Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Nej, det tror jag inte finns. Men förklara gärna mer hur du tänker lite mer noggrant och vad det är för gränsvärden du föreslår. Vem är det man ska klustra med? Genomsnittssvensken eller kvarlevor från våra stenåldersförfäder och vad händer om man också har någon anfader från populationer i Norge eller Tyskland exempelvis?

Ja, jag tycker du är lite otydlig helt enkelt, och det är inte riktigt klart exakt hur du menar.
Om man pratar om Spanjorer då, många ser ut som araber.
Citera
2014-06-08, 20:22
Medlem
De som har svenskt blod fem generationer tillbaka kan klassas som svenskar. Dvs de vilkas ättlingar, fem generationer tillbaka, varit födda i Sverige.

DNA analysen kan ses som ett komplement i början och sedan när tillräckligt statistiskt underlag från DNA analyser finns kan det användas för att göra en preliminär bedömning.
Senast redigerad av matterik 2014-06-08 kl. 20:26.
Citera
2014-06-08, 20:35
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy
Hur var årets Nordisk Vision?
Själv var jag upptagen med jobb.

Synd att du missade det.
Det var oerhört trevligt. Vi hade riktig tur med vädret och ungarna älskade hoppborgen.
För många av deltagarna var det första gången de var på Öland och besöket på Borgholms slottsruin var riktigt intressant. Även köksmästarens coleslaw som serverades till grillningen under lördagen var fan en upplevelse i sig själv. Jag gillade nog Södermans tal bäst även om Björn var rolig och Daniel Carlsen var intressant att lyssna på.
Citera
2014-06-08, 21:29
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Mitt mål är ett nytt Svea Rike där nationaldagen firas av blonda, blåögda nordiska barn vars föräldrar sjunger ”Du gamla du fria” i nordisk gemenskap
Synd att inga brunetta skitungar får vara med när Hennix firar Nationaldagen i utopia, alla stackars valloner får hålla sig inne

Han vill rentav ha ett Svea Rike, där kanske fler stater ingår

Citat:
Den inleddes med en hiphopgrupp av mörkhyade rappare som presterade en obegåvad rappakalja. Många svenskar bland publiken tittade frågande på eländet och undrade väl vad dessa hoppande och skrikande främmande varelser hade med den svenska nationaldagen att göra.
Nödvändigt formulering för att locka röster hos allmogen!...han har äntligen lärt in att inte får skriva neger..men han kunde inte hålla frustrationen inne så det pös ut genom skinkorna istället
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-06-08 kl. 21:32.
Citera
2014-06-08, 21:50
Medlem
Nix-registrets avatar
Härligt att Hennix är igång och skriver!
Citera
2014-06-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Synd att inga brunetta skitungar får vara med när Hennix firar Nationaldagen i utopia, alla stackars valloner får hålla sig inne

Trams och det vet du själv också.

Citat:
Han vill rentav ha ett Svea Rike, där kanske fler stater ingår

Du räds inte att fantisera själv märker jag.

Citat:
Nödvändigt formulering för att locka röster hos allmogen!...han har äntligen lärt in att inte får skriva neger..men han kunde inte hålla frustrationen inne så det pös ut genom skinkorna istället

Jag trodde inte att det var förbjudet att säga neger? Hur kan du veta vad som motiverade Hennix ordval?
Citera
2014-06-08, 23:22
Avslutad
"Rösta SvP 2014"-klistermärken på spårvagnar i Göteborg. Såg ett senast i går på 7:ans spårvagn. (som går mellan Tynnered och Bergsjön)
Citera
2014-06-09, 10:54
Medlem
baggebo1s avatar
Intervju med Jacobsson och Ärleskog från Nordisk Vision:

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/svenskarnas-parti-stora-i-kalmar-lan%284318667%29.gm
Citera
2014-06-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Finns det något parti man kan rösta på som bara vill att de med genetiskt svenskt ursprung ska ha rätt att bo i Sverige och ha svenskt medborgarskap.

Vad jag förstår så anser Svenskarnas parti att utlänningar som har västerländskt ursprung ska klassas som svenskar, vilket jag tycker är fel.

Så du anser att tyskar,holländare,britter,skandinaver inte kan bli svenskar?
Tror du svenskar utgör en egen ras möjligtvis? Kan du något om genetik?
Citera
2014-06-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio

Man kan skapa en DNA databas för alla nu levande svenska blodslinjer genom att ta DNA test på de levande svenskar idag vars alla sexton fjärde generationens förfäder är svenska enligt kyrkböckerna. Avkomma från svenskar som lämnat sverige inkluderas om båda föräldrarna är svenskar.
Citera
2014-06-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio

Det beror väl på vad man menar med ras. Under 1900-talets första hälft så användes ordet "ras" ofta i bemärkelsen "folk" vilket gjorde att man ex kunde tala om den engelska, tyska eller svenska rasen.

Sen om man ska prata rent genetiskt så finns det ett visst genetiskt avstånd även mellan ex svenskar och danskar för att inte tala om det mellan svenskar och engelsmän och svenskar och tyskar. Relativt sätt så är detta genetiska avstånd förstås väldigt litet jämfört med det mellan ev svensk och en neger eller en svensk och en östasiat men visst finns där ett visst genetiskt avstånd (jag kan även tänka mig att det finns jämförbara genetiska avstånd även mellan olika populationer inom landet). Skillnaden blir förstås större om man tar vissa mer avlägset besläktade europeiska folk såsom ex svenskar i jämförelse med lappar, sardinier eller basker. Dessa folkslag torde vara jämförbara med valfritt folk från mellanöstern i graden av genetisk likhet med oss.
Citera
2014-06-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Man kan skapa en DNA databas för alla nu levande svenska blodslinjer genom att ta DNA test på de levande svenskar idag vars alla sexton fjärde generationens förfäder är svenska enligt kyrkböckerna. Avkomma från svenskar som lämnat sverige inkluderas om båda föräldrarna är svenskar.
Idag finns inget parti eller grupp som har den extrema synen på vem som är svensk eller inte och tur är väl det. Både enligt SvP (och SMR?) så kan vita närbesläktade folk assimileras in i den svenska kulturen då de är så pass genetiskt lika det svenska folket att det bara är kulturen som skiljer något och här är ju även de flesta västerländska kulturer så pass närbesläktade så det blir inga problem där heller.

Inte ens Adolf Hitler hade din extrema syn på vem som är svensk (tysk då i Adolfs fall). Själv är jag en fjärdedels holländare och har massa vallonblod i mig och är tillika medlem i SvP. Partiet är fyllt av folk som har helt eller delvis annan västerländsk etnicitet än pursvensk tex finsk, estländsk, spansk, grekisk, dansk osv så då hade vi ju fått rensa ut oss själva med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in