2005-04-26, 20:39
Medlem
[Pinkey]s avatar
Tänkte bara kolla vad folk har för sig under valborgmässoafton.
Någon som har knåpat ihop något fyrverkeri av något slag? Smällare, raketer, fontäner, starmines m.m?
Själv har jag börjat på en liten arsenal, för tillfället så ligger den på 6 raketer, 23 smällare, 5 fontäner och yterligare cirka 5 stycken små "krims-krams" pjäser.
Jag och Pihop planerar att fira valborg tillsammans, så vi sätter upp varsinn arsenal. Ser fram emot valborg
Citera
2005-04-26, 20:59
Medlem
Jomazis avatar
Här i Skåneland så finns tyvärr inte den fina traditionen att smälla kring valborg. Filma gärna det ni gör och släng upp på omap, hade varit intressant att se
Citera
2005-04-26, 21:56
Medlem
Smokebombs avatar
Måste slänga ihop ngt! Shiiiiiiiiiiiittttttttt!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2005-04-26, 22:08
Bannlyst
http://www.big-boys.com/articles/bonfireblowup.html

Oki. INTE bensin iaf.
Citera
2005-04-27, 00:54
Medlem
zoccers avatar
Såklart man ska bränna lite pyro på Valborg. Inga stora grejer, mest raketer av olika slag. Ska också göra ett försök med gröna stjärnor i en starshell. Hinner jag så försöker jag fixa till lite romerska ljus.

Ett litet urval av vad som skall förbrukas på Valborg ligger på Omap.
Citera
2005-04-27, 00:55
Medlem
[Pinkey]s avatar
vi planerar att filma allt sammans, slänger upp filmerna så fort jag får tid.
Citera
2005-04-29, 21:43
Medlem
Smokebombs avatar
Gjorde en batch på 200 gram krut idag. När det är torrt imorgon blir det till att sätta i tjärstubin och berätta för ett par utvalda brevlådor vad vi tycker om ägarna till dem
Citera
2005-04-29, 23:00
Medlem
Pyromaniac_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Gjorde en batch på 200 gram krut idag. När det är torrt imorgon blir det till att sätta i tjärstubin och berätta för ett par utvalda brevlådor vad vi tycker om ägarna till dem

Ge fan i det! Bara onödig skadegörelse, använd krutet till något vettigare istället!
Citera
2005-04-30, 08:20
Medlem
pihops avatar
Håller helt med talaren ovan...varför förstöra saker när man kan göra så mycket häftigare effekter...och åker ni fast kan ni bidra till att det blir svårare att få tag i kemikalier i framtiden om folk får uppfattningen att ungdomar spränger saker med hemmagjorda sprängämnen.
Citera
2005-04-30, 14:52
Medlem
Smokebombs avatar
Han sprängde min brevlåda på nyår...

Ska vi se vad han säger om jag bränner av 200 gram krut i hans låda 3 på natten
Citera
2005-04-30, 15:12
Medlem
Flavuss avatar
Jag blev precis klar med mina pjäser:
2" starmine med vita glitterstjärnor
3 st 1" mörsare med olika effekter i varje

Grand finale, bestående av något jag aldrig gjort förrut nämligen en 3" (75mm) mörsare med ett skott bestående av en tennisboll full med ca 60g gula stjärnor och Bp granulater som isärskjutningsladdning. 45g bra BP granulater ska hjälpa den att lyfta åtminståne 40-50m hoppas jag.
Jag ber till högre makter att den fungerar som den ska Det är så jävla torrt ute, så man måste vara lite försiktig.

Förhoppningsvis kan jag ev filma lite... dock med mobilkamera

Skriv och berätta hur era pjäser blev!!
Citera
2005-04-30, 17:12
Medlem
Escanios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Här i Skåneland så finns tyvärr inte den fina traditionen att smälla kring valborg. Filma gärna det ni gör och släng upp på omap, hade varit intressant att se

tycker det är tråkigt varför är det så egentligen? får ta och skjuta upp lite egna grejer kanske
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in