2012-12-26, 01:55
Medlem
Jag har haft problem med ett x antal kanaler som har försvunnit efter hand. Efter en kanalsökning jag utförde nu, ersattes alla mina nordiska viasat-kanaler med de baltiska. Oavsett vilken satellit jag väljer etc så blir resultatet av kanalsökningen den samma. Testade att manuellt söka efter frekvenser på Astra, men ingen av de jag kunde hitta på nätet gick att finna genom sökningen.

Om någon som har lite erfarenhet kunde hjälpa mig vore det tacksamt.
Citera
2012-12-26, 02:07
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansen
Oavsett vilken satellit jag väljer etc så blir resultatet av kanalsökningen den samma.
Hur menar du nu? De två satelliterna som Viasat använder, Astra 4A och SES 5, ligger på "samma position" sett här nerifrån, 4.9 grader öst, och fås in med en och samma kanalsökning på positionen.

Vad är det för andra satelliter du pratar om?
Citera
2012-12-26, 02:10
Medlem
När jag ska kanalsöka så kan jag välja satellit t.ex. Den enda satelliten jag får någon vettig signal av är Astra. Men jag hittar bara viasat baltikum nu efter att jag kanalsökte, när jag redan hade viasat nordic
Citera
2012-12-26, 02:19
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansen
Den enda satelliten jag får någon vettig signal av är Astra
Ja? Det är ju mot den som din parabol är riktad när du har Viasat-abonnemang. Alltså Astra på 4.9 öst, finns en del andra Astra-satelliter i andra väderstreck också.

I övrigt begriper jag inte vad du menar. Baltic-kanalerna är ju ordagrant just kanaler i mängden på sina transpondrar på satelliten. Det finns runt 500 kanaler på 4.9 öst. Om inte en komplett kanalsökning hittar de kanaler du har abonnemang för av dessa, så bör du kontakta Viasat.
Citera
2012-12-26, 02:22
Medlem
Den vill bara söka på thor eller sirius om den ska söka automatiskt, vilket inte ger något resultat så klart, men när jag ska söka manuellt på Astra så har jag ingen aning vilken frekvens jag ska ange för att få alla kanaler jag hade innan. Den standardfrekevens som finns från början är för de baltiska kanalerna.
Citera
2012-12-26, 10:10
Medlem
Kabeltattarens avatar
Här har du några frekvenser att välja på: http://www.lyngsat.com/packages/viasat.html
Citera
2014-02-07, 18:27
Medlem
Kebabsugers avatar
viasat är bajs

signalstyrka 100%
signalkvalitet 94%

startar automatisk kanalsökning
signalstyrka 0%
signalkvalitet 0%

hittade 0 kanaler var god försök igen

tappar all signal vid varje sök försök

lol starta om funkade :P
Senast redigerad av Kebabsuger 2014-02-07 kl. 19:11.
Citera
2014-02-07, 19:16
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
viasat är bajs

Eller så är det SBS...
Citera
2014-03-03, 22:44
Moderator
Ruskigbusss avatar