Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-28, 20:13
  #18517
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokintolerant
Frågar du mig personligen så är det inget fel alls. Men man måste ju inse att "vanligt folk" inte köper det. Varför tror du att folk som egentligen ogillar invandring, år efter år, röstar på S tex? För så är det...jo, de är "vanedjur". Och snack om att byta statsskick, liksom, dessutom utan lösning...kom in i matchen. Massor av folk byter inte ens försäkringsbolag pga av "gammal vana", för fan...



Säkert, men det är ju svårt att "ragga röster" av kritiska väljare då man saknar lösning på problemet, eller hur?



Fast "gamla vanor" håller ju på att brytas i raskt nu vilket man t.ex kan se på att traditionell media är på väg att dö sotdöden. Snart kommer de flesta hushåll att ha den lilla manicken Apple-TV där de fritt kan välja vad de ska titta på istället för att styras av utbudet som de stora mediakanalerna tillhandahåller.

SvP för fram meritokrati och mer direktdemokrati som alternativ till den eländiga parlamentarismen. Jag tycker inte man behöver låsa sig vid några detaljerade lösningar i det här läget utan istället pedagogiskt förklara varför professionella organisationer som företag alltid är meritokratiska och har tydliga hierarkier.
Citera
2014-06-28, 20:22
  #18518
Medlem
TheBurdens avatar
Höga socialdemokrater rasar mot Svenskarnas partis närvaro i Almedalen:
Citat:
Flera höga socialdemokratiska politiker är upprörda och rabiata över att Svenskarnas parti finns på plats i Almedalen. Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfvén finner det hela "vedervärdigt" och riksdagsledamoten Veronica Palm menar att Svenskarnas parti bryter mot lagen bara genom att visa sig.
https://www.realisten.se/2014/06/28/hoga-socialdemokrater-rasar-mot-svenskarnas-partis-narvaro-i-almedalen/
Citera
2014-06-28, 20:29
  #18519
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
SvP för fram meritokrati och mer direktdemokrati som alternativ till den eländiga parlamentarismen. Jag tycker inte man behöver låsa sig vid några detaljerade lösningar i det här läget utan istället pedagogiskt förklara varför professionella organisationer som företag alltid är meritokratiska och har tydliga hierarkier.

Detta uttrycker Platon i Res Publica. Så vill jag tolka partiets inställning,

Citat:
Tänk dig således nu ett fartyg eller en hel fartygsflotta. Kaptenen är större och starkare än besättningen, men han är något döv och är likaledes en smula närsynt, och hans kunskap i navigation är något i samma väg. Sjömännen äro sinsemellan oense om vem som bör ta befälet; var och en tror, att han bör styra, ehuru ingen någonsin har lärt sig konsten eller kan peka på någon, som varit hans lärare, eller nämna någon tid, då han gick i lära. Ja, de påstå ytterligare, att det är en konst, som man ej kan lära, och de äro färdiga att hugga var och en i stycken, som säger motsatsen. Själva trängas de alltid omkring kaptenen och ligga över honom med sina böner, att han måtte lämna rodret åt dem. Om det ibland händer, att det ej blir de själva utan några andra, som få hand med kaptenen, döda de dessa andra eller kasta dem över bord. Och så använda de ett sömnmedel eller ett berusningsmedel eller något annat dylikt på kaptenen och hindra honom därigenom från att föra befälet på skeppet. Sedan hålla de till godo med vad som finns ombord, dricka och förpläga sig. Och seglatsen går, som man kan vänta med sådant folk! Om det är någon, som kan hjälpa dem att komma åt befälet genom att locka eller tvinga kaptenen, prisa de honom och kalla honom sjövan, en duktig styrman och en god skeppare; men andra, som ej kunna detta, klandra de och kalla för odågor. De ha intet begrepp om, vad en verklig kapten vill säga; de veta ej, att en verklig kapten måste studera årets och dygnets tider, himlavalvet, stjärnorna, vindarna och allt annat, som hör till yrket, om han skall kunna styra sitt skepp. Och själva sättet, hur en kapten skall — med eller mot de andras vilja — styra sitt skepp, det tro de ej att man kan få någon skicklighet eller övning i. Om vi nu tänka oss ett fartyg, där förhållandena äro dylika, — tror du ej då, att sjömännen där skola kalla en verklig kapten för stjärnkikare, skrävlare, odåga?
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-06-28 kl. 20:33.
Citera
2014-06-28, 21:12
  #18520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast "gamla vanor" håller ju på att brytas i raskt nu vilket man t.ex kan se på att traditionell media är på väg att dö sotdöden.

Ja, det är bra. Men man ska passa sig för att läsa in för mkt i detta, att papperstidningarna dör ut behöver inte alls betyda att gemene svensk nödvändigvist är bättre på att sålla bland media/diverse källor, utan det kan också bara vara ett "tecken i tiden" sas, allt blir mer & mer digitalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag tycker inte man behöver låsa sig vid några detaljerade lösningar i det här läget utan istället pedagogiskt förklara varför professionella organisationer som företag alltid är meritokratiska och har tydliga hierarkier.

Som sagt, jag tror personligen att detta är en enorm miss! SD växer, men har tappat en hel del fokus, många ser detta & det behövs ett mer radikalt parti som inte bara vill bromsa/stoppa invandringen, utan även börja utvisa utomeuropéer...men "svensson" är alltför låsta i sitt tänk angående demokrati/rösträtt för att överväga en röst på SvP! SvP har världens möjlighet här men "snubblar" bort allt pga denna fråga. Jättesynd!
Citera
2014-06-28, 21:40
  #18521
Medlem
NirvanAs avatar
Finns Jacobssons tal uppe nånstans?
Citera
2014-06-28, 23:03
  #18522
Medlem
Ingen storpublik för Stefan....

http://www.svd.se/Bilder/Artikelbilder/3699970.svd/representations/c/_DSC0681.jpg?1403977459000
Citera
2014-06-28, 23:07
  #18523
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Ingen storpublik för Stefan....

http://www.svd.se/Bilder/Artikelbilder/3699970.svd/representations/c/_DSC0681.jpg?1403977459000
Det där är ju ingen publik alls, utan folk som är med i arrangörsgruppen + någon enstaka journalist. Allt folk var ju utanför avspärrningarna. Motdemonstranter som icke-motdemonstranter.
Citera
2014-06-28, 23:44
  #18524
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Ingen storpublik för Stefan....

Det begriper väl till och med du, att framgången inte ligger i den församlade publikens antal, utan vilket uppmärksamhet mötet får i diverse media. När till och med kyrkan uppmärksammar denna begivenhet, förstår du väl att framgången inte låter vänta på sig. Jag har en bra känsla inför valet i september, i likhet med flera andra förväntansfulla...
Citera
2014-06-29, 08:49
  #18525
Medlem
Tercios avatar
var kan man se talet?
Citera
2014-06-29, 09:55
  #18526
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast "gamla vanor" håller ju på att brytas i raskt nu vilket man t.ex kan se på att traditionell media är på väg att dö sotdöden. Snart kommer de flesta hushåll att ha den lilla manicken Apple-TV där de fritt kan välja vad de ska titta på istället för att styras av utbudet som de stora mediakanalerna tillhandahåller.

SvP för fram meritokrati och mer direktdemokrati som alternativ till den eländiga parlamentarismen. Jag tycker inte man behöver låsa sig vid några detaljerade lösningar i det här läget utan istället pedagogiskt förklara varför professionella organisationer som företag alltid är meritokratiska och har tydliga hierarkier.

Fast folk är väl dels bekanta med att det inte alltid funkar som det ska med chefer på jobbet (vilket i regel är ett företag), bland annat pga detta http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Principle

Men sen låter det ju som att du är nån företagsälskande marknadskapitalist, är det den bilden SvP vill visa upp? Lockar det folk?
Citera
2014-06-29, 10:11
  #18527
Medlem
Vikingabalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
var kan man se talet?

https://www.youtube.com/watch?v=BjwDgWMzCeQ
Citera
2014-06-29, 10:26
  #18528
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Det där är ju ingen publik alls, utan folk som är med i arrangörsgruppen + någon enstaka journalist. Allt folk var ju utanför avspärrningarna. Motdemonstranter som icke-motdemonstranter.
Hindrade polisen SvP:are från att få delta i publiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in