Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag vill ha svar exakt vilka som räknas som judar och alltså inte kommer ha rätt att bo här och vara medborgare samt repatrieras.
Skillt säger en sak, Mr.Skarsgård säger en annan sak, de tre andra icke-svp-nationalisterna säger andra saker.
Ingen pratar öppet om judefrågan i SvP men kan man räkna med att den finns inbakad i partiprogrammet men väl dold för att inte orsaka HMF?
Jag är vad vissa skulle kalla antisemit och vill inte att SvP ska mjuka på den punkten när de får mer inflytande.
Judar är inte svenskar och har således ingen plats i Svenskarnas partis Sverige. Fast här får man ju skilja på etniska svenskar som av någon anledning konverterat till judendomen (i den lilla utsträckning sådana existerar), sådana kan vi inte utvisa då vårt gemenskapsbegrepp baserar sig på biologisk grund. Däremot kan jag ju känna att de skulle passa bättre i "Israel". Ditt krav på exakthet kan tyvärr inte besvaras i dagsläget, då det inte finns något helt definierat. Däremot kan jag personligen tycka att kvartsregeln skulle kunna fungera även idag, även om det inte är något som partiet beslutat.
Att vi inte skulle våga prata om judefrågan är helt enkelt inte sant, däremot så stämmer det att vi försöker lyfta frågorna på ett inte allt för vulgärt sätt, av flera (förhoppningsvis) förståeliga anlednigar.
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
Hur ser SvP på trosuppfattningar? Om jag som etnisk svensk bestämmer mig för att konvertera till islam, får jag fortfarande vara en del av SvPs Sverige?
Svenskarnas parti är för religionsfrihet; det vill säga att du får tro och tillbe vilken gud du vill. Ditt medborgarskap är tilldelat dig på biologisk grund och inte religiös. Skulle stora grupper svenskar välja att konvertera till Islam, Hinduism eller någon annan religion som inte har någon vidare tradition i Sverige så är det inget som Svenskarnas parti eller den nationalistiska staten bör eller ska lägga sig i.
MVH,
Dan Eriksson
Partistyrelseledamot
Svenskarnas parti (SvP)