2012-12-24, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Har vi namnet på den efterlyste passeraren
Nej, inte än.
Citera
2012-12-24, 10:32
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKir
Hur lyckas man med detta? Svenskt rättsväsende i sitt esse...

Länk till artikel http://www.unt.se/sigtuna/efterlyst-...a-2029003.aspx

Dialogpoliser skickades antagligen dit för att snacka honom till att gå till fängelset...
Citera
2012-12-24, 14:42
Medlem
Jag var där när det hände (eller vid samma tid i alla fall). När jag kom till bagageutlämningen var det en flight som nyligen landat från Phuket med massor av brunbrända Svennebananer. Det var två poliser som stod i gången ut till ankomsthallen. 2 st säkerhets vakter vid tull utgången (inte vanliga tulltjänstemän). Utöver det var det 3 st 2 manna team poliser i ankomsthallen. På Arlanda express hållplatsen var det ett 2-manna team poliser som försökte kolla så att ingen flydde med hjälp av tåget. I garagen sökte man igenom bilarna innan man fick lämna platsen. Det ska sägas att jag inte vet om mannen hade sluppit igenom redan innan jag kom och att man från polisens sida var orolig att han gömde sig kvar vid banden. Det var ganska förvirrat bland poliserna och de verkade inte ha så god lokalkännedom av Arlanda. För dom började springa åt ena hållet för att sedan vända och springa åt andra.

Sen med risk att gå off-topic var poliserna vid Arlanda expressen, i gången mellan terminal ankomsthall och ett av dom patrullerande teamen bestående av 2 st kvinnliga poliser. Utan att för den del insinuera att dom skulle vara sämre på att utföra sitt jobb, men det var något jag reflekterade över. Kvinnliga poliser på Arlanda är iofs ingen ovanlighet, då dom får utföra visitationer på båda kön där män inte får göra det. Så det finns en praktisk anledning. Men när man ser liknande händelser i city så brukar det var väldigt annorlunda personal.
Citera
2012-12-24, 19:38
Medlem
flingaroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Säkerheten är kass på Arlanda
Jepp..tagit mig till Spanien utan att visa pass en enda gång från Arlanda.

Var två brittiska män som var på väg att ryka ihop vid bandet på Heathrow i somras. Ena gubben råkade stöta till andra gubbens fruga med sin väska när han lyfte av den. Maken, som försvarar frugans heder, skriker att han är en twat och måste be om ursäkt och så fortsatte det ett tag fram och tillbaka Sjukt att beskåda egentligen, ställde mig emellan dom, men dom blängde på varandra en bra bit till. Tror det är ganska vanligt faktiskt..
Citera
2012-12-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flingaroo
Jepp..tagit mig till Spanien utan att visa pass en enda gång från Arlanda.

Var två brittiska män som var på väg att ryka ihop vid bandet på Heathrow i somras. Ena gubben råkade stöta till andra gubbens fruga med sin väska när han lyfte av den. Maken, som försvarar frugans heder, skriker att han är en twat och måste be om ursäkt och så fortsatte det ett tag fram och tillbaka Sjukt att beskåda egentligen, ställde mig emellan dom, men dom blängde på varandra en bra bit till. Tror det är ganska vanligt faktiskt..
LOL. Man behöver inte pass till Spanien!
Citera
2012-12-24, 20:48
Medlem
flingaroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netscull
LOL. Man behöver inte pass till Spanien!
Det brukar ju va en fördel att uppvisa rätt identitet när man checkar in dock..^^ Vi var dom enda som inte visade.
Citera
2012-12-24, 22:22
Medlem
Det tydligen lätt att komma in in Sverige , det ät bara att springa förbi passkontrollen , sen är det klart .........eller ? Får dom permanent uppehålls tillstånd hos någon batikhäxa hos soc sedan eller måste det gå genom migrationsverket tro?
Citera
2012-12-25, 01:00
Medlem
Fri invandring.. det existerar redan!
Citera
2012-12-25, 10:14
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av för Kampen!
Klart som fan att vi svenskar slappnar av och blir fulla på våra semestrar. Detta har vi nämligen förtjänat, och alltsom oftast även betalat dyrt för. Däremot är det en piss i havet i jämförelse med stöket/skriket och våldet våra kära sandapor och övriga berikare drar hit!

Man kan ju föregå med gott exempel ändå? Säga vad man vill om våra "kära" invandrare, men de flesta skyller iallafall inte sitt skitbeteende på alkoholen. Dom är fittor och står för det.

Så den här ligisten kom alltså undan? Kom igen nu! Mer info kring det här måste ju fram!
Citera
2012-12-25, 13:58
Medlem
Citat:
Det brukar ju va en fördel att uppvisa rätt identitet när man checkar in dock..^^ Vi var dom enda som inte visade.

Det är flygbolagets bekymmer och inget polisen bryr sig om.
Citera
2012-12-25, 14:38
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhva350
Det tydligen lätt att komma in in Sverige , det ät bara att springa förbi passkontrollen , sen är det klart .........eller ? Får dom permanent uppehålls tillstånd hos någon batikhäxa hos soc sedan eller måste det gå genom migrationsverket tro?

Om du ska söka put eller asyl behöver du inte komma förbi säkerrhetskontrollen är ju bara säga att man är asylsökande så får man vänta och tas om hand av mig-verket.
Den mannen som smet in ville väl inte visa pga han var efterlyst och skulle häktats.
Citera
2012-12-25, 15:07
Medlem
Citat:
Jo fast det har inget med säkerheten i passkontroll att göra. Eller hur? Sen är inte pass det enda sättet att uppvisa identitet, körkort, id-leg posten style.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in