2012-12-24, 20:38
Medlem
Mumbologis avatar
Hej, jag är ute efter en laptop under denna mellandagsrea som man kan spela spel på. Detta är en ypperlig tid att införskaffa en ganska bra laptop då många för 8200 plötsligt hoppar ner i 7000 kategorin.

Jag söker en laptop som högst får kosta 7500 kronor. Jag har kollat på de allra vanligaste sidorna som netonnet, Siba, CDON etc. Jag har dock väldiga problem när jag googlar grafikkorten på datorerna som verkar intressanta vad som är bäst och vad som är sämst. Benchmark har inte varit till mycket av hjälp då laptop-kort blir väldigt speciellt.

Och jag har sett många laptops som klarar av väldigt mycket men fortfarande inte behövde vara något "SUPERGAMER MSI" för 14 lök. Så jag behöver inte uppläxningen om att 7500 är för lite.

Jag skulle jättegärna tacka för alla förslag någon ger mig. Spela spel är absolut viktigast. Behöver inga halvbra laptop högtalare inbyggda eller dylikt. 1366x768 duger så länge spelen flyter med bra fps.

Tack så jättemycket till den som orkar ge lite förslag!
Citera
2012-12-24, 21:28
Medlem
Mewseeks avatar
Vilka spel hade du tänkt spela?
Citera
2012-12-24, 22:42
Medlem
nalss avatar
Köp stationärt så för du bra mycket bättre dator för de pengarna.
Citera
2012-12-25, 12:15
Medlem
pubisboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nals

fantastiskt jävla bra tips till en snubbe som vill ha en laptop
Citera
2012-12-25, 12:48
Medlem
SavageRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nals

Kanske det värsta svaret man kan få... ganska uppenbart att man får säkert 70% mer för pengarna om man köper stationär. I alla fall om du plockar ut de billigaste delarna och bygger själv. Men killen vill ha en laptop, då rekommenderar man laptops som uppfyller kraven.

Själv har jag ägt en laptop under mitt liv (var väl 7). Alltid varit emot dem, men nu måste jag skaffa en på grund av andra skäl.
Funderat på denna:
http://www.elgiganten.se/product/dat...r-dator-silver

Det jag vill göra med min är framför allt att surfa och ha en snygg/skön layout. Inget skit.
Den ska självklart klara PS och videoredigeringprogram. Eftersom att den kostar så pass mycket som den gör så bör den klara många spel, inte de allra nyaste på högsta kvalité. Men den ska ha ett bra flyt i de "populära".

Tror att den jag hittat kan vara vettig, ser i alla fall riktigt clean ut. Gillar det.
Sen om jag förstått mig på laptop-världen rätt så har de olika färgerna olika hårdvara. Den silvriga 3-serien har AMD (processor och grafik) den svarta har intel (i3, i5, i7 och nvidia) skulle chansa på att man får en i5:a kanske så illa att det är en i3:a i den. Om jag förstått det rätt så kostar den exakt lika mycket. Inte hittat den på svenska marknaden dock? Skulle gärna vilja se specifikationer på den svarta innan jag åker och plockar ut den silvriga. Tror inte att det är någon mellandagsrea för övrigt. Men du får 3-serien för 7500-7650 med ett års drulle.

MVH.

EDIT:
Får en känsla av att det är mycket för pengarna. Man har en hårddisk som går att belasta med mycket (blir förmodligen riktigt seg med tiden...) återstår att se, men jag tror det.
Allt RAM den har bör göra att du kan köra mycket skit samtidigt och även koppla upp den till en fet LED-TV med schyst kvalléé (95% säker att den har HDMI).
Processorn och grafikkortet kan jag inte riktigt säga något om, det senaste kortet jag köpte till stationära var ett Radeon HD 4850 1GB om jag inte mins fel... det var det 3:e värsta AMD kortet för ca 3-4 år sen. Spelar inte så mycket men jag har gjort det tidigare. Kortet klarar av D3, WOW, SC 2? NFS shift, hot pursuit.. men som jag nämnt så har jag ingen erfarenhet med laptops.

Alla har såklart olika nackdelar, men jag tog fram dessa.

Nackdelar:
Ingen SSD
Ingen 3G (alltså plats för SIM-kort)
(Gjort en snabb sökning och fått fram att någon tycker att wi-fi strular samt att win8 är k*k) :-)
Går ju alltid att dra in något annat operativsystem.
Senast redigerad av SavageRS 2012-12-25 kl. 13:02.
Citera
2012-12-25, 17:08
Medlem
SavageRSs avatar
Kom precis hem från Elgiganten i Kungens Kurva. Hittade ett exemplar i silver utav Samsung 3-serien.
http://www.elgiganten.se/product/dat...r-dator-silver

Ingen rea, priset slutade på 8095:-
Fick med Norton antivirus samt en 3G-sticka som funkar i 1 vecka? Tydligen något kontantkort.

Har inte öppnat kartongen ännu, men 85% säker på att man blir nöjd :-P
Citera
2012-12-26, 15:46
Medlem
Mumbologis avatar
Just Samsung som säljer datorer känns lite sådär. Nu såg ju den här faktiskt ganska trevlig ut men jag hade föredragit en ASUS ärligt.

Här är en jag tittat på som verkar prisvärd tills det står Acer på märket. Men vad tycks om denna?
Acer Aspire V3-571G 15.6" HD
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=761700

EDIT: Specs: Processor: Intel Core i7 3630QM 2.4Ghz
Minne: 8GB DDR3
Grafik: GeForce GT 640 2GB
Hårddisk: 750GB
Senast redigerad av Mumbologi 2012-12-26 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in