Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-07-21, 12:21
  #19141
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

SvP är inget parti för tänkande människor; att SvP skulle vara pro-industrihampa osv är helt klart för höga krav på deras Homer Simpson hjärnor. SvP är inte intresserade av riktig förändring; de vill bara stoppa invandringen och sedan har de inget emot cannabisförbud, och att skövla skogar istället för att använda hampapulpa för att tillverka papper är helt okej med dem, osv. Och det är ju liksom ganska meningslöst att stoppa invandringen och ändå tillåta människan att utrota allt liv på hela planeten om ett sekel eller så. Vad är meningen med ett temporärt svenskt Sverige om man ändå har tänkt tillåta människan att förinta allt liv på planeten?

Just papper är ju inte ett problem i Sverige, vi har så pass mycket skog att med en rimlig återvinning och ett icke slösaktigt användande bör det inte vara några problem alls att ha en pappersindustri som inte tar ut mer av skogen än vad den klarar.

Däremot skulle t.ex. textil vara svårt att producera på ett hållbart sätt i Sverige, Jag förmodar att nationalismen direkt eller indirekt förespråkar ett minimun av inport?
I såfall skulle det ju nästan vara ett måste att odla t.ex. hampa.
Citera
2014-07-21, 12:24
  #19142
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag är en vanlig medlem och inställningen till cannabis har jag fått klart för mig efter samtal med ledande medlemmar. Jag har alltså tagit kontakt direkt, något du vägrar. Jag har varit inne på det förr: den som verkligen vill ha svar kan få svar. För övrigt så återkommer jag till denna tråden när den börjat handla om relevanta saker igen.

Vad gör du i tråden överhuvudtaget då om det enda du gör är att rekomendera att man istället för att diskutera i tråden direkt kontaktar SvP samt att skriva att du inte längre vill delta i diskussioner här då det inte diskuteras saker du tycker är relevanta?
Att hota med att lämna diskussionen funkar inte så bra för att styra om den från saker du inte vill ska diskuteras.
Citera
2014-07-21, 12:46
  #19143
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enriktigsvensk.
Jag tycker alla bör läsa dom kloka orden från vår partiledare Stefan Jacobsson. Det är detta som han belyser som är viktigast. SvP 2014
https://www.realisten.se/2014/07/19/var-sak-har-sin-tid/
Det är så dags att skriva nu när partiet får kritik för sin idioti... Varför gick inte Jacobsson ut hårt och sa samma sak när Motgiftgänget började sin "Ukraina-satsning"? Då var det minsann inte snack om att "fokusera på Sverige" utan då gick det jättebra att fokusera så mycket på andra länder att man t.o.m. anordnade grupper och resor för att delta i främmande lands konflikter. Inte ett ord av kritik från Jacobsson då. Inte ett ord. Nu när partiet får kritik för att inte bara ha fokuserat på utländska konflikter, utan dessutom fokuserat på fel sida i dessa utländska konflikter, tycker Jacobsson att det är dags att öppna munnen. Påminner om judar som alltid bryr sig om Israel i första hand och alltid lyfter landet som ett demokratiskt föredöme men nu när landet visar sig i sin nakna blodtörstighet klagar på dem som kritiserar blodbadet: "Varför bryr ni er aldrig om konflikt X?".

"It's not fokus on främmande konflikt when we do it"
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2014-07-21 kl. 12:55.
Citera
2014-07-21, 12:51
  #19144
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Vill fråga alla som "vet" att SvP helt ändrat inriktning och politik. Har ni ens lyssnat på nåt av Stefan Jacobssons tal i Almedalen? Där framkommer inget av det ni påstår. Suveräna tal tycker jag. Förstår inte var vissa får allt ifrån. Hela det här judelakejtjatet är ganska tröttsamt vid det här laget. Kom med konkreta bevis istället på att SvP skulle vara judestyrt. Eller NWO förespråkande. BEVIS! Istället för en massa sjuka påståenden. SvP 2014
Citera
2014-07-21, 12:54
  #19145
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är så dags att skriva nu när partiet får kritik för sin idioti... Varför gick inte Jacobsson ut hårt och sa samma sak när Motgiftgänget började sin "Ukraina-satsning"? Då var det minsann inte snack om att "fokusera på Sverige" utan då gick det jättebra att fokusera så mycket på andra länder att man t.o.m. anordnade grupper och resor för att delta i främmande lands konflikter. Inte ett ord av kritik från Jacobsson då. Inte ett ord. Nu när partiet får kritik för att inte bara ha fokuserat på utländska konflikter, utan dessutom fokuserat på fel sida i dessa utländska konflikter, tycker Jacobsson att det är dags att öppna munnen. Påminner om judar som alltid bryr sig om Israel i första hand och alltid lyfter landet som ett demokratiskt föredöme men nu när landet visar sig i sin nakna blodtörstighet klagar på dem som kritiserar blodbadet: "Varför bryr ni er aldrig om konflikt X?".

"Its not fokus on främmande konflikt when we do it"

Det är väl här det intressanta står
Vi kan inte låta sommaren rinna iväg på mängder av teoretiska ställningstagande, på geopolitiska analyser, då dessa i nuläget ändå stannar vid att vara teoretiska...

För att direkt eller indirekt organisera resor för svenska nationnalister till Ukraina är ju faktiskt inte bara ett teoretiskt ställningstagande utan faktiskt ett konkret handlande. Så då kanske det är okej?
Citera
2014-07-21, 13:59
  #19146
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är så dags att skriva nu när partiet får kritik för sin idioti... Varför gick inte Jacobsson ut hårt och sa samma sak när Motgiftgänget började sin "Ukraina-satsning"? Då var det minsann inte snack om att "fokusera på Sverige" utan då gick det jättebra att fokusera så mycket på andra länder att man t.o.m. anordnade grupper och resor för att delta i främmande lands konflikter. Inte ett ord av kritik från Jacobsson då. Inte ett ord. Nu när partiet får kritik för att inte bara ha fokuserat på utländska konflikter, utan dessutom fokuserat på fel sida i dessa utländska konflikter, tycker Jacobsson att det är dags att öppna munnen. Påminner om judar som alltid bryr sig om Israel i första hand och alltid lyfter landet som ett demokratiskt föredöme men nu när landet visar sig i sin nakna blodtörstighet klagar på dem som kritiserar blodbadet: "Varför bryr ni er aldrig om konflikt X?".

"It's not fokus on främmande konflikt when we do it"

Så vi ska hålla på att tjata om Ukrainaeländet till döddagar? Eller Israel-Palestina konflikten? Det är ju såå mycket viktigare än Sverige och Svenskarna. Ang Ukraina har väl aldrig partiet i sig tagit ställning för och stöttat dom som åkt dit. Sen vet jag inte om motgiftgänget fortfarande helhjärtat står bakom satsningen. Det tror jag inte i alla fall. Sen kan jag bara prata för mig själv personligen men jag är ganska insatt i judefrågan. Och tror dom flesta i SvP ochså är det. Man behöver liksom inte gapa om juden och fördöma juden i var och varannan mening. Vad tjänar vi på det? Vi är väl medvetna om problematiken. Men man är inte per automatik judelakej eller köpt av juden bara för man inte jämt och ständigt tjatar om judar. Vi sätter Sverige och Svenska folket först. Alltid. Vad kan vara viktigare än det. SvP 2014
Citera
2014-07-21, 14:17
  #19147
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enriktigsvensk.
Så vi ska hålla på att tjata om Ukrainaeländet till döddagar?
Senast igår la Eckeskog/Söderman ut ett program på youtube där man "tjatade" om "Ukrainaeländet":

https://www.youtube.com/watch?v=ArG8S9sohZM

Kommer du nu att rikta din kritik mot dessa personer som vägrar släppa Ukrainafrågan trots att vi har en svensk valrörelse att fokusera på?
Citera
2014-07-21, 14:34
  #19148
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Just papper är ju inte ett problem i Sverige, vi har så pass mycket skog att med en rimlig återvinning och ett icke slösaktigt användande bör det inte vara några problem alls att ha en pappersindustri som inte tar ut mer av skogen än vad den klarar.

Ja, det har du verkligen rätt i, att papper inte är något problem, då det stängs pappersbruk i dagens Sverige, när allt färre köper tidningar.

Citat:
Jag förmodar att nationalismen direkt eller indirekt förespråkar ett minimun av inport?

Nej, varför skulle nationalismen vara emot import per se? När det faktiskt är nationalekonomiskt bevisat att handel gynnar alla länder. Självklart ska vi importera det som andra kan tillverka billigare och exportera sådant som vi har relativa fördelar med. Det stöds av till exempel två olika nationalekonomiska modeller,

Ricardianska modellen och Heckscher-Ohlin-teoremet
Citera
2014-07-21, 16:27
  #19149
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
SvP är inget parti för tänkande människor; att SvP skulle vara pro-industrihampa osv är helt klart för höga krav på deras Homer Simpson hjärnor. SvP är inte intresserade av riktig förändring; de vill bara stoppa invandringen och sedan har de inget emot cannabisförbud, och att skövla skogar istället för att använda hampapulpa för att tillverka papper är helt okej med dem, osv. Och det är ju liksom ganska meningslöst att stoppa invandringen och ändå tillåta människan att utrota allt liv på hela planeten om ett sekel eller så. Vad är meningen med ett temporärt svenskt Sverige om man ändå har tänkt tillåta människan att förinta allt liv på planeten?
Nu har jag inte följt med i diskussionen och saxar det här nästan direkt rakt ur Cognitive Dissidents inlägg, eftersom jag reagerar på ditt påstående om just industrihampa. Jag ber om ursäkt om jag missat någonting.

Detta därför att jag själv är väldigt starkt "pro-industrihampa". Jag känner också en handfull inom partiet som definitivt är intresserade av industrihampa och dess möjligheter, även om jag är osäker på hur insatta de är i ämnet. Så ditt påstående är helt enkelt inte sant. Svenskarnas parti har inget uttalat ställningstagande i frågan eftersom det inte har tagits upp på agendan, troligtvis eftersom individer inom partiet (te.x. jag) väljer att prioritera annorlunda.

Jag reagerar också väldigt starkt mot ditt påstående gällande att det är ganska meningslöst att stoppa invandringen och ändå tillåta människan utrota allt liv på hela planeten om ett sekel eller så. Detta eftersom jag kontinuerligt i argumentationer belyser nödvändigheten av att inte stirra sig blind på invandringen, när folk precis som du tar upp att Sverige (och världen) inte av ren självklarhet och nödvändighet förvandlas till någon form av utopi bara för att man säkerställer etnisk homogenitet. Det handlar om så mycket mer, där jag ofta tar upp ekonomin och styrelseskicket som exempel på övriga variabler som också måste reformeras (eller snarare revolutioneras).

Men självklart har du helt rätt i att det är mer än så. Det finns ingen målsättning om att "tillåta människan att förinta allt liv på planeten", även om det är en uppenbar överdrift, eftersom människan på inga sätt kan förinta allt liv på planeten. Vi kan dock förinta oss själva. Återupprättandet av ett etniskt homogent Sverige med ekonomisk och politisk suveränitet är bara ett nödvändigt delmål för att uppnå exakt det du själv talar om, att undvika den eskalerande massdöden.

Om du vill att Svenskarnas parti ska ta upp te.x. industrihampa på agendan och om du i övrigt stödjer Svenskarnas partis ståndpunkter, så tycker jag att du ska gå med i partiet och lyfta just de frågor du har kunskap och intresse om, där du kanske kan ta dig tid att formulera de lösningar som andra ibland oss kanske inte känner att vi vill eller kan prioritera i dagsläget. Och är du inte villig att göra det så kan du inte heller förvänta dig att vi ska göra det åt dig, men misstolka inte detta till att vi är ointresserade av planetens öde i allmänhet eller te.x. industrihampa i synnerhet, för det är helt enkelt inte sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
[...] Jag förmodar att nationalismen direkt eller indirekt förespråkar ett minimun av import? [...]
Inte av nödvändighet. Dock så förutsätter nästan ändringar av den ekonomiska modellen att utbytet utav varor sker via medling, varor för varor, snarare än det fria växlingssystemet vi har idag, alternativt att staten reglerar penningvärdet, där främmande stater, företag eller organisationer sedan får köpa utav den svenska kronan, för att kunna agera på den svenska marknaden. Det fungerar förhållandevis annorlunda mot idag, där alla pengar som växlas växlas om till dollar innan de växlas, och där penningmängden i princip inte regleras alls.

Nu börjar utläggningen bli lite lång och jag känner att jag bara babblar. Min poäng är att det internationella handeln kommer av nödtvång att se annorlunda ut än idag, av många olika anledningar.

Det är inte nödvändigtvis så att nationalismen förespråkar ett "minimum av import", men självklart så måste det svenska ekonomiska systemet och den svenska staten premiera och prioritera det inhemska i första hand, genom att te.x. reglera tullar på utvalda varor som i övrigt redan produceras i Sverige i acceptabel mån eller genom momssystemet punkttaxera (öka eller minska skatten) varor på den egna marknaden för att premiera dess konsumtion eller produktion.

Självklart kommer det fortfarande (förhoppningsvis) ske en omfattande import av varor som andra länder helt enkelt producerar bättre eller billigare i den mån vi behöver dem, eller alla de produkter eller varor som vi helt enkelt inte kan (eller vill) producera själva. Självförsörjning är i det närmaste ett axiom inom nationalismen, men full självförsörjning i en global värld är i det närmaste en omöjlighet. Principiell merkantilism är ingenting positivt och ingenting vi vill ha. Vi behöver kanske inte våra bananer och apelsiner, men att i principsyfte att minimera importen vägra import utav icke-essentiella varor skulle vara någon form av sjuk, ekonomiskt kontraproduktiv isolationism.
__________________
Senast redigerad av Luckmann 2014-07-21 kl. 16:44.
Citera
2014-07-21, 16:51
  #19150
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
SvP är inget parti för tänkande människor; att SvP skulle vara pro-industrihampa osv är helt klart för höga krav på deras Homer Simpson hjärnor. SvP är inte intresserade av riktig förändring; de vill bara stoppa invandringen och sedan har de inget emot cannabisförbud, och att skövla skogar istället för att använda hampapulpa för att tillverka papper är helt okej med dem, osv. Och det är ju liksom ganska meningslöst att stoppa invandringen och ändå tillåta människan att utrota allt liv på hela planeten om ett sekel eller så. Vad är meningen med ett temporärt svenskt Sverige om man ändå har tänkt tillåta människan att förinta allt liv på planeten?
Vad fan är det att vara "pro-industrihampa"?

Jag är - i egenskap av att vara en frihetsälskande människa - givetvis för att samtliga droger och "preparat" av diverse slag (förutom kanske gifter och antibiotika, som kan bli farliga för samhället) ska legaliseras.

Det finns överhuvudtaget inga seriösa argument för att "war on drugs" eller Sveriges bisarra straffskala för drog"brott" inte ska upphöra.

Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Är det inte rätt så barnsligt och feminint gnälligt att vilja ha rätten att göra massa meningslösa grejer som att knarka?
Nej. Det barnsliga/feminina är att förbjuda saker för att man tror att folk mår bättre av det.

Det är väldigt kvinnligt med förbud hit och dit. Kvinnor (och barn, givetvis) mår nog egentligen ganska bra av förbud och tvång, men det är inget som staten bör implementera.
Citera
2014-07-21, 17:39
  #19151
Medlem
Cowells avatar
Många brottsdömda i detta parti.

http://slutpixlat.blogspot.se/2014/07/nazistiska-svps-riksdagslista-en-studie.html#.U834l7Eb-So
Citera
2014-07-21, 17:41
  #19152
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Knarka är något av det absolut manligaste och djupaste man kan göra, och inget som varken kvinnor eller barn bör göra i någon större utsträckning:

Friskt.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vad är min dolda utomeuropeiska agenda, du självständigt tänkande svennetuffing?

I egenskap av assyrier är din ställning hotad i ett rasmedvetet Sverige, det är därför en naturlig självbevarelsedrift från din sida att försöka skifta fokus från ras till knark - eller palestiniers situation i Gaza som du erkänt dig känna större solidaritet med än till svenskar och massinvandringen, förståeligt för dig men skadligt för oss.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Ja alltså, som ung råtta så kanske du är överkänslig för cannabis, men vi riktiga män klarar av denna dödsdrog.

Är kvinnor och barn råttor för att du knarkat sönder hjärnan eller var detta därför du började knarka?


Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Sedan imponerar inte dina regimpropagandastudier på någon tänkande människa.

Du är en assyrier på besök i Sverige, jag ser inte hur dina tankar om svensk nationalism skulle ha något större värde än mina tankar om hur Peshmerge ska försvara självutnämnda kurdiska delar från Isis (jag tycker att alla ska chilla och dricka lite mjöd istället).

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag romantiserar inte cannabis; jag propagerar aggressivt för livets växt.

Varför gör du det i Svenskarnas partis officiella Flashbacktråd? Vad har assyrier och knark med svensk nationalism att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nu var det ju, tyvärr, ett par månader sedan jag rökte på, så det är inget missbruk här inte. Du har inte förstått vad cannabisfrågan handlar om. Här har du lite fina grejer:

Why Marijuana is illegal - Joe Rogan: https://www.youtube.com/watch?v=N5L3W_m9MAU

Ja för er råttor är steroider en game changer. Vi män som har överflöd av testosteron behöver inte direkt steroider, men jag kan rekommendera Bigger, Stronger, Faster* om du är intresserad av ämnet.

Djurförsök med råttor används flitigt i sådana här sammanhang då råttans genuppsättning påminner om människan och genom att dess storlek gör den billig att använda har man idag kartlagt dess fysiologi noggrant vilket gör att råttor lämpar sig väl även för framtida djurförsök. Cellodling och datorsimuleringar fungerar inte här.


Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Självklart skulle du det, och om nationalismen är så ologisk att man genast börjar ifrågasätta den efter att ha rökt på lite, då är nationalism inget att hänga i julgranen. Och det är väl det SvP och andra nationalister är rädda för, att folk skall tänka själva.

Att du som assyrier ifrågasätter svensk nationalism, alldeles oberoende hur mycket du knarkat, är ganska rimligt eftersom det hotar dig och din position.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
SvP är inget parti för tänkande människor; att SvP skulle vara pro-industrihampa osv är helt klart för höga krav på deras Homer Simpson hjärnor. SvP är inte intresserade av riktig förändring; de vill bara stoppa invandringen och sedan har de inget emot cannabisförbud, och att skövla skogar istället för att använda hampapulpa för att tillverka papper är helt okej med dem, osv. Och det är ju liksom ganska meningslöst att stoppa invandringen och ändå tillåta människan att utrota allt liv på hela planeten om ett sekel eller så. Vad är meningen med ett temporärt svenskt Sverige om man ändå har tänkt tillåta människan att förinta allt liv på planeten?

SvP är inget parti för assyriska drogliberaler; att SvP skulle skifta fokus för att tillfredsställa utomeuropéers missbruk är en våt fantasi för vissa små hjärnor. SvP är inte intresserade av att förespråka en hårt marknadsförd judisk drog; de vill bara värna svenska intressen genom att bevara nordeuropeiska genled. Skogsskövling, utfiskning av haven som all annan miljöförstöring ska hindras i möjligaste mån, vilket inte sker om hela partiledningen ligger hemma hos EliasAlucard och röker på. Svenskar är för övrigt ett av världens miljövänligaste folk med stora arealer naturskog, sträng avfalls/sophantering, rödlistade djur etc (men det finns rum för kraftig förbättring, dock inte på bekostnad av vita människor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in