2012-12-18, 13:46
Medlem
Medalines avatar
Då är det bara en vecka kvar till mellandagsrean drar igång.
Först ut är de stora elektronikkedjorna, El-Giganten, SIBA och Media Markt som startar redan klockan 08 på juldagsmorgonen.

NetonNet ska tydligen ha ett erbjudande om 200 kr i rabatt på valfri vara, om man handlat via deras nätbutik innan jul. (oavsett belopp) Rabatten ska komma via mail efter julen.

Tänkte att vi kunde tipsa varandra om bra köp och sköna rabatter i den här tråden.
Citera
2012-12-18, 13:51
Medlem
Skabbtantens avatar
Troligtvis kommer det inte finnas många "tips" då mellandagsrea och alla andra reor (verkar finnas mängder av reor nuförtiden) är mer ett måste än en sanning. Priserna kommer inte vara direkt nedsatta på populära produkter.

Möjligen kommer utgående saker sänkas lite, men det har ofta inte ens med rean att göra.
Citera
2012-12-18, 14:34
Medlem
Medalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabbtanten
Troligtvis kommer det inte finnas många "tips" då mellandagsrea och alla andra reor (verkar finnas mängder av reor nuförtiden) är mer ett måste än en sanning. Priserna kommer inte vara direkt nedsatta på populära produkter.

Möjligen kommer utgående saker sänkas lite, men det har ofta inte ens med rean att göra.

Jag tror att det kan finnas bra klipp att göra.
Både hemelektronik och sport/kläder-branschen har det tuft just nu.
Finns utrymme för kunder att göra bra köp.
Citera
2012-12-18, 14:36
Medlem
kan vi inte lägga ner mellandagsreorna nu, är ju rena bluffen i de allra flesta fall. de höjer priset på varan 1 månad innan och sänker efter julafton, är det att kalla rea?

så himla trött på alla som går på reor, tänk om vi alltid kunde ha lite lägre priser istället.

men kvinnor och lågutbildade kommer alltid gå på skiten.
Citera
2012-12-18, 15:24
Medlem
Kommer att hålla utkik efter Nokia lumia 800 och Nokia 808 - hojta/pm:a mig om ni ser något fint erbjudande!
Citera
2012-12-18, 15:29
Medlem
lollan55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johstef
kan vi inte lägga ner mellandagsreorna nu, är ju rena bluffen i de allra flesta fall. de höjer priset på varan 1 månad innan och sänker efter julafton, är det att kalla rea?

så himla trött på alla som går på reor, tänk om vi alltid kunde ha lite lägre priser istället.

Sant, vet dock att Webhallen brukar ha trovärdig mellandagsrea! Håller koll på priserna där, och jag bekräfta att inget höjs där inte.
Citera
2012-12-18, 15:39
Medlem
Oliveiras avatar
[quote=Johstef]kan vi inte lägga ner mellandagsreorna nu, är ju rena bluffen i de allra flesta fall. de höjer priset på varan 1 månad innan och sänker efter julafton, är det att kalla rea?

men kvinnor och lågutbildade kommer alltid gå på skiten. [/QUOTE

Fast det är väl just det som är poängen med en sådan här tråd. Att skilja de falska erbjudandena från de riktiga. Nu är det ju också enklare än någonsin att se en produkts pris över tid, med hjälp av Prisjakt och andra tjänster.
Citera
2012-12-18, 16:23
Medlem
Hicoxs avatar
Ifall man är osäker på om varan verkligen sjunkit i pris så kan man ju alltid ta och kolla upp det på prisjakt.se och därifrån klicka på prisstatistik. Då kan man se hur priset på produkten har förändrats sen en tid tillbaka.

Och prisjakt sägs väl vara oberoende, så ingen risk att bli lurad..
Citera
2012-12-18, 19:29
Medlem
elimes avatar
Jag är väldigt sällan ute och krigar på mellandagsrean men iår tänkte jag kika efter en tv till sovrummet, har kollat in några modeller som är intressanta och håller tummarna för en liten prissänkning..
För två år sedan köpte jag ny tv till vardagsrummet på ONOFFs rea, den var rejält nedsatt. Det var iofs kanske en bidragande faktor till att det gick som det gick för dom

Följer tråden med spänning. Sen hoppas jag att alla gnälljävlar som säger att det absolut inte finns någon form av chans att fynda på rean håller sig borta så att tråden får bestå av tips på bra reagrejjor.
Citera
2012-12-18, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johstef

Som sagt, har man koll på priserna innan så blir man inte lurad. Om man inte har det så förtjänar man att bli lurad och därmed basta.
Citera
2012-12-18, 22:23
Medlem
superflash2s avatar
Jag har tänkt knipa ett Playstation 3 superslim 500gb på mellandagsrean. Ser någon nåt schysst erbjudande så får ni gärna hojta med ett PM eller i tråden Lycka till på eran mellandagsreajakt för övrigt!
Citera
2012-12-18, 22:26
Medlem
mrsraptorrs avatar
Har hört att det kommer vara mindre reor i jul än dessförinnan pga av att det har gått så dåligt för för de olika butikerna. Man har helt enkelt inte köpt in så mycket varor.

Eller gällde det bara för kläder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in