Citat:
Ursprungligen postat av hodde
http://www.shis.se/sokbostad/index.html
Det är det som händer. Eller vad undrar du?
Det är massor av svenskar där på Magnus ladulåsgatan.
Du kan också söka boende där. Men har du andra möjligheter till boende så bör du inte kunna utnyttja en sån här samhällstjänst vad jag förstår. Du blir behandlad lika.
Det här är för människor som inte har möjlighet ordna hotell eller "vika ut sig" på blocket som du skrev att andra kan bli tvungna att göra. Folk med riktigt dåliga referenser typ som får en chans så vitt jag förstått.
Att det finns sånt här i Stockholms innerstad är för mig beundransvärt. Var glad att det ens finns en bostadskö och hyresrätter kvar på Södermalm.

Antar att du jobbar för SHIS.
Jag vill inte diskutera min egen bosituation i tråden. Kanske redan bor hos er? Vet ni inget om.
Att ordna hotell är väldigt få som har möjlighet att göra, men gör det ändå för att slippa sova i snön. Vad gör man inte för alla asylanter som halkar på bananskal och in i hyresrätter på Södermalm motsvarande 15 års kötid? Måste kännas extra gott att betala skatt som går raka vägen till erat konto.
Att vika ut sig på Blocket kan ALLA göra, så där vet ja inte vad du snackar om. Men det är extremt nedvärderande. Där har svenska tjejer kanske något lättare än andra grupper, kanske lite extra större chans om dem är snygga och nästan visar tuttarna?
Bara för att det är svenskar som bor på Ladulås så säger inte det nåt om hur utvecklingen sett ut senaste åren? Dvs, det verkar ha blivit poppis att gå MVs ärenden på sistone. Ni gör ju som ni vill, fast det vore ju inte så mycket att begära om ni hade lite mer ingående och ärlig info på eran hemsida från början med allt det här. Dvs hymla inte med det ni håller på med, låt alla få veta.
Jag vet ett antal som blivit nekade att bo hos er, helt sjuka kriterier man måste uppfylla som svensk. Tänker inte ta upp dem i tråden. Vanliga bolag är ju i alla fall rättvis mot alla. Är man däremot asylant så åker röda mattan fram direkt.
Jag kan dock ha fel, jag efterlyser som sagt lite mer bevis.
Vill inte att det här blir en SHIS-bashing tråd heller.