2012-12-24, 21:02
Medlem
Spacechases avatar
Tja, beställde hem ett paket från cdon nyss där man fick med Xbox 360 Slim 250gb, Skyrim, Och så la jag till Halo 4 . Nu är det så att jag har en "liten fråga". Har suttit o läst på massor threads på nästan alla forum man hittar, Och det är det att xbox ska ligga ner eller stå upp? Vissa säger att det repas när det står upp, vissa säger att det repas liggandes och att det är dåligast ventilation så så och så , Får panik här och vet inte hur man ska ha det, Har en kompis som har haft det ståendes i alla år och funkat perfekt, och en annan som har liggandes. Spelar det ens någon roll? Vill verkligen ha ett "rakt korrekt svar" inte bara vad ni tycker!
Citera
2012-12-24, 21:06
Medlem
Spelar absolut ingen roll, Jag har haft det både stående och liggande. och om du har det stående så se till att du har skivinmatningen uppåt.

Hoppas att du förstår

God Jul
Citera
2012-12-24, 21:08
Medlem
Skyishs avatar
Det spelar ingen roll. Jag rekommenderar dig att ha det liggandes då chansen är att du välter omkull det.
Citera
2012-12-24, 21:10
Medlem
Skivan kan repas om ditt xbox är på och skivan är i medans du flyttar på xboxet. Hände mig en gång iaf.. eller det låter som xboxet går sönder inuti, men det är ingen fara typ,..
Citera
2012-12-24, 21:10
Medlem
Spacechases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Det spelar ingen roll. Jag rekommenderar dig att ha det liggandes då chansen är att du välter omkull det.

Om man inte skulle välta den, Vad är bäst då då?
Citera
2012-12-24, 21:15
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacechase

Jag har redan besvarat din fråga. Det finns inget "bättre" sätt bortsett från de potentiella riskerna med att ha det stående. Du ska dessutom undvika att flytta konsolen när den är igång.
Citera
2012-12-24, 21:22
Medlem
Spacechases avatar
Citat:
Jag har redan besvarat din fråga. Det finns inget "bättre" sätt bortsett från de potentiella riskerna med att ha det stående. Du ska dessutom undvika att flytta konsolen när den är igång.

Okej tack så mycket, Nu när vi endå "babblar" jag har en fråga till, Min TV bänk har ett ganska "trång" plats för dvd och och sånna saker på baksidan är det bara hål för sladdarna kan xboxet ligga där eller kommer det få för dålig ventilation? Tex om jag sitter o gamear i 3 timmar så blir det RROD elr nåt!
Citera
2012-12-24, 21:26
Medlem
Citat:
Okej tack så mycket, Nu när vi endå "babblar" jag har en fråga till, Min TV bänk har ett ganska "trång" plats för dvd och och sånna saker på baksidan är det bara hål för sladdarna kan xboxet ligga där eller kommer det få för dålig ventilation? Tex om jag sitter o gamear i 3 timmar så blir det RROD elr nåt!

Ett xbox 360 slim kan inte få RROD vad jag vet av överhettning. om det står för trångt och det blir för varmt så får du ett meddelande "Your xbox will shut down soon" och då är det bäst och savea och låta xboxet svalna
Citera
2012-12-24, 21:27
Medlem
Skyishs avatar
Citat:

Det är inga som helst problem så länge det inte är 100% instängt. God jul och hoppas du får många roliga timmar med din konsol.
Citera
2012-12-24, 22:24
Medlem
Spacechases avatar
Citat:
Det är inga som helst problem så länge det inte är 100% instängt. God jul och hoppas du får många roliga timmar med din konsol.

Du, DETSAMMA!
Citera
2012-12-24, 22:58
Medlem
Citat:
När det kommer till småsaker eller otur så skulle jag säga att du borde ha den liggandes. Även om du inte råkar välta den så kan en liten stöt vara mycket allvarligare om konsolen står upp än vad det hade varit om konsolen legat ner. Den enda fördelen med att ha konsolen ståendes skulle i så fall vara att det är lättare att ta av och sätta på HDD:n - vilket man ändå oftast gör när konsolen är avstängd och har du den då liggandes så kan du riskfritt lyfta och luta konsolen för att få ett bättre grepp runt HDD:n.

Enligt mig känns det för ostabilt att ha en konsol ståendes om du inte har möbler eller andra elektronikprylar som ger konsolen ett bra sidostöd.
Citera
2012-12-31, 08:26
Medlem
Paladins avatar
Köpte själv ett xbox 360 slim med skyrim och forza till på cdon till min son och kan meddela att vi har det liggandes av säkerhetsskäl . Fungerar ypperligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in