• 1
  • 2
2012-12-26, 19:43
Medlem
Som rubriken lyder så vill jag få min elgitarr att inte skorra skorra är när strängen nuddar banden och då blir det ett speccielt ljud. Mvh
Citera
2012-12-26, 19:45
Medlem
fmlfmlfmls avatar
tryck ordentligt?
Citera
2012-12-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fmlfmlfml
tryck ordentligt?
nej men det skorrar bara nar jag slår strängen helt vanligt utan att hålla in
Citera
2012-12-26, 19:57
Medlem
Madman77s avatar
Låter det likadant när du spelar över hela halsen?
Citera
2012-12-26, 19:58
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZonE
Som rubriken lyder så vill jag få min elgitarr att inte skorra skorra är när strängen nuddar banden och då blir det ett speccielt ljud. Mvh

justera höjden på bryggan... justera ev också truss rod:en (vet inte vad det heter på svenska) den som gör att halsens kurvatur ändras
Citera
2012-12-26, 20:01
Medlem
Madman77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
justera höjden på bryggan... justera ev också truss rod:en (vet inte vad det heter på svenska) den som gör att halsens kurvatur ändras

Bra idé. Men kan vara så att halsen är böjd. Då kan man inte göra så mycket åt saken.
Citera
2012-12-26, 20:06
Medlem
Du bör nog justera halsen! om det nu tex är en strata så kanske du kommer åt att justera uppe vid huvudet vid halsens början. Annars så kan du skruva bort halsen från kroppen och justera den via "skruvstången" (med skruvmejsel). om det känns för svårt, lämna in den på service!
Citera
2012-12-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madman77
Låter det likadant när du spelar över hela halsen?
nej bara den översta och den tredje uppeifrån men på den tredje så skorrar det bara när jag spelar på första bandet
Citera
2012-12-26, 20:09
Medlem
[quote=frazistasi]Du bör nog justera halsen! om det nu tex är en strata så kanske du kommer åt att justera uppe vid huvudet vid halsens början. Annars så kan du skruva bort halsen från kroppen och justera den via
Citera
2012-12-26, 20:13
Medlem
Vad kan drt kosta ungefär att lämna in den på service?
Citera
2012-12-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerZonE
Vad kan drt kosta ungefär att lämna in den på service?

ett par hunda kanske, beror på vad det gäller också. Jag skulle nog passa på att få en hel genomgång av gitarren på samma gång.
Citera
2012-12-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazistasi
ett par hunda kanske, beror på vad det gäller också. Jag skulle nog passa på att få en hel genomgång av gitarren på samma gång. :)
ja jag tänkte göra det efter nyår tack så mycket för hjälpen :)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in