Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-03-07, 13:22
  #22945
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det kan givetvis annonseras ut till deltagare och medlemmar inom partiet. Kommer det ut i allt för stor utsträckning så leder det tyvärr ofta till organiserade mötesstörningar.


Det kanske funka om man ska ha en demonstration med ca 10-15 deltagare som alla känner varandra sedan tidigare och mer eller mindre är en del av samma umgängeskrets.

Fast det kanske är storleken SvP siktar på.
Citera
2015-03-07, 13:31
  #22946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det kan givetvis annonseras ut till deltagare och medlemmar inom partiet. Kommer det ut i allt för stor utsträckning så leder det tyvärr ofta till organiserade mötesstörningar.

Platsen kommer ut ändå med tanke på att man ansöker om demonstrationstillstånd och så fort det görs så blir det offentligt.
Citera
2015-03-07, 14:29
  #22947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balmung
Platsen kommer ut ändå med tanke på att man ansöker om demonstrationstillstånd och så fort det görs så blir det offentligt.
Man bör kunna be kommunen om sekretess. Det handlar ju ändå om deltagarnas, och överhuvudtaget alla närvarande personers, säkerhet.
Citera
2015-03-07, 15:55
  #22948
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Gör gärna en liten hemlighet av var och när den eventuella demonstrationen ska hållas i sådana fall så inte träskvänstern hinner organisera sig i god tid i syfte att sabotera den.

Nej, sånt här ska man självklart gå ut med i god tid och försöka att sprida till så många människor som möjligt. Ju mer uppmärksamhet demonstrationen får, desto bättre är det. Att det dyker upp en massa vänsterslödder som beter sig som apor ser jag bara som någonting positivt.
Citera
2015-03-07, 16:50
  #22949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Man bör kunna be kommunen om sekretess. Det handlar ju ändå om deltagarnas, och överhuvudtaget alla närvarande personers, säkerhet.

Hur skulle detta falla inom sekretesslagens reglering
Citera
2015-03-07, 16:53
  #22950
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Hur skulle detta falla inom sekretesslagens reglering


Dagens undantag i offentlighetsprincipen skyddar morgondagens Hitler?
Citera
2015-03-08, 13:18
  #22951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Man bör kunna be kommunen om sekretess. Det handlar ju ändå om deltagarnas, och överhuvudtaget alla närvarande personers, säkerhet.

Detta visar hur lite en isolerad internetkrigare som du faktiskt vet om det praktiska arbetet i att anordna en demonstration (eller lagen för den delen!) eller dylikt.

Senaste demonstrationen drog 170-200 deltagare va? Den där "stora" demonstrationer under valåret. Men skitsamma det kan vändas till den största segern någonsin (som nationella alltid gör) eftersom det BARA gäller att få ut den viralt, för det är ju där alla är, right? Då räcket det med 15 SvP:are i illasittande dressmankostymer och halstatueringar så är revolutionen biff.
Citera
2015-03-09, 06:51
  #22952
Medlem
Judessons avatar
Hmm,det finns inga skivor längre på Arminius hemsida sedan ett tag tillbaka ska det vara så nu permanent eller? Det vore väldigt trist isåfall . Har ingen större lust att behöva mina köpa skivor från den mycket sämre Midgårds hemsida. Ofta saknar dom titlar jag vill ha
Citera
2015-03-09, 09:01
  #22953
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judesson
Hmm,det finns inga skivor längre på Arminius hemsida sedan ett tag tillbaka ska det vara så nu permanent eller? Det vore väldigt trist isåfall . Har ingen större lust att behöva mina köpa skivor från den mycket sämre Midgårds hemsida. Ofta saknar dom titlar jag vill ha
Ja de har slutat sälja skivor.
Citera
2015-03-09, 14:56
  #22954
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitrevolution
Senaste demonstrationen drog 170-200 deltagare va? Den där "stora" demonstrationer under valåret. Men skitsamma det kan vändas till den största segern någonsin (som nationella alltid gör) eftersom det BARA gäller att få ut den viralt, för det är ju där alla är, right? Då räcket det med 15 SvP:are i illasittande dressmankostymer och halstatueringar så är revolutionen biff.

Jag tycker att du dömer mig innan du har sett mig. Själv anser jag att min hakkorstatuering på ett smakfullt sätt interagerar med min dressmannkostym. Däremot håller jag med dig om att den är illasittande men anledningen är att det är svårt att kombinera passform med steroider och bodybildning. Jag föreslår att vi under demonstrationen tar ett litet uppehåll från skrikandet emot varandra, för att du ska ge min klädstil en rättvis bedömning.

Självklart är det viktigaste att få ut vårt budskap till så många som möjligt. Allt annat hade varit tjänstefel från vår sida. Vi lever i mediernas tidsålder. En viktigare fråga för vänstern att ställa sig borde vara varför ni får ett sådant litet genomslag med era demonstrationer? Varför ni saknar relevans för dagens frågor? Varför enbart "15 SvP:are i illasittande dressmankostymer" väcker sådant hopp och intresse hos allmänheten?

Antagligen är ni bara avundsjuka...
Citera
2015-03-09, 15:04
  #22955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judesson
Hmm,det finns inga skivor längre på Arminius hemsida sedan ett tag tillbaka ska det vara så nu permanent eller? Det vore väldigt trist isåfall . Har ingen större lust att behöva mina köpa skivor från den mycket sämre Midgårds hemsida. Ofta saknar dom titlar jag vill ha
De hade någon utförsäljning nyligen såg jag och de kanske inte vill sälja sådan musik längre eller nått.
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Jag tycker att du dömer mig innan du har sett mig. Själv anser jag att min hakkorstatuering på ett smakfullt sätt interagerar med min dressmannkostym. Däremot håller jag med dig om att den är illasittande men anledningen är att det är svårt att kombinera passform med steroider och bodybildning. Jag föreslår att vi under demonstrationen tar ett litet uppehåll från skrikandet emot varandra, för att du ska ge min klädstil en rättvis bedömning.


Förövrigt är det fel som någon föreslog att hålla inne med vart demon ska hållas för att försvåra för vänstern. De kommer motdemonstrera i vilket fall och så länge ingen nationalist skadas gynnas bara SvP av den extra uppmärksamhet som stökiga motdemonstrationer ger.
Citera
2015-03-09, 17:31
  #22956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Jag tycker att du dömer mig innan du har sett mig. Själv anser jag att min hakkorstatuering på ett smakfullt sätt interagerar med min dressmannkostym. Däremot håller jag med dig om att den är illasittande men anledningen är att det är svårt att kombinera passform med steroider och bodybildning. Jag föreslår att vi under demonstrationen tar ett litet uppehåll från skrikandet emot varandra, för att du ska ge min klädstil en rättvis bedömning.

Självklart är det viktigaste att få ut vårt budskap till så många som möjligt. Allt annat hade varit tjänstefel från vår sida. Vi lever i mediernas tidsålder. En viktigare fråga för vänstern att ställa sig borde vara varför ni får ett sådant litet genomslag med era demonstrationer? Varför ni saknar relevans för dagens frågor? Varför enbart "15 SvP:are i illasittande dressmankostymer" väcker sådant hopp och intresse hos allmänheten?

Antagligen är ni bara avundsjuka...

Hatten av! Trevligt när folk faktiskt kan skämta lite om stereotyper

Nu har jag inte varit på en demonstration på nästan 10 år. Anser att det är ett dött medium. Om "högerextrema" skulle samla samma antal som vänstern gör på sina demonstrationer så skulle resultatet bli detsamma, ingen bryr sig. Oavsett om du/man är höger/vänster/liberal/marsian så är demonstrationen död, såvida dessa inte blir enorma, alltså hundratusentals aktivt deltagande individer. Titta bara på kärrtorpspektaklet då ett par tusen samlades, vad hände? Ingenting.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback