till judendomen (i den lilla utsträckning sådana existerar), sådana kan vi inte utvisa då vårt gemenskapsbegrepp baserar sig på biologisk grund. Däremot kan jag ju känna att de skulle passa bättre i "Israel". Ditt krav på exakthet kan tyvärr inte besvaras i dagsläget, då det inte finns något helt definierat. Däremot kan jag personligen tycka att kvartsregeln skulle kunna fungera även idag, även om det inte är något som partiet beslutat.

Att vi inte skulle våga prata om judefrågan är helt enkelt inte sant, däremot så stämmer det att vi försöker lyfta frågorna på ett inte allt för vulgärt sätt, av flera (förhoppningsvis) förståeliga anlednigar.

Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
Hur ser SvP på trosuppfattningar? Om jag som etnisk svensk bestämmer mig för att konvertera till islam, får jag fortfarande vara en del av SvPs Sverige?

Svenskarnas parti är för religionsfrihet; det vill säga att du får tro och tillbe vilken gud du vill. Ditt medborgarskap är tilldelat dig på biologisk grund och inte religiös. Skulle stora grupper svenskar välja att konvertera till Islam, Hinduism eller någon annan religion som inte har någon vidare tradition i Sverige så är det inget som Svenskarnas parti eller den nationalistiska staten bör eller ska lägga sig i.

MVH,
Dan Eriksson
Partistyrelseledamot
Svenskarnas parti (SvP)
Citera
2013-01-19, 18:58
  #4411
Medlem
NirvanAs avatar
Tack mrphonk för ett bra svar.
Citera
2013-01-19, 20:24
  #4412
Medlem
MrSkargards avatar
En sammanfattning av partistyrelsens årsmöte:

http://www.svenskarnasparti.se/2013/01/19/partistyrelsen-holl-arsmote-den-12-13-januari/
Citera
2013-01-19, 21:35
  #4413
Medlem
Bassan1703s avatar
Har en fråga som nog redan ställts i denna tråd tidigare, vilka är alla styrelseledamöternas bakrund inom politiska partier? Inklusive alla nya ledamöter från det senaste styrelsemötet.
Citera
2013-01-19, 21:48
  #4414
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassan1703
Har en fråga som nog redan ställts i denna tråd tidigare, vilka är alla styrelseledamöternas bakrund inom politiska partier? Inklusive alla nya ledamöter från det senaste styrelsemötet.

Daniel Höglund, Anders Ärleskog, Rickard Pekkarinen och Jonas Andersson har varit medlemmar i Nationalsocialistisk Front, Stefan Jacobsson har varit engagerad inom Svenska Motståndsrörelsen och Fria Nationalister medan Dan Eriksson tidigare varit aktiv inom Nationaldemokraterna. Det sistnämnda har även Daniel Spansk varit.
Citera
2013-01-19, 22:29
  #4415
Medlem
Bassan1703s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Daniel Höglund, Anders Ärleskog, Rickard Pekkarinen och Jonas Andersson har varit medlemmar i Nationalsocialistisk Front, Stefan Jacobsson har varit engagerad inom Svenska Motståndsrörelsen och Fria Nationalister medan Dan Eriksson tidigare varit aktiv inom Nationaldemokraterna. Det sistnämnda har även Daniel Spansk varit.

Ah tackar! bara bra med ett par forna nationalsocialister! och diverse andra.
Citera
2013-01-19, 23:44
  #4416
Medlem
MrSkargards avatar
Ny intervju med partiledaren Stefan Jacobsson:

http://camillasvra.wordpress.com/2013/01/19/svenskarnas-parti-satsar-starkt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in