2005-04-30, 18:08
Medlem
psilos avatar
Jag och några vänner ska till flavus och beskåda hans verk och fira hans födelsedag. Jag släpar nog med mig en 2" mörsare till honom oxå..
Citera
2005-05-01, 02:56
Medlem
psilos avatar
Tänkte rapportera vad jag och flavus drog av nu inatt (i drömmarnas land ). Bilder och filmer kommer på oma snart förhoppningsvis.

3st 1" mörsare, med cylinderformade skott
1st 2" starmine
1st 3" mörsare, klotrunt skott (av en tennisboll ;P)
2st 2" mörsare en kommersiell och ett hemmabygge med en bensinladdning på ca 1,5dl
3st saluter med kanonen a' , ca 4g(första), 7g(andra) och till sist 10g(då gick den sönder)
1st big-size smällare laddad med BP(bild på oma)

Det mesta drogs av med eltändning på säkert avstånd, så allt för oansvariga påstår jag nog inte att vi var.
Citera
2005-05-01, 08:05
Medlem
^swestres^s avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,639181,00.html
Citera
2005-05-01, 13:09
Medlem
Flavuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psilo
Tänkte rapportera vad jag och flavus drog av nu inatt (i drömmarnas land ). Bilder och filmer kommer på oma snart förhoppningsvis.

3st 1" mörsare, med cylinderformade skott
1st 2" starmine
1st 3" mörsare, klotrunt skott (av en tennisboll ;P)
2st 2" mörsare en kommersiell och ett hemmabygge med en bensinladdning på ca 1,5dl
3st saluter med kanonen a' , ca 4g(första), 7g(andra) och till sist 10g(då gick den sönder)
1st big-size smällare laddad med BP(bild på oma)

Det mesta drogs av med eltändning på säkert avstånd, så allt för oansvariga påstår jag nog inte att vi var.

Fy fan va roligt vi hade.... Tyvärr blev inga filmer sådär värst bra, men kanske 3" bomben håller någorlunda kvalitet....(förbannade mobilkamera )
Nu blir det till att laga, öh, eller varför inte bygga en ännu större och hållbarare kanon

Hur blev era krevader då??
Citera
2005-05-01, 13:40
Medlem
zoccers avatar
Sköt mest raketer av olika de slag. Några mycket lyckade, några sisådär och ett par misslyckade. Blandat resultat alltså.

En svartkrutsraket i PVC-rör med flashladdning fick för sig att leka u-båt istället för att lyfta mot skyn. For omkring på och under vattnet en stund tills knallen kom då raketen/ubåten var precis under vattenytan. Rätt kul effekt.
Vilket genast fick mig att börja fundera på någotslag av vattenpjäs, alltså en som var GJORD för att fungera på och under vatten. Har svaga minnen att det fanns sådana komersiella tidigare.

Prövade också en för mig ny konstruktion av romerska ljus - funkade faktiskt lite bättre än de tidigare, även om jag inte var helt nöjd. Justeringar behövs.

Men på det hela taget en riktigt lyckad kväll.
Citera
2005-05-01, 16:50
Medlem
[Pinkey]s avatar
det blev lite smällare, raketer, fontäner m.m. Lägger upp filmerna..... någonstans.... så fort som pihop har importerat dom.
Citera
2005-05-01, 19:41
Medlem
Vlad Tepess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
http://www.big-boys.com/articles/bonfireblowup.html

Oki. INTE bensin iaf.

Så klockren
Citera
2005-05-01, 20:20
Medlem
psilos avatar
Den filmen påminner om mina vänner natten innan valborg..
Citera
2005-05-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Pinkey]
det blev lite smällare, raketer, fontäner m.m. Lägger upp filmerna..... någonstans.... så fort som pihop har importerat dom.

Yalla Yalla! Hoppas du läger upp den där när det smäller i handen på dig också
Citera
2005-05-04, 16:49
Medlem
[Pinkey]s avatar
vadå smäller i handen? det var bara en KNO3/Socker fontän där bottenpluggen var lite svag. (den flög ut). när du säger att den small i handen så låter det som om jag inte borde ha en hand kvar.
Citera
2005-05-04, 17:04
Bannlyst
Det blev inte så mycket för mig.
Men jag han väll med 3st smällare varav en var av lite "kaliber".
Och en massa små raketer. Några som var konstruerade för att stiga högt och några för att istället för "tjut knall" stiga med ett "tjut tjut tjut fjoff".

Funderade även på en tjut knall raket med tcap mix i slutet. Men jag vill ogärna använda denna farliga substans över huvudtaget så jag slog snabbt de tankarna ur huvudet.

Plus en del expriment lämpade för film effekter.
Den roligaste var blod splatten som slängde ca 2l liter vatten åt alla håll och delade skydds plankan på mitten. Skön och dov Poff! (Har film)
Underskattade kraften i visselmix, endå hade jag endast ca 2g.
Sen div flash, rök och ljudeffekter.
Citera
2005-05-05, 01:52
Medlem
pihops avatar
Astrolit...den filmen vill jag se...min visselmix brinner bara fort men inte så shockartat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in