2012-12-26, 19:39
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Julen och alla andra semestertider brukar vara väldigt stökiga på FB. I mångt och mycket på grund av att ungarna är lediga från skolan. Men i år tycker jag att det varit rätt så lugnt.

Stämmer detta om vi ser på antal utdelade varningar etc? Eller är det bara jag som levt i en bubbla

Om ja, vad tror ni är skillnaden från andra år?
Citera
2012-12-26, 20:23
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Hej,

Julen och alla andra semestertider brukar vara väldigt stökiga på FB. I mångt och mycket på grund av att ungarna är lediga från skolan. Men i år tycker jag att det varit rätt så lugnt.

Stämmer detta om vi ser på antal utdelade varningar etc? Eller är det bara jag som levt i en bubbla

Om ja, vad tror ni är skillnaden från andra år?

Jag är nog benägen att hålla med dig. Forumet har verkat rätt dött detta året.
Vad det beror på vetifan, men att det är för mycket 90-talister som inte har vett att ägna forumet den uppmärksamhet det förtjänar är väl kanske en bidragande orsak :P
Citera
2012-12-26, 21:24
Medlem
rfvs avatar
Eller så hade dem flesta en bra jul..?
Citera
2012-12-26, 22:10
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Julen och alla andra semestertider brukar vara väldigt stökiga på FB. I mångt och mycket på grund av att ungarna är lediga från skolan. Men i år tycker jag att det varit rätt så lugnt. /.../ Om ja, vad tror ni är skillnaden från andra år?
Årets julhelg – hittills. Om vi tar t.ex. julafton:
Skillnad gentemot tidigare år vet jag dessvärre inte – men julafton i år var det relativt extremt lågtryck på. I alla fall om vi talar om dagtid. Onlinesiffran var förbluffande låg stora delar av dagen. Jag tyckte mig se att framför allt "kända" användare lyste med sin frånvaro (på de forumdelar jag kollade in).
Lugnare än vanligt får dock de mer gamla (och frekventerande) FB-rävarna svara på.

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Jag är nog benägen att hålla med dig. Forumet har verkat rätt dött detta året.
Vad det beror på vetifan, men att det är för mycket 90-talister som inte har vett att ägna forumet den uppmärksamhet det förtjänar är väl kanske en bidragande orsak :P
Är det några som har varit här (om man nu kan bedöma sådant utefter texter etc.) så är det nog denna ålderskategori. Tittar man på textbearbetning, tonanslag och heta ämnen-listorna och hur det har sett ut just där (generellt sett) har det nog varit mest unga skribenter, vad jag har kunnat analysera.

Samtidigt bör väl sägas att det inte riktigt hänt något stort eller dramatiskt under julhelgen 2012.
Tråden som nu ligger etta på aktuella händelser–heta ämnen-listan, Mellandagsrean 2012, har legat i topp om jag sett rätt större delen av helgen.
Lugnt således.
Citera
2012-12-26, 22:26
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen
Årets julhelg – hittills. Om vi tar t.ex. julafton:
Skillnad gentemot tidigare år vet jag dessvärre inte – men julafton i år var det relativt extremt lågtryck på. I alla fall om vi talar om dagtid. Onlinesiffran var förbluffande låg stora delar av dagen. Jag tyckte mig se att framför allt "kända" användare lyste med sin frånvaro (på de forumdelar jag kollade in).
Lugnare än vanligt får dock de mer gamla (och frekventerande) FB-rävarna svara på.

Är det några som har varit här (om man nu kan bedöma sådant utefter texter etc.) så är det nog denna ålderskategori. Tittar man på textbearbetning, tonanslag och heta ämnen-listorna och hur det har sett ut just där (generellt sett) har det nog varit mest unga skribenter, vad jag har kunnat analysera.

Samtidigt bör väl sägas att det inte riktigt hänt något stort eller dramatiskt under julhelgen 2012.
Tråden som nu ligger etta på aktuella händelser–heta ämnen-listan, Mellandagsrean 2012, har legat i topp om jag sett rätt större delen av helgen.
Lugnt således.

Traditionellt så har Julen, sport- och påsklov varit ett rent helvete med diverse skittrådar och trams. Denna jul så känns det som om det var frid och fröjd. Och om det snöar och är jävligt väder så torde ju fler spendera tid inne och på nätet

Men hur som, själv är jag glad över att jag inte känt av den fasansfulla skitstormen vi fått se under tidigare år.
Citera
2012-12-27, 02:55
Medlem
BigFatCones avatar
Julloven har varit rätt lugna, i alla fall dom åren jag har varit moderator. Tror det beror på att det är mer av en familjeledighet så kidsen helt enkelt inte har haft tid och möjlighet att häcka framför datorn.
Citera
2013-03-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Julloven har varit rätt lugna, i alla fall dom åren jag har varit moderator. Tror det beror på att det är mer av en familjeledighet så kidsen helt enkelt inte har haft tid och möjlighet att häcka framför datorn.
Nu märks det iaf i Nya Ämnen att det är påsklov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in